auto ruotsista, mutta millä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jza, 31.10.2010.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Hep! Jos vaikka tää olis eniten aiheeseen viittaava aihe...

    Prkl, käyttis (no osin harrasteautokin, ettei mee OT:ksi) poksahti ruotsin puolella ja jäi sinne Nyköpingiin korjaamon pihaan tuossa viikko takaperin. Eihän siinä mitään. Kipuna puuttuu ja en siinä keskellä yötä moottoritiellä ja vesisateessa alkanut sitä enempiä purkamaan, joten pirssi hinurin lavalle ja korjaamoon, ja me jatkettiin sitten muilla kyydeillä kotiin.

    Noo, nyt vähän alkaa näyttää siltä ettei ne siellä korjaamossa saa autolle tehtyä yhtikäs mitään. Vikamahdollisuuksiahan on monia, mutta kun tietsikka ei anna koodia, niin ei tunnu etenevän. Kampuran asentotunnistinta veikkaisin itse, tai sitten jotain muuta mutt kun ei niin ei... Menishän siihen varmaan pari tuntia kun kaikki tsekkais, mutta nyt tosiaan mennyt viikko ja mitään ei oo kuulunut. Muuta kuin että akku on kuulemma huono... right.

    Eli tietääkös joku tuolla suunnalla putiikkia, joka oikeasti osais tehdäkin jotain tuommoiselle oletettavasti sähkövikaiselle -96/97 Gm:n tuotteelle? Jos ei nokka ole leiponut kiinni, tai ketju mennyt poikki, niin eihän sinne oikein jää jäljelle kuin ne pari tunnistinta, jakaja, puola ja virtalukko... Rockautossa koko kasa maksaa vähän toista sataa.

    Tai oliskos hyviä idiksiä, että miten pirssi saataisiin vaikka tänne suomeen, niin vois itte kattoa sitä / roudaa vaikka rautakummulle ihmeteltäväksi?
    Melkein tarttis olla vissiin traileri ja veturi, jolla tuommoisen siron 2.5 tonnisen maasturin saisi siirtymään. Ja sehän tunnetusti maksaa mansikoita, kun molempiin suuntiin pitää repiä yli :odroll: Viikkari ei ainakaan tunne kuin max 3 metrisen peräkärryn, niin ne vissiin ottaa kahden ison auton hinnan tuommoisesta yhdistelmästä? Kokemuksia?

    Eiks C-Barge käynyt ainakin vastaavalla yhdistelmällä ylitte taannoin. Oliks kuinka kallista?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ollaan menty viikkarilla 7,5m autotraileri vanin perässä. yhdistelmän hinta 555€ helsinki-tukholma-helsinki.
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Oliskohan halvempaa hinurilla tuoda lauttarantaa ja pyytää kansimiehiä - ja naisia hinata se laivaan sisään ja Suomen päässä hinata se ulos?
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei, kun sitä on jo kysytty ja ei onnaa. Taino. Hinausautolla oli turistihinta. 800€ tuolle välille ja paattiin sisään sitä ei pirukaan työnnä ja hinaamalla ei pysty, kun veturia ei saa takaa enää pois.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun tarttis hakee yks hylsy hurreista ens viikolla! Mun pikupilla tollanen pikkuauto tulis ihan kivuttomasti perässä :odroll: . Mulla on puomikin niin tulis reissu halvemmaksi. Naapuri on finlinkillä duunissa, kysyn siltä mitä tollanen reissu maksaa!!
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Thanks! Puomin kanssa tosiaan säästäis jonkun pennin, kun oma menee silloin alle sen 1.9 metrin, missä ainakin siljan hinta pompsahtaa aika rutosti, jos sen trailerille istuttaa. Viikkarilla kaksi isoo autoo menis päivävuorolla aika pienellä hinnalla nähtävästi.

    Jortaani vissiin pitäs irroittaa, jos sitä repii ton vajaat sata kilsaa perässä... Mutt kahtellaan nyt. Eihän sitä tiiä, vaikka paja yllättäisi ja soittelisi, että pirssi on kunnossa, hae pois :)
     
  7. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Sytytysmodulihan on ollut perinteinen vikakohde kun on kipinä kadonnut, ainakin hieman vanhemmissa. Itsellä -97:ssa meni puola, oli vaan veemäinen vika hakee kun näytti kuitenkin antavan kipinän irtotulpalla, eipä vaan ollut tarpeeksi voimakas.
     
  8. sani

    sani 1st gear

    ootko kysynnyt mitä finlinkillä maksaa?Mä ainakin toin käkkylä sitä kauta ja oli halvempi kuin matkustuslaivoilla.hintaan sisäilli lisäksi hytti ja 2 x ruokaa.Matka kapellskäristä Naantaliin
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    höh kiertää pohjoisen kautta, niin ei tarii odotella lauttaa rannassa yms yms. :lol:
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kaikki turun lautat on buukattu loppuviikoksi ihan piukkaan! Tilasin finlinkiltä matkan ja se tekee 260€ yhteensä, siis meno "fillaripaikalla" ja paluu autopaikalla. Noihin ei ole ennen päässy kuin autolla sisään, mutta nyt ne on joustanu sen verran että fillarilla pääsee, mutta senkin voi jättää terminaalin eteen :rotfl: . Hytti ja safkat kuitenkin sisältyy silti hintaan.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu. No mulla ei toi fillaripaikka taida oikein onnistua, kun pitäs varmaan viedä mennessään jotain kalustoa, millä saa sen raadon tuotua mukanaan :lol:

    Perskeles. Nooh, pitää varmaan kysellä vakuutusyhtiöstä neuvoa.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    TOi paatti makaa 5tuntia kappelskepperissä ja samalla pääsee takaisin meitin tapauksessa. Tota voi kyllä vielä muuttaa ja ottaa mun pikupille menopaikka ja sit vielä lisäks sun hylsylle paluu jos sen kerkee meinaan 5tunnissa hakemaan!! Meillä on lauantaina nukkuvan nissankuskin voitonjuhlat ja sinne pitää keretä!!
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Rapiat 200 kilsaa suuntaansa. Ei taida kandee lähetä urheilemaan, kun pitäs keretä check-innikin vielä tehdä ja tunnetusti tuosta tukholman läpi ajellessa menee kolme kertaa harhaan, tai seisoo muuten vaan tunnin suuntaansa tietyön keskellä :lol: Mutta kiitosta vaan tarjouksesta!

    Tai voin mä kysyy toki, että jos sen kikkaran sais hinausautolla satamaan. Oli vaan niin vitsikkään hintaista, ettei taida tulla lupaa.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Nyt alkaa mennä kohta hermot noiden kanssa. "joo, katotaan huomenna just on osia tulossa", tai "sori mä en nyt tiiä, kun vaihdan vaan renkaita ja asentaja ei oo paikalla" :eek: Kaks viikkoa, eikä pojat oo saaneet edes diagnoosia aikaiseksi. Jos ei auto huomenna käy, niin se lähtee muualle.

    Perkele. Eli vaihtoehtoina tuoda raato tosiaan lautalla ylitte tai viedä muualle hoitoon. Tietääks joku vaikka tukholman läheltä, tai ylipäätään koko ruottista yhtään puulaakia, joka osaa todistetusti käytää yleismittaria ja korjaa muitakin kuin tojotia? :lol:

    -97 5.7 Vortec on siis oletettavasti sähkövikapotilaana ja en viittis lähtee itte terminaaliin räntäsateeseen korjaamaan, eikä toi lautalle työntäminenkään oikein houkuttele... Satamaan tai muualle tukholmaan saan auton sentään toimitettua, mutten paattiin sisään.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Unohtu päivittää, mutta nyt on auto sentään kotona ja ajossa. Syyllisenä kuuleman mukaan puola.

    Korjauslaskun summaa voitte arvailla. Eli paljonko maksaa kuukauden valohoito hurreissa ja sitten se viidenkympin osan vaihto? Lähimmäksi osuneelle tarjoan pullakahvit tavattaessa :lol:
     
  16. shark

    shark 3rd gear

    /\ Todennäköisesti enemmän kuin vastaava Suomessa ,johtuen valuutasta ,eli noin yhdeksän kertaa Euro :rotfl:

    OT.Kaveri osti Saabin 5000 kr.Tuli vika ,joka tartti Dataa ja piti jättää "sydänkoneeseen".Eka vikakoodi,osa vaihtoon,sama vika,seuraava vikakoodi,osa vaihtoon,sama vika...
    No neljännellä kerralla tärppäs :lol:

    Oli kuulemma se viimenen mahdollinen :rotfl:

    Makso 4500 kr sirkus.

    Eläköön moderni elektroniikka ja halvat autot :poff:
     
  17. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    3335 kr + 50 e?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Veikkaan että yli tonni meitin hilloa eli 11800kurnuu :odroll: :odroll: .
     
  19. virta

    virta Gearhead

  20. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    5850 kurnua.
     

Kerro tästä muillekin!