Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    kansa tarvitsee sirkushuveja ja tää on just sitä. varmaan koko tapahtuman mielenkiintoisin lähtö. säännöt on selkeet eli kuka on ensin maalissa.
    Veikkaan että prätkä vie :rotfl:

    Jos kriteerinä olis katulaillinen laite niin pärrä veis 6-0. Ei taida itserakennettu katulaillinen auto mennä alle 14 sekunnin.
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Sen verran tiedän tuosta pyörästä et on vapari ja jokapäiväisessä käytössä. Takapyörältä penkitetty karvan yli 200hv. Matalan ysin tai jopa korkean kasin voi parhaimmillaan teoriassa mennä, mut kisatilanne on aina toinen. Vetestä ei ole hajua et onko ruskea vai musta? :)
     
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Topikkia vielä ruokkien, kuulin huhun että joku ahdettu yli 1000hv Audi ja ahdettu Busa olisi käynyt kokeilemassa paremmuutta rullaavilla lähdöillä n. 60km/h:sta.
    Huhujen mukaan 280km/h:n jälkeen alkoi Audi jäämään?
    Jos jollain on tarkempaa infoa asiasta niin saa vapaasti tarkentaa tai oikoa huhupuheita.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi sperkele sit kaikkien ajanotot näyttää höpöjä :rotfl: .
     
  5. 69

    69 Gearhead

    Juu eeeiii :D
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    i


    Juu vähän provona heitin mutta kun on sellanen pikku detali katsastussäädöksissä ku 7kg/kw. Eli 1.5t autossa sais olla laillisesti max 300hv. Voi tehdä tiukkaa 14 sekunnin alle ajaminen?
    Ei taida kovinkaan moni itse viritelty auto täyttää tätä vaatimusta. Sitten jotku huutelee että pitäis muutokset olla rekisteriotteessa....
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun kesäkäyttöhylsy painaa kuskinkaa aabaut 1650kiloo, alusta täysin vakio. Koneessa ei juuri viriosia ole, mm 2-taso imusatsi, alle 270° (nollanostolla) nenu, 1 5/8" peltisatsit ja varttimailin aika on kuitenkin 12 sekan puolella.
    En kyllä ymmärrä mitä muutoksia pitäis otteessa näkyä kun ei ole mitään muutoksia kun tehokaan ei ylitä tota 7kg/Kw.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo sama täällä. Tosin oon ton Löijyn jo myynyt, mutta se meni sellaisenaan 10.48 radiaaleilla yli 1600 kiloisena. Aika vähissä oli ne prätkät, jotka kadulla yritti toista kertaa. Ja kyllä nauratti moisten yrityksetkin. :rotfl:
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^Ei taida kuulua niihin ite rakennettuihin?
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Kaikki kunnia 10,48 aikaan kykenevälle katuautolle, mutta hirveesti semmoisenkaan puikoissa ei kannattaisi hirnua, ( jos nyt tossakin asiassa on tapana muille naureskella ) kun viereiselle kaistalle sattuu ilmestymään tonninen kyykkypyörä.

    Kaikki neljän suuren Japanilais konsernin tonnikyykyt on nopeita ja kykenee matalaan kymppiin ihan pakasta vedettynä.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kopan ostin Jykältä rullaavana ja hankin motin, sekä tein lodjun itse. Koneenkin tosin kasasi Jykä, kun olin lomalla ja hän tarjoutui. Ois kai se onnistunut itseltäkin, mutta tosi hyvä siitä tuli pumppubensakoneeksi.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Oli muuten Camarokin katsastettu kaikkine hyvineen silloin kun se meni Porissa 9.11 / 243. Pian ton jälkeen tuli muuten nöyryytettyä sitä turbotettua Hajabusaa Alastarolla liimaamattomalla radalla. Siitä tosin on jo joku vuosi aikaa.

    Mutta mulle on ihan sama kuka on nopein. Tänään se on joku ja huomenna joku muu. Niin se maailma kulkee. Aina löytyy joku, joka haluaa satsata enemmän. Itse irrottauduin tosta oravanpyörästä eläkkeelle ja nyt vaan ajelen autoilla, joissa ei edes ääni kovene kun kaasun painaa pohjaan. Mun mielstä kun vaan köyhillä on kiire.
     
  13. M

    M Gearhead

    Tänä vuonna Hallin nopeusmittauspäivässä seisovan mailin vei Hyabusien nenän edestä auto nopeudella 364 km/h. Eli hyvin pärjäsi autolla prätkälle.
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    No höpönpöppöö: helmikuun toinen päivä ja niin pyörä kun mikään jenkkakonekaan ei pärjää neliveto-Audille!
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Just joo.

    Ja tähän aikaan vuodesta siinä järvellä peruuttavan mallinen fiskarikin on nopeampi..
     
  16. hönö

    hönö 1st gear

    Mun Audi oli. Busa oli 303hv takapyörätehonen ja toinen pyörä oli 307hv takapyörätehonen GSXR1000 mitä vastaan vedin. Vedot oli n.90-280km/h.

    Ekassa vedossa gixxeriä vastaan sovittiin että saan "hitin". 280km/h kohdalla oli pyörä Audin perässä.

    Toka veto Busaa vastaan Audi oli n.5m Busan takana.

    Kolmannessa vedossa oli Busa Audin takana, tosin siinä Busa suti lähdössä mutta kuitenkin.

    Audissa 1019hv 3,1bar, vedot ajettu 2,9bar joten n.50 heppaa puuttuu tosta. Paino 1240kg.

    Jotain mitattuja kiihtyvyyksiä:
    Säädöt vielä kesken joten osa tuloksista pitäisi vielä parantua (0-100km/h ainakin)
    Mitatut tulokset ajettu "katuolosuhteissa", katuauto kun tämä on:

    0-100km/h tasan 3s
    100-200km/h 3,9s
    200-250km/h 2,9s


    Vedot ajettiin ihan heinäkuun yhdestoista päivä kuluvaa vuotta. Keskellä Suomen suvea.
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    Näytti nelivetoaudi olevan kovaa valuuttaa myös Stockholm openissa eli varmaan potenttiaalisia virityskohteita ku pitää mennä isoalujaa.
     
  18. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jees, kiitos lisätiedoista yllä.

    Kehitys kehittyy. Kadulla on vajaavetoisten kivikautisten jenkkien aika ohi, onneksi kiinanpyörätkin voidaan ajaa järveen parkumasta, ei niillä(kään) näköjään enää mitään tee. Tulevaisuus on neliveto-Audin, ugh!

    Ennenko joku kisamies suivaantuu, niin ok, myönnänmyönnän: stripillä neliveto ei ole nopein. Kisahommat siis erikseen, mutta kadulla ("Mikkelin torilla") kuningas neliveto-Audi pyyhkii pakoaunustaan kaikenmaailman vanhoilla ameriikanihmeillä ja onneksi myös riisiraketeillakin.
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Onko mutkun lääkitys ihan kunnossa ku noin pahasti ahdistaa?
     
  20. Mutku

    Mutku Gearhead

    ....NÄILLÄ VAALEENPUNASILLA PILLEREILLÄ NÄKEE NURKAN TAAKSE... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!