Austraaliassa vaikeata...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja edsel.fi, 14.8.2012.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Wanhaan topikkiin. Ne on huolissaan myrkyistä. Jos luvan saakin, asbestit on poistettava. Jarrut veks ennen shippaamista!
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No sitte se kytkinlevykin kai pitää olla poissa.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Silti ausseilla on maailman mielenvikaisimmat burnisfestivaalit mitä summernatseja ja revfestejä ne nyt onkaan. Ehkä ne autot on silti ruosteettomia.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Puhumattakaan joskus erinäisistä tiivisteistä.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  6. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Gary Grand tykkää tästä.
  7. challenger340

    challenger340 3rd gear

    Todennäköisesti ei
     
  8. Ford67

    Ford67 2nd gear

    Lainaan topikkia, mites osien tilaus kengurumaasta, onko hankalaa ja yllättäviä kuluja? AussiFoorteissa on omia osia, joita mielellään hyödyntäisi. Esimerkikisi kytkin on ollut hydraulinen oikealta ohjattavissa ainakin 60-luvun alusta lähtien. Myös Toploaderissa, johon ei semmoista tehty jenkeissä tieten koskaan.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kauas on pitkä matka. Ebaysta löytämissäni tavaroissa on ollut aika korkeita toimituskuluja. Kysymällä selviää. Ainakin osaa kauppiasta kauppa kiinnostaa niin paljon, että vaivautuvat selvittämään halvempia toimitustapoja.

    Australia on slantin viriosien lähde.
     
  10. Ford67

    Ford67 2nd gear

    Joo, ebayssa kyllä liikkuu aussien tavaraa ja virivaraosapuljuja riittää kun vähä kaivaa. Pitää tehdä koetilaus ja katsoa, Kimi Räikköstä lainatakseni, mitä tapahtuu!

    Aussit on kyllä graalin malja joillekin koneille. Myös Foortin Clevelandia ja suoraa kutosta tuskin jenkeissäkään on yhtä antaumuksella viritelty edelleen ja tehty omia osia. Isolohkoja kun siellä ei juuri käytetty ja omat autot oli yleensä jenkkejä pienempiä.

    Tuossa yksi kallein ja halutuin kilpa luokittelumalli, ja vieläpä tehty saman jenkkisisarensa 4D korimalli Falconista:eek:. Siinä jenkeille ja meille muille ihmettelemistä, ei edes valmistettu 2D-mallia siitä ausseissa! Seuraava Falcon sukupolvi(-72 -> XA, XB, XC) olikin sitten jo aivan omansa, Mad Max-leffoista tutut.

    "Ford Falcon GTHO Phase III sets auction record
    Immaculate 1971 muscle car fetches $1.15 million.

    A meticulously restored electric blue Ford Falcon XY GTHO Phase III has set a new record price for an Australian production car sold at auction."

    [​IMG]
    https://www.carsales.com.au/editorial/details/ford-falcon-gtho-phase-iii-sets-auction-record-128592/

    Edit. tuohan oli vielä tiettävästi aikansa nopein neliovinen, Top speed: 228 km/h (142 mph)
     
    Muokattu: 3.5.2021

Kerro tästä muillekin!