Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. rataetana

    rataetana 1st gear

    Voinko tulla mun prätkällä.. mut vaan suoraanajoa kun ei viitti enää vetää hampaat irvessä kurvia kun on tullu asvaltti-ihottumakiintiö naamassa täyteen :rotfl:[/quote]

    Voit tulla silläkin. Umpikypärä suojaa asfaltti-ihottumalta naamassa. :lol:
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Ja jokkisrata!
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    ^i´m in, mutta panilla en viitti tulla soralle painimaan,
    lainaan vaikka faijan satapiikkiä koiranulkoilutusteeässää. :lol:

    ja auto on aikalaillakin nopeampi
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Voit tulla silläkin. Umpikypärä suojaa asfaltti-ihottumalta naamassa. :lol:[/quote]
    Ei suojaa jos leukaosa repee irti ekalla pompulla :webmaster:
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Molempi parempi.

    Mut joo;....... Mun vanha triplekawa on bensajäähdytteinen, joten sillä saa helposti soppaa kulumaan siinä missä jenkillä... :wink:
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...pullonpohjan?
    Onkohan sulla sit kumpaakin lajia?
     
  7. TCowboy

    TCowboy 3rd gear

    Saako tulla F250(karting) tai Superkartilla? F250 olen ajanut, vois tehdä sun pyörällä tiukkaa. 8)
     
  8. rataetana

    rataetana 1st gear

    Tule ihmeessä. Ja jos ajamalla tulet paikan päälle sillä, niin tarjoan oluen.
    Mihin aikaan luulet, että tuollainen karting-auto menee siellä?

    Vakavasti puhuen, koko ajan olen sanonut, että kyllä auton varmasti saa nopeammaksi, mutta ei niin, että se on enää katulaillinen ja ajetaan paikalle.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Ei pitäis puhua sitä että kaverilla sitä,ja kaverilla tätä,vaan puhua omista laitteistaan.
    Otan nyt kuitenkin erioikeuden.Tutulla kaverilla on täällä pääkaupunkiseudulla GM:n valmistama auto,jolla hän taisi ajaa viime kesänä 9.7 vartilla(kaasuilla)ja lisäksi osallistuu ahkerasti Gruisingeihin ja tarpeen tullen menee vaikka mummolaan sillä.On katulaillinen ja kilvissä.Ei ole kyllä mutkaradalle sen kanssa hirveästi asiaa.
    Ei kuumene eikä oikuttele oli tilanne mikä hyvänsä.
    Ei ole myöskään nelilinkkejä eikä muutakaan nykyajan turhuuksia,vaan ihan perinteinen hevoskärryjousitus.
     
  10. TCowboy

    TCowboy 3rd gear

    Jokunen vuosi takaperin kun siellä superkartilla ajettiin näytösajo mentiin reilusti alle Kuismasen Viperin aikoja.Tarkkaa en muista mutta veikkaus on jotain F4 aikoja. Tuollahan tuo huippunopeus ei ole juurikaan tärkeä, joten välityksiä voi hakea sen mukaan. Noillahan tuo varttimaili menee 9 sekkaan ja huiput 250 yleisesti. Passeli tuommoiselle scalextrix radalle.

    Tuo katulaillisuuskin on vähän niin ja näin, jenkeissä on 6sekan varttimaili autoja rekisterissä.

    http://www.hotrod.com/events/coverage/1401-2013-drag-week-worlds-fastest-street-cars/

    Toki olen tuolla F250 ajanut liikenteen seassa, onneksi ei poliisi nähnyt. :D
     
  11. rataetana

    rataetana 1st gear

    Onko f250 ja superkart samoja vehkeitä?
    Jenkeissä varmasti löytyy jos jonkinlaista laitetta, myös prätkiä, mutta ei katurenkailla mennä noihin aikoihin.
     
  12. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Pelkästään 7kg/kw sääntö saa aikaan sen että mikään 50cc mopoa nopeampi itse rakennettu auto ei ole katulaillinen. Rataetana wins?

    Se on helppoa kun Suomen lainsäädäntö hoitaa homman pyörien puolelle.
     
  13. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Jos esim. auton omapaino on n. 1700kg kuskin kera ja hepoja n.500, eli n.370kW. Eikös tuossakin ole sellaiset 130kW liikaa? Auton kok.painon ollessa 2000kg on siltikin lähes 90kW liikaa. Ennen rakentelu oli helpompaa säädösten puitteissa. Nykyään tuollaista ei taida saada ihan helposti tehdä? Saattaisi joistain lähteä konttorilla kilvet, jos katsastuksessa tehot mitattaisiin.
     
  14. Stressman

    Stressman 3rd gear

    No jos tuollaisia autoja osaa rakentaa niin silloin kyllä osaa tarvittaessa säätää tehojakin sellaisiksi, että dynosta saadaan riittävän rauhallinen lukema. En nyt kovin suurena ongelmana tuota näkisi.
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Etkö sä itkeny tuolla aikasemmin et auton pitää olla katulaillinen ja kuvio renkailla?
    Onko stresman muuttamassa omia sääntöjään?
     
  16. rataetana

    rataetana 1st gear

    Ei kai tässä kukaan mitään voittoja halua.
    Ihmetyttää vaan, että jos jollain nyt sellanen auto on mikä on nopeampi, niin luulisi käyvän sillä voittamassa vaikka time attackin mestaruuden, koska se olisi helppoa.
    Ei minulla tee ainakaan yhtään heikkoa tunnustaa autoa nopeammaksi, jos niin sattuisi käymään.
     
  17. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

  18. rataetana

    rataetana 1st gear

    http://www.bikepoint.com.au/content/new ... cord-30644

    Mielenkiintoinen juttu sinällään.
     
  19. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Eli nissan gtr nismo oli katurenkailla himpun nopeampi. Vai missasinko jotain?

    Ton nissanin saa vissiin suomen kilpiin?

    Ok tossa lukee että olis mahkuja parempaan aikaan, kai tolla autollakin pääsis jos laittais parempaa pengasta, enemmän tehoa, painoa pois, alustaa...
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Lukihan siinä myös että nopein tuotantoauto on reilut parikymmentä sekuntia nopeampi.

    Ja että edellinen ennätys oli ajettu kuusisatasella eikä tuosta jammustakaan ollut konetta ronkittu. Olikohan tuonikäisessä yampissa sen 150hv? No kertoo vaan siitä ettei se raaka teho aina ratkaise.
     

Kerro tästä muillekin!