Autoilijoiden ja koko suomen alasajo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mietmi-3, 14.1.2021.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu on se kumma et on tälläsiä vastarannan kiiskiä, kehityksen vastustajia niinkuin mä, jotka ei ymmärrä sitä et rahaa saa seinästä ja sähköä tulee töpselistä, kyllä ihan jokainen vois sen Teslan ostaa.
    https://www.kuvaton.com/kuvei/vihreat_periaatteet.jpg
     
  2. always bb

    always bb Gearhead

    Tämä vaan käy vihreiden edustajilla sangen hitaasti ja erittäin kalliisti. Olkiluoto lll myöhästy 14 vuotta maksoi 9 miljardia
    Numeroina 9000000000000 samassa ajassa maailma rakenti yli 100 maailman korkeinta rakennusta ja niiden yhteenlaskettu loppusumma oli samaa luokkaa kun suomessa yhden. Maailmassa, ennenkaikkea demokratiassa pitäisi saada valita. Minusta rupeaa kuulostamaan pohjois-korealta tämän joudut ottamaan tai ole ilman. Olen ilman teslaa kiitos. Suomistoliitto kun ei pelasta maailmaa, ei ikinä mutta meitä siitä politiikojen toimesta rangaistaan. Sitten se työ kaikkien pitäs vaan läppärillä lähetellä emaileja toisille kun se on muka koulutusta. Tällä ajattelu mallilla suomi ei ikinä nouse suosta missä kaikki myydään ulkopuolisille. Ruotsi on ymmärtänyt tämän " TEOLLISUUS" se on ruotsin kivijalka ja sitä haalivat ympäri maailmaa itselle. Suomalaiset ostaa " sovelluskaupan" ja kirjaa siitä 4miljardin kaupasta 5 miljardin alaskirjauksen. Näin ne suomessa päättäjät tietää taloudesta
     
    vanilla tykkää tästä.
  3. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Liikaa nollia.

    Esim. tällä listalla on muutama korkea rakennelmaa jotka sopinevat sadan korkeimmankin listalle, hinnat 2-4 miljardin luokkaa/kpl.

    https://rankingroyals.com/15-worlds-most-expensive-building
     
  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Suomelahan on otsikon sitaatissa oikeassa. Esim. tuulivoimaloissa ja sähköisissä kulkuneuvoissa tarvittavat harvinaiset maametallit saadaan suurimmilta osin Kiinasta.

    Artikkelin loppukevennys osoittaa myös vihreiden pystyvän nauramaan itselleen.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo,helppoa vaihdella vihreitä arvoja,osta tesla,osta maalämpö,nyt 1300 litraa vuoteen menee öljyä,ei rosteri piippu ole 20 v vielä nokeentunut.ota lainaa jos pankki sattuisi 60 antamaan,voi sitten maalämmön katveessa katsella maailman kuvia kun siperia palanut jo jonkun viikon ja loppua ei näy.jospa putleri latasee atomeilla suomen kartalata niin ehkä muu osa oallosta alkaisi jäähtymään,mitä kyllä epäilen.
     
    vanilla tykkää tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    V85 puolue on näemmä keksinyt ehdottaa sunnuntailisien poistoa, jotta Emma, Lotta ja Maria pääsisivät valitsemaan useammasta kahvilasta sopivamman myös sunnuntaisin. Ansiot eivät kuitenkaan laskisi, koska vastaava määrä tulisi maksaa arkipäivien palkkaan.

    Mahtaisko toimia? Kuka tulisi sunnuntaina töihin, kun se raha tuli jo? Ja keille kaikille sitä kuvitteellista sunnuntailisää maksettaisiin?

    V85. 17 naisoletettua 20 henkilön eduskuntaryhmässä.
     
  7. Tämä on kyllä hyvä kysymys. Kun on joskus saanut sitä sunnuntailisää, niin onhan se hyvältä tuntunu, kun on saanut korvausta viikonlopun menettämisestä.

    Silti kysyn, että onko sunnuntailisän pakko olla lakiin kirjoitettu? Onko sen pakko olla kaikilla aloilla ja yhtä paljon? Voisiko se olla esim. palvelualoilla vaikkapa 70%. Muissa maissa sunnuntai on ravintolapäivä ja Suomessa se on pahimmillaan suljettujen ovien katselua.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että viikonloput pitäisi pyhittää vapaille ja nuorten olla telmimässä lastensa kanssa mielummin kuin että tarvitaan viikonloppu ja yötarha, jotta äiti ja isi pääsee kummallisiin aikoihin töihin. Toki jotkut hommat täytyy hoitaa ja niille, joita siihen tarvitaan, kuuluu maksaa tuosta häiriöstä yhtälailla kuin vuorotöissä muutenkin.

    On ollut luksusta saada tehdä ansionsa päivävuorossa jo > 40 vuotta. Mun huonounisuudellani kolmivuoro olisi todennäköisesti jäänyt toteutumatta ihan mahdottomana. Pientä firmaa pyörittäessä kellon ympäri puuhastelu oli lopulta syy siihen, että menin toisen hommiin - huilaamaan.

    Perikööt kaupoissa yö ja viikonloppulisät asiakkailta. Mä ajoin illalla pikkuisen tavarakuormia ja palatessa päädyin koukkaamaan yöpalaa 24h Prismasta. Iso halli melkein tyhjänä, jotta pääsen poimimaan ”milloin vaan” pari einestä. Siihen olisi riittänyt kioskikin.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu, on tullut jokusen kerran ”nautittua” noita lisiä. Nuorena jaksoi. Matiketope kukin 8h, lauantaina 12h ja sunnuntaina niin pitkään kuin silmät pysyivät auki (kuvaannollisesti). Ja tuota puolitoista kuukautta putkeen… aloite tuli toisaalta. ”Voiko tätä nopeuttaa?”

    En tekisi enää.
     
  10. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kaikilla aloilla ei ole edes lauantai-lisää ja on sitten hankalaa saada lauantaille niitä työntekijöitä. Ja nyt tuossa eräs pienempi kuljetusfirma, jolla on ongelmia maksaa tessin mukaista palkkaa menettää niitä päteviä työntekijöitä. Eli, jos ei rahaa ei tule, ei tule työntekijöitäkään, näin se vaan on.

    En mä ainakaan sunnuntaina sitten töissä kävisi, kuin ainoastaan sen takia että saan viikolla pitää tarpeellisia vapaita. Tai sitten ylitöinä.

    Tavallaan huomaa miten vihreissä ollaan arjesta irtautuneita ja ovat olleet erilaisissa suojatyöpaikoissa. Eikä oikeastaan ymmärretä edes tavallisen työntekijän arkea. Olisihan se iirikselle tai emmallekin kova paikka kokeilla pärjätä vaikka vuosi stadissa, tavan alepan myyjän palkalla. Sitten ne sunnuntailisät maistuisi kovasti.
     
  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tuo sorateiksi palauttaminen on alkanut jo aiemmin, samasta syystä...
    Kotokulmilla muutaman kilometrin pätkä kaivettiin ylös "alueen asukkaiden pyynnöstä"...
    Kukaan kyläkunnan ihmisistä ei halunnut takaisin tuota pölyävää pätkää, varsinkaan ratsutallin yrittäjät... Nyt on ollut mahdotonta saada asfalttia takaisin... koska tuossa ei kuulemma koskaan kuulunut olla asfalttia. Miten ne nyt silloin 1980 niin erehtyivät... No tuon tien kunnostusta tehty pätkissä, mutta sekin loppui 15 vuotta sitten... nyt vaan katoaa pikkuhiljaa pois.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Liikennelaskentaa ne suoritti entisaikoinakin. Sinne paikkakunnalle, missä tuolloin satuttiin asumaan oli ajatuksia laittaa öljysorapäällyste. Paikallisilla oli joku tieto, milloin sitä laskentaa tehdään... ja ajelivat itselleen päällysteen. Viidessäkymmenessä vuodessa aika monta taloa ja torppaa on kylmennyt. Nykyisillä liikennemäärillä päällysteitä ei varmaan tulisi.
     
  13. Meinaatko, että ihmisillä oli ennen aikaa järjestellä tämmöisiä joukkoajeluja? Eikö silloin käyty töissä?
     
  14. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    mitään tiä mutta tota poistettua asvalttia voidaan kaiketi uusijo-käyttää, siitä saadaan ihan hyvää matskua mm. ihaniin nauhapaikkauksiin muuvalle..
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Äitinikin otti vapaata tarkoitusta varten. Se oli hänen työmatkareittinsä. Enin osahan tuolla oli pienviljelijöitä yms porukkaa joista osa kävi kaasutehtaalla vuorotöissä. Been there seen that.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. IL:ssä on vielä tästä teiden kunnossapidosta:

    Pääkirjoitus: Tiet jätettiin murenemaan – elvytysrahat osuivat muualle

    Suomen tiet tarvitsevat pikaista peruskorjausta, kirjoittaa Iltalehden Juha Keskinen.


    Nykyisen hallituksen tärkeysjärjestyksessä ei tiestön kunnossapito ole ollut kovin korkealla. Tulokset nähdään nyt. Tilanne on huono niin liikenneturvallisuuden kuin ympäristönkin kannalta. Huonosti liikennöitävät tiet lisäävät päästöjä ja heikentävät yhteiskunnan toimivuutta monella tavalla. Tiet ovat perusinfrastruktuuria, joiden kunto heijastaa yhteiskunnan tilaa.

    Vaarallista on, jos tiestön kohtalo johtuu ideologisesta painotuksesta. Infrastruktuuri ja liikenne osana sitä on kokonaisuus. Raideliikenteen lisäksi laajassa maassa tarvitaan myös hyväkuntoista tieverkostoa. Suomessa niin ihmiset kuin tavaratkin liikkuvat pitkälti autoilla.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nykysivutiet ovat vähintään ”mielenkiintoisia” motoristin silmissä. Hereillä täytyy olla.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    palautetaan luonnontilaan laittamalla kunttaa niin saadaan kaikki lähiöslummiin asumaan .
     

Kerro tästä muillekin!