Automaatilla ei saa kuulemma vetää peräkärryä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja AstroUser, 3.10.2007.

  1. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Tuolla yhdellä hevosfoorumilla tulee pyörittyä ja siellä kysellään tietoa automaattivaihteisista autoista hevoskopin vedossa, ja sinne tuli yksi tämmöinen vastaus:

    "Jenkkiläisissä automaativaihteisissa autoissa on ehdottomasti kielletty vetää automaattivaihteella. Vetoautona käytettäessä kytkettävä automaatti pois ja ajettava manuaallilla. Kokemusta Jenkeistä 25 vuotta ja 9 autoa. Japseista ja eurooppalisista en tiedä."

    Näin pitkä "kokemus" ja tuommoinen luulo? Sitten tämä tarkensi:

    "Ainakin GM jenkeissä vetäminen on kielletty automaatti vaihteilla. kts. ohjekirja tai soittakaa Metro Autoon. Muista jenkeistä en tiedä."

    Voitteko kertoa overdriveläiset mistä voi moinen harhaluulo tulla?!
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Vai että "kytkettävä automaatti pois ja ajettava manuaalilla" :poff: . Taitaa sivusto olla se kuulu ns. Hevosmiesten tietotoimisto?

    Joissain autoissa on ohjekirjassa varoitus raskaantrailerin vetämisestä tomaamtilla, jos autossa ei ole lisäjäähdytintä asennettuna..

    Lisäjäähdytin maksaa semmoiset hirveät 80 €..
     
  3. WTF

    WTF Gearhead

    Jos tuolla tarkoitetaan ettei saa vetää ylivaihteella vaan pitää vetää sillä pikku d:llä tai kolmosella.
     
  4. Stance

    Stance Gearhead

    Jaa-a, mistä näitä "tietoja" sitten sikiää, jenkkiautoista kuulee kyllä yleensäkin kaikkea jännää faktaa..

    Caprice Wagoniin on ainakin saanut optiona Towing paketin ja '90 käyttäjän ohjekirja kehottaa ajamaan D:llä kun on kärry perässä.
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei mikään ihme, tietohan oli peräisin hevosmiesten uutistoimistosta :poff:
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Se oiskin, kun joka kerta peräkärryä tarvitessa ois vaihdettava manuaaliloora automaatin tilalle...

    Kaupunkiajossa pensakonneella ja pitkällä pätkällä tiisselikonneella, sitten jos sattuu lipsahtaan pellolle, täyryis vaihtaa raktorikone.

    OT: Meil oli töis kaveri jonka nimi oli Raktori-Rane...
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mulla ollu perässä joskus isokin kärry eikä kyllä ole ollu ongelmia. En ylivaihdetta vaan silloin ole käyttäny. Kun enemmän kierroksia niin kovemmin pumppu pyörii ja varmistuu että onpainetta ja kierto lauhduttimella. Mut jos kesällä vetelee sellaisella jossa ei lauhdutinta niin sit vaara lämmetä.
    En kyllä usko että pelkkä kärry vois rikkoa laatikkoa. Monesti öljyt huonot, suodatin likainen, lauhduttimet tukossa, ajettu jo 400tkm.. kaiken rikki saa ja Urvanista meni laatikko mulla vaikkei ollu edes koukkua eikä ollu automaatti..
     
  8. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    No just nuita asioita (lauhdutin, huollot, ei ylivaihdetta) yritin selittää mutta ei tälle "asiantuntijalle" mene jakeluun. Ja kyllä: kyseessä on yhden sortin hevosmiesten tietotoimisto.

    On se vaan silti kumma ettei "parempi tieto" mene joillekin jakeluun. Pitkäisköhän ko. henkilön mennä tuonne maanteille pysäyttelemään kaikki usa-autot joissa sattuu olemaan jotain vetokoukun nokassa.
     
  9. hyeena

    hyeena 1st gear

    Idiooteille on turha yrittaa selittaa mitaan. Faktat poytaan ja se siita.
    Jos ei usko niin faktat otsaan. Toistetaan tarvittaessa.

    Voit toki pyytaa idiootti toimittamaan faktaa eli suora lainaus siita ohjekirjasta mika kieltaa automaatilla karryn vedon ja tarkat lahde tiedot.

    Tietysti myos kaannoskukkaset ovat mahdollisia..
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    vittun tää oli kyl koulupäivän pelastus! xD
    äikäntunnilta oon tauolla ja tuli tänne ja luin tän niin jo kummasti naurattaa taas :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    kaikkia ihmehyypiöitä niitä onkin ja jotka vielä kehtaa väittää et on pitkäkin kokemus kyseisistä autoista niin voi helvetti! xD
     
  11. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Vai onko tuolla tarkoitettu sitä että ajetaan pakkovaihteilla?
     
  12. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ei, vaan; "kytketään automaatti pois päältä". :lol: Ja ajellaan manuaalilla.
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Hyvä, että tuokin asia kerrottiin minulle. Olen tietämättömyyttäni vetänyt kärryä automaatilla tuhansia kilometrejä. Täytynee ajaa pakkivaihteella kärry perässä (tai silloin siis edessä) nuo reissut kaikki uudelleen, että saa ne pahat teot mitätöityä :rotfl:
     
  14. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Innolla odotan mitä tämä "asiantuntija" vastaa seuraavaksi, ilmoitan sitten tänne. :rotfl:
     
  15. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Siis MIKSEI MULLE OO KERROTTU! :D mä oon kuljettanu ainaski omalla buickillani autotrailereita autoineen, hevostrailereita hevosineen, ja vaikka huru mycke muuta, ja nyt vasta sain tietää ettei niin saa tehdä... joopa joo :D
     
  16. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Katoppakö me ei olla oltu paikalla ku on jaettu ameriikanautokäyttöohjeita. Ei niitä vehkeitä ajettavaksi ole tehty! :rotfl:
     
  17. diiseli

    diiseli 1st gear

    Tästä ei my selvinny missä kunnossa mun plasterin loota mahtaa olla kun oon vedelly yli tonnisia veneitä railerin päällä merestä ylös :eek:

    ...vi*du jos se on jo ihan p*skana eikä enää liiku :poff:
     
  18. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No ei luulis että ehjät vehkeet heti laukeaa kun on joku hevoskoppi perässä... automaatti dieselvolvolla vedin traileria johon mahtuu päälle kevysti vani/ kaksikin pientä traktoria. Tosin silloin oli kyydissä fiiatti. Mutta ei tuntunu sen kummemmin siellä vetäessä.. ja sen voin sanoa että ko. traileri on PAINAVA. No ok, kaverin 2 litranen mitsuvainaa ei tykännyt varmaan hyvää kun kyseistä traileria vedettiin tyhjänä, mutta hommaonnistui. Ja nää on nyt pikku vehkeitä joita vetämiseen on käytetty, En usko että tuon oman jenkkini kanssa tulisi mitään ongelmia.. lastattunakaan, joka on kuitenkin laatikolle kovempi rääkki kun joku hevoskoppi.
     
  19. frimma-q

    frimma-q 1st gear

    Ei oo pakko uskoa kaiken maailman "kusputkakonsultteja" mistä niitä löytyykään aina ja joka asiaan , ihmisiä , joilla on aukkoja tiedoissa muuallakin kuin pelkästään sukupuolielämän alueella , sikiääkö ne ihan itsestään ?
     
  20. sakuc

    sakuc 1st gear

Kerro tästä muillekin!