Autoja ei saa Vex eikä Baanakaan kelpaa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mpower, 13.6.2025.

1. mpower

mpower Double Gearhead

Aijaijai® sentään ja!:) Eipä silti, mutta kyseisiin firmoihin satunnaisesti törmäsin!Katsokaas kun piruuttaan ajattelin kilpailuttaa!:cool: Näköjään on ajetut kilometrit kovinkin tärkeitä, vuosimallista viis ja huolloista senkään vertaa! En mittään vaihtamassa ole, kuhan kyselin!:rolleyes:

KÖH! Jostain sain tämänkin päähäni kokeilla! Sillä kilipailutin vakuutuksen, nyt LähiTapiola teki hirmu tarjouksen 975 euroa ja S-bonukset päälle. Kauhiasti ovat vakuutusyhtiöt kiinnostuneita vanhemmista kuskeista jos vähän ajelee, juu!

Nyt mää olenkin jo kilpailuttamalla ja höpöttämällä saanut yli 200 euroa halpuutettua vakuutuksia!
    Se on iso raha jo köyhälle eläkeläiselle!:D

Muokattu: 14.6.2025
    JYR tykkää tästä.
  2. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Mullakin on boonuksia vakuutuksissa. Nimittäin ammattiliiton kautta jäsenalennusta, vaikken ole ainakaan 43 vuoteen mihinkään liittoon kuulunut. Edut kyllä kelpasivat.

mpower tykkää tästä.
  3. mpower

mpower Double Gearhead

Minäkään en ollut kuulunut ammattiliittoihin vuosiin! Mutta sitten kävi silleen, menin Karkkilaan duuniin! Syy oli se, katsokaas nääs mää aikaisemmassa duunipaikassa hitsari olin.

Ja mää koneistajan koulun kävin ja mietin nyt saa saumat riittää ja lastua on otettava sorvilla! Karkkila tarjosi koulutuksen Teollisuustekniikka firman kautta OKUMA 4-akseliselle sorville!

Juu, pikkasen aikaa olin, niin jo pääluottamusmies tuli juttelemaan, sinä et ole ammattiliitossa!

Mää siihen , juu en oo ollut! Olis syytä olla, meillä semmonen tapa täällä, pääluottamusmies sanoi!

Juu, pakko se oli liittyä sitten,juu! Siinä sitten jonkin aikaa meni, päivähommia aluksi oli, mm.uuninluukkuja tehdessä, paukutellen paineilmavasaralla junan jarrukenkiä yms.!

Homman nimihän oli se, sinä et mitään osaa, et edes poraa terottaa, semmonen vanhan gubben asennointi minuun!

Alkoi pikkasen vituttaa koko Karkkila! No juu, sitten Okuman 4-akselinen sorvi sitten tuli jolla piti 120mm kranaatteja sorvailla!

Homma meni aluksi aika hianosti, mutta 2-vuorotyö! Ei sopinut minulle alkuunkaan, vatta sekasin ja koko elämä!:cool:

Mää sitten kerroin entiselle pomolle asiat! Hän sanoi, tuu takaisin vaan, mää sulle enemmän maksan!

Niin mää meninkin entiselle pomolle duuniin, aluksi taas rautarakenne- ja hitsaushommiin, mutta sitten pääsin koneistajaksi joka sitten loppuaikojen duuni olikin!:)

Semmonen työura sitten niin, juu!

Pikkasen meni ohi aiheen, mutta kun tykkään tarinoida!
    Semmosta se!:)

Lopputuleamana sanoisinkin sen, jos Autovex tai Baana sivustoille tarkoituksella menet, sinulla on ongelma!:D

Muokattu: 14.6.2025
    JYR tykkää tästä.
  4. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Tuolla lailla liityttivät minutkin liittoon, metalliliittoon, ensimmäisessä työpaikassani. Pääluottamusmies tuli ja seisoi työpisteeni vieressä kunnes allekirjoitin. Työ tehtaassa koestajana oli mulle askelma työelämän sisäpuolelle. Kun vaihdoin toisiin hommiin, liitto sai mennä. Ei mulle sen koommin tullut kukaan tarjoilemaan järjestäytymistä. Tai jos tulikin, joutui savolaisen venkulan kanssa dialogiin, josta ei päässyt kakkossijaa paremmalla sijoituksella pois. YTK kassa ilmestyi jossakin vaiheessa. Sillä sai työttömyyskorvausturvan, joka ei mun kohdalla koskaan realisoitunut. Vakuutus oli kuitenkin. Oli jossakin vaiheessa aika iso ruokakunta ja mun tulot yksin.

5. fmila

fmila Double Gearhead

Miten noi jutut tuntuu niin tutuilta. Mullakin ekassa paikassa oli "pakko" liittyä, kettuilu oli sitä luokkaa. Sit vaihtui hommat kun vähän kävin lisää koulua ja työnjohdon puolelle lipsahdin(pääsin??) ja piti vaihtaa Metallista STTKn "avustajaksi" ja heti piti mennä tukilakkoon:eek::eek::eek:. Ja kenen puolesta, no kesäkuun alusta, jotta jäänmurtajien radiosähköttäjät saa lisää liksaa. Kun sitten älysin vaihtaa lafkaa jätin moiset liitot omaan rauhaansa ja pistin myös turvani "Loimaan kassaan" Slantin viilaajaan tapaan. Enkä senkään palveluksia ikinä tarvinnut. Yhden kerran mut on irtisanottu ja silloin ehdin olemaan 3 päivää työttömänä kun mua pyydettiin jo takas. Nyt on menossa seitsämäs vuosi eläkkeellä.

Eikä munkaan käyttiksiä oo autoliikkeet koskaan halunnut ostaa, yhtä "uutta autoa" lukuun ottamatta. Muille vanhemmille on aina ostaja löytynyt ilman tuskaa.
    t.AM

6. taunusstyle

taunusstyle Gearhead

Romun kerääjille kelepaa mikä auto tahansa, ja niille mie oonki myyny varmaan 40 autoa 2000 luvun aikana:cool::D

Kerro tästä muillekin!