Aussi Supercar - paras V8 sarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TopyCa, 27.1.2023.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Olen seurannut sarjaa jo monta vuotta ja ovat edella Jenkkeja tekniikassa.
    Moottorit hyvin kehitettyja ja sopisivat vaikka kadulle! Autot komeita ja lahella vakiota naoltaan.
    Bathhurst ratakisa vuorella on kohokohta. Huima rata! (Mika Salo kisannut siella urheiluautoilla).
    Haasteena oli mm saada samat tehot kummallekin koneelle kun ovat niin erilaisia ja kokoisia. Hyvin onnistuttiin;
    Dyno;

    - Ekaa kertaa kuulen etta Dynohuoneessa on ilmanvirtaus koneen ohi kuin olisi autossa kisan aikana!

    https://www.whichcar.com.au/feature...3-supercars-ford-mustang-and-chevrolet-camaro

    Ford;
    Coyote V8 we saw in the road-going version but finely tuned and increased in displacement. The 5.4-liter V8 now makes 600 hp and 479 lb-ft of torque.

    Chevy LTR;
    Chevrolet teams will retain a pushrod design, but with the capacity jumping to 5.7-litres. Dubbed LTR, the GM unit is built from a melange of LS and LT small-block engine parts. For example the cylinder heads are GM Performance CNC versions of what is found in the LS9 that powered the HSV GTSR W1 sedan. Despite the larger swept capacity, the GM LTR engine is physically smaller than the V8 used by Ford teams.
     
  2. TopyCa

    TopyCa Gearhead

Kerro tästä muillekin!