Audi V8 4,2L Quattro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja downtown, 18.3.2007.

  1. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Napa: Ei saanut tiptronicilla. Mutta, 6-speed manuaali on ihan hauska laite 8)
     
  2. timo.t

    timo.t Gearhead

    Hölömö kysymys mutta mikä on ETKA?
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    VAG-yhtymän elektroninen varaosakataloogi. Versio 7 on reilusti yli puoltoista gigatavua kooltaan.
     
  4. napa

    napa 3rd gear

    mulla on joku ihmeen pakkomielle, että seuraavassa "peltoauto" projektissa pitää olla tiptronic :p

    kovasti näitä V8 audeja näytettäis kaupattavan kuitenkin tiptronic vaihteistollakin :odroll:

    et kuitenkaan sitä 6 vaihteista S tronic vaihteistoa tarkoittanut, se olis oikein unelma 8)
     
  5. hlappis

    hlappis Gearhead

    :rotfl: :rotfl: ....ihan tyhmää verrata esim.mb ja audia..tai yleensäkkään autoja.kaikissa on omat vikasa ja käytetyissä voi olla mitä vaan vikaa riippuu edellisistä omistajista miten on autoa pitäny.hyvä laatusenkin auton saa paskaan kuntoon nopeasti jos ei autosta huolehdi.kaikkihan nuo merkit on laadukkaita omalla tavallaan.varsinkin mopar 8)
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No, mulla on toi äsken mainittu ETKA auki ja konsolishiftereitä on 4 osanumerolla joista 2 vasen ja 2 oikeakätiselle ohjaukselle. Otetaan siis vasuri käsittelyyn niin mä nään tosta, että osanumerot:
    -441 703 101D on käytetty välillä 10/1988-07/1190 ja osanumero pudotettu pois tuotannosta 30/09/1989, korvaava osanumero:
    441 703 101D 7FR, jonka tuotanto on lopetettu 01/03/2005.

    -441 703 101F 7FR käytetty välillä 08/1990-11/1993, grafiitinharmaa, edelleen tuotannossa. Niin, tossa 441 703 101F 7FR shifterissä ei tiptronikista ole mitään mainintaa, enkä mä muista sellaista nähneeni kun tollasessa 93 vehkeessä joskus 3 kuukautta sit istuin.
     
  7. paukke

    paukke 1st gear

    Ihme kyllä mutta fiiatissa sähköt toimii ( koputta puuta ).
    Ja jopa yli 3 vuotta seisseessä vanhassa ´80 volvossa toimii kaikki sähköt.
    Mutta mutta audissa ei toiminut vaikka oli paljon vähemmän ajettu kuin toi fiiatti ja paljon uudempi.

    Tolla virranjakajalla en tarkoittanut mitään laatua vaan ihmettelin sitä, että mitä hienoa tekniikkaa se nyt on kun sitä niin mainostettiin.

    Ja V8:ssa ei käsittääkseni ole ikinä ollut tiptronicia vaan vasta uudemmassa A8:ssa. Se on todennäköisesti tietämättömyyttä jos V8:sia niin myydään.
     
  8. napa

    napa 3rd gear

    eiköhän se ole sitä myyntipuhetta :p

    epäillyt olen, että V8 ei ole ollut saatavana tiptronicilla, mutta hyvä että tuli varmistus...

    tosin ei ne ekat A8 mallitkaan niin kauhean kalliita enää ole :wink:
     
  9. pptalo

    pptalo Gearhead

    Tota mitkä sähköt ei audissa toiminut?
    Ja minkälaisia vikoja siinä muuten oli?

    PS: Mulla on toi paukken vanha audi ja on pelasi vuoden kun junan vessa, nyt hajosi keskuslukon "mukavuustoiminto" ei sulje enää ikkunoita/luukkua ovialukittaessa.
    Eikä sekkään olisi hajonnut jos emme olisi ollut kesälomareissulla. 3 viikossa akun jännite meni liian alas josta ko. osa ei tykkää.

    PPS: Jakaja löytyy kyllä lähes joka autosta vuonna -92 Volvot mukaan lukien.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No nyt se tuli sitten 4.2 kuatroon investoitua, tosin A8:iin kumminkin. Mukavahan tuolla on päästellä, mutta ei se nyt suuria tunteita herätä ja vähän laiskallekin tuntuu ainakin alle satasen vauhdeisa - moottoripaanalle viritetty kun on, niin meno alkaa maistua vasta reilusti laittomissa nopeuksissa. Välitykset vissiin vähän turhan pitkät.

    Tankissa ainakin kokoa on, vaikka ei ollut likikään tyhjä, niin 100 e meni rikki että heilahti ja reilulla marginaalilla vielä :rotfl:

    Talvea odotellessa...
     

Kerro tästä muillekin!