Automaatin lauhduttimen letkut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 2.1.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mikä olisi hyvää letkua 2004r:n lauhduttimen letkuiksi? Mulla on kiinni 10baria kestävä letku, mutta lähtee halkeilemaan klemmarin kohdalta. En tiedä tuleeko sinne enemmän painetta vai eikö se letku kestä ATF:ää.

    Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, ettei tartte enään tommosta asiaa seurata.
     
  2. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Lämpötilan kesto tulee varmaankin ensiksi vastaan...
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Alkuperäimallisia putkia nippoineen saa parilla-kolmella kympillä (vaikka JN-trading) ja putkentaivuttimen vaikka Biltemasta 10-15€ hinnalla.

    Metalliputket toinmii itsekin jäähdyttiminä. Etenkään hydrauliputkien liittimiä ei pidä noihin laittaa, sisäreikä on niissä aivan liian pieni.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sopiikohan noi orkkismalliset jäähdyttimen putket kun mulla on griffinin jäähytin, sisäänrakennetulla atf jäähyttimellä. Se lauhdutin on kyllä samalla puolella kuin lootan nipat.

    Ja toi hydrauliliittimien reikien pienuus on hyvä tietää.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jaa, taas automaatissa lauhdutin :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Olen pahoillani tuottamastani mielipahasta. Öljynjäähdytimen letkuista keskustelua käydään, jos joku ei ymmärtänyt.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo näitä äidinkielen opettajia riittää,mutta suurin osa nykyletkuista ei kestä edes ilmaa,mulla tuli niiden öljyjäähyjen mukana letkua, ei ole pykinyt eikä muutakaan ihmeellistä,ja joo en laittanut putkilla koko matkaa enkä hydrauliliittimillä koska kaikki kolme on motohomen keula ritilässä ja kone kallistelee toisaalla.sitten kuka ihmettelee miksi on kolme(puhaltimilla) siksi että oon laiska tekemään omiin vehkeisiin loota remppoja .
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei haittaa ja ei ole mitään tekemistä äidinkielen kanssa. Mutta kun vaihteistoöljyllä ei ole mitään tarvetta lauhduttamiselle, se liittyy ilmastointiin. Ja jos sillä ei oo mitään väliä nimikkeillä, kumpaa käyttää, niin milläs sitten on väliä, sitten laitat sinne tommosen Mehu-Maijan mehun tyhjennysletkun tapaisen, kestää sekin aikansa... :rotfl: :rotfl:

    Äääh, ei nyt oikein irtoo parempaakaan vertausta... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Emmä sanonu ettei nimityksillä oo mitään väliä, mulla vaan meni lauhduttimet ja jäähdyttimet sekaisin.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Niin mullakin Mehu-Maijan letku ja nylon letku (ne on molemmat oransseja) WOHOO :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Hyvää Uutta Vuotta ja ei herneitä kellekkään nenuun :soosoo: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!