Automaatin öljynkierto jäähyttimelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja teippi-mikko, 15.4.2020.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Hienot putket ja samoin työnjälki. Taivutin ridgid vaan oletettavasti maksaa lesteineen sevverran monta sataa ettei ainakaan ite jos elämässään muutamat putket tekee ni raaskis ostaa. Ellei saa lainaksi/vuokrattua.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Menee toi 8mm tai 10mm sinkitty hydrauliputki noilla halvoillakin taivuttimilla. Toi Ridgid sattu vaan löytymään töistä. Moparissa vaihteistolinjat ja polttoainelinjat on 5/16" putkea, mikä on todellä lähellä 8mm. Tehomalleissa polttoainelinja on 3/8", mikä on 9,5mm, mutta 10mm putki käy, koska molemmissa päissä on lyhyet pätkät letkua. Jopa "flare pää" onnistuu 10mm putkesta, jos vähän avaa mutterin reikää.
    [​IMG]
    Toiseen ketjuun joskus laitoin kuvan alkuperäisen tyylisestä putkituksesta Holleylle Mopariin.
    [​IMG]
     
    Fuselage tykkää tästä.
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Edelleen ihailtavan hienoa jälkeä muissakin kuvissa. Ite kun dodge ram cumminsin linjoja uusin niin pähkin materiaalia. Mopar harrastaja kaveri sanoi tehneensä kans -68 chargeriinsa ite noin putkesta taivuttimella. Minulla vaan on linjoissa 1/2 putki joka vissiin vähän eri tavalla jo taipuu eikä saatavilla taivutinta. Tein sitten metriletkusta ja hydrauliputkien muovi kiinnikkeistä sekä lattaraudasta niille sitten kiinnikkeet. Menee melko läheltä etukardaania ja puolelta toiselle lämmönvaihtimen takia nääs. Tosin käytännöllisyys oli tässä etusijalla eikä alkuperäisyys. Letku olis voinu olla vielä paremmin lämmönkestävää mutta kai se kestää aikansa ennenkuin hajoo.
     

Kerro tästä muillekin!