Automaalit netistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja kodacor, 19.9.2019.

  1. kodacor

    kodacor 1st gear

    Ootteko ostanu automaaleja netistä? Mistä kannattaa ostaa eli missä on hintalaatusuhde kohdallaan? Tarkotus olis maalata ruiskulla harrasteautoo.

    Tähän mennessä oon selaillu tätä: https://www.nettivari.fi/automaalit_netista

    Onko kokemuksia tosta?

    Oon ihan keltanokka asian suhteen.
     
  2. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Tuolta tilasin kuorma-auton runkomaalit, hinta oli ok ja tuli nopeasti.
     
    kodacor tykkää tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kannattaa varmaan kävästä paikallisessa maalipuljussa ni sieltä voi saada kysymällä jopa neuvoja samalla jos kerta keltanokkana oot liikkeellä ;)
     
    Gary Grand ja kodacor tykkäävät tästä.
  4. kodacor

    kodacor 1st gear

    Jes, hyvä tietää tää.
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Jonkin verran tilannut automaalit.net.
    Tullut nopeasti ja halvemmalla kuin paikallisista.
    Toki paikallisesta saa odotettaessa.
     
  6. darpen

    darpen Gearhead

    Ei aina kannata. Kaverin kuplaan mallin mukaan tilattu väri oli jotain ihan muuta.
    Kaveri maalasi konepeiton irrallaan autosta ja kun vei luukun auton viereen ni selvästi huomasi että luukku taittoi siniseen, muun auton ollessa violettiin taittava.

    Tuolta on saanut hyviä neuvoja hyvien maalien lisäksi-> http://www.carpaintcenter.fi/
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Neuvojen saamisella tarkotin lähinnä maalamiseen itseensä liittyen. Tosin taitaa nykyään olla harvassa paikat missä "kassalla" olis muita kuin jotain helvetin kauppiksen juppeja jotka nipinnapin kykenee edes sen maksupäätteen käsittelyyn...
     
    LehtinenA, Sounderi, f34 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. -tl-

    -tl- Gearhead

  9. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    automaalit.net ei tietääkseni tarjoa metallimassoja kuin vesiohenteisena joten se kannattaa ottaa huomioon. Mikäli siis ei tykkää vesiväreillä lotrata. Itse en tykkää. Muuten olen ollut tyytyväinen kyseisen puljun tuotteisiin/hintoihin/toimitusaikoihin. En ole paljon muualta perustarvikkeita tilannutkaan. Metallisävyt olen ottanut paikallisilta toimijoilta, hinnat ei päätä huimaa ja saa useimmiten samantien mukaansa. Toisessa putiikissa sävytän yleensä itse kaiken hyvän lisäksi niin ei tarvitse odottaa palvelua. Enkä sitä kyllä siellä saiskaan...
     
  10. SBM

    SBM 2nd gear

    Automaalit. eu eli Virosta tilannut.
    De Beer maaleja myyvät, nopea toimitus, usein ilmainen toimitus, joskus rahti maksanut 8e. Harva Suomessa voi tai haluaa kilpailla noiden litrahintojen kanssa.
     
    jarona ja Seevu tykkäävät tästä.
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    No joo, just näin. Pari kertaa olen ottanut vesiohenteisen massan, mutta en oikein oppinut niitten kanssa pelaamaan. Olen ottanut paikallisesta metalliliukkarit.
     
  12. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    automaalit.net vesivärimetallimaali on tosi halpaa verrattuna liuotinpohjaiseen. Tuolla kun hinta ei muutu sävyn mukaan.
     
  13. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Automaalit.net:istä hommasin Mipan superblackia ja maalailin sillä puoli autoa osissa. Kaikkea mahdollista, kuten lämpötilaa, ruiskua ja ohenteen määrää koitin varioida. Mikään muu ei auttanut kuin riittävän moneen kertaan maalia ja karkeat hionnat välissä, lopulta hienommalla ja sitten kiillotus.

    Lopulta ovia maalatessa, kun jouduin taas tekemään suht karkean hionnan maalauksen jälkeen, kävin hakemassa paikallisesta Dupontin maalia. Melkoinen ero on siinä, miten helposti kotikonstein on saatavissa edes jonkinlainen pinta. Tämä on tietysti vain oma kokemus.
     
    belair54 tykkää tästä.
  14. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Mulla on superblack toiminu ihan ok, en toki ole koko autoa maalannut, lähinnä mp osia. Tasoittunut ihan nätisti, tai ei ainakaan varsinaista appelsiinia ole jäänyt, normi ruiskunjälki mikä yleensäkin tahtoo jäädä jos ei ihan uittamalla uita maalia.
     
  15. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Color Trading Oy Meripellontie 11, Hki. Vaikka noutaa maalin paikan päältä kannattaa tilata valmiiksi netistä.
     
  16. SBM

    SBM 2nd gear

    Eikä se ole vain sinun kokemus, laatu maali on ihan erilaista kuin tuo mipa.

    Olen joskus aikaisemminkin tästä kirjoittanut, kun vuosia sitten osassa mipan akryylimaaleja, juoksevuudessa/paksuudessa oli todella isoja laatueroja. Aina oli viskositeetti mitattava. Se oli kuin talomaalia.

    Pahimmillaan mipan akryylin olen joutunut laittamaan 40% ohenninta ja se on liikaa.
    Mikä lie tilanne nykyään?.

    Lisäksi en oikein ymmärrä tuota "tulee appelsiinipintaa", sitähän tulee jos asiat on pielessä. Siitä pitää syyttää maalaria, ei niinkään maalia. Yleensä ruiskun säädöissä tai maalin ohennuksessa vika. Vaikka akryylimaalin myyjät ilmoittavat että laita 10% ohenninta, niin sanoisin omasta kokemuksesta että tuo 10% pätee vain laatumaalien kanssa.
    En itse enää säädä noitten Mipa yms. maalien kanssa, liian epäkuranttia tavaraa. Ja hinnassa oleva ero niin pieni onnistumisen ja epäonnistumisen välillä puhuttaessa akryyleista.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Joku vuosi sitten maalasin Fergusonin punaisella lesonalilla ja sillä onnistui kyllä tasainen ja kiiltävä pinta, liiankin hyvä traktoriin.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    komppaan,ammatikseni maalanneena kokeilin mipaa ja muuta merkkiä.ei tarvii toista kertaa.kovettuneenakin eri tasolla kuin ns ammattimaalit. PPG käytän ja se riittää.jos halvempaa niin delfleettiä kehiin.joka maalilla saa sileetä mutta toiset vaatii paljon säätämistä ym paskaa joten se siitä säästöstä.yksikin uusinta maalaus niin menee aikaa ja rahaa .
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jaa, tässä romutetaan täyden amatöörimaalarin käsityksiä, itse maalaillut noilla Mipoilla ihan tyytyväisenä (irto-osia, korjausmaalauksia) ja kuvitellut sen olevan laatumaalia...? Mitkäs muut värit menee tuohon yms-kastiin, ja mitkä on todettu laadukkaaksi? Nyt täytyy toki ottaa huomioon että omat maalailut on erilaisten irto-osien värjäystä muutaman kympin halparuiskulla, ei kokonaisia ylimaalauksia, tässä käytössä ainakin omasta mielestä saatu huomattavasti parempia tuloksia kun ikinä jollain paukkumaaleilla mitä ennen tuli käytettyä kun mukamas ovat nopeita ja helppoja...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    Kiinnostaa myös lakkojen osalta ammattimaalareiden mielipiteet.
     

Kerro tästä muillekin!