Automaatti lootaa hiluxiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Turbiini, 26.11.2004.

  1. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Iski tässä outo idea ja rupesi tekemään mieli automaatti lootaa työmatka hiluxiin. Kyseinen kuljetus väline on vuosimallia 82 takavetoinen varustettuna cressidan 2.4 turbodieseliin pohjautuvalla moottorilla. Kyseinen mielen häiriö johtunee siitä että nykyisillä moottorin säädöillä 0-100km/h kiihdytykses noin 50% ajasta mennään kytkin pohjassa etsien seuraavaa pykälää. Koneessa on laskennallisesti noin 180hp/4000rpm ja huippu vääntö noin 3200rpm alueella, ei ole dynotettu luistavan kytkimen takia mutta polttoainetta pumppu lykkää 2xmäärän cressidan (93hp) ohjearvoihin nähden ja ilmaa menee ylikin.

    Minkä auton laatikkoa suosittelette? (ulkoisesti pieni mutta kuitenkin pitäis kestää koneen väännöt/tehot joita tullaan vielä nostamaan), ylivaihde ja lukko turbiini olis hyvä olla.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    osta chevy
     
  3. timuli

    timuli Gearhead

    mahtaskohan Cedrikin loota käydä :eek: tuolta ku tsiikaat niin on niitä tojon laatikoitaki aika paljo www.aceomatic.com :eek:
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Toyotalta ei taida ainakaan sopivaa löytyä, uudet on melkoisia elektroniikka vehkeitä ja vanhemmat ei luultavasti kestäisi. koskas mersun laatikkoihin tuli tietokone ohjaus? ne käsittääkseni on kohtuu tukevia.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    en ole kuullut että automaatti "lootaa"
     
  6. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Ihan uskalsit nimettömänä puutua kaverin kirjotusvirheeseen...
    Toivottavassti ei tarvi sulta koskaan neuvoa kysyä tien päällä
    varmaan olis ohjeet saman tasosia kun toi äskönen. :argue:
    ps. Paskaa voi puhua baareissakin mutta tarviiko sitä harrastaa täälläkin???
    Eihän täältä kohta viitti kukaan mitään kysyäkkään jos vastaukset on tota
    luokkaa...
     
  7. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    Hi-Acen automaatti menee heittämällä jos se ei kestä,lähetä vaikka Kivinummelle.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Haluaisitko kertoa mitä muutoksia olet tehnyt koneeseen, on ollut suunnitelmissa rakentaa vastaava kone, 150-160hp täytyisi saada irti?
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    koneen aihiona toimi cressidan 2.4turbo kone josta oli alakerta hajalla, joten kaikki muu on orkkis turbo koneesta paitsi kampi ja kiertokanget jotka on normaalista hilux/hiace 2.4 koneesta, kiertokankiin tosin piti tehdä uudet helat että turbon männät sai sopimaan. Kansi on portattu, pakosarja oma valmiste, turbona 4wd cossu sieran vakio t3 ahdin, syöttöpumppuun vaihdettu vakio 9mm nestepään tilalle 11mm ja cooleri mazdan paineaaltoahdetusta dieselistä. Ahtopaineet on nyt ollu noin 1.8bar joskus käy hieman ylikin, ennen cooleria parhaimmillaan koitettiin radalla 2.4bar (lähti hukkiksen letku irti mutta piti ajaa vielä pari kierrosta) pikku cooleri tuntuis ahdistavan sen verran että nykyään ei yli 2bar nouse vaikka hukkis onkin pois käytöstä.

    vaikka lohko porattiin ja pistettiin uudet ylikoko männät niin kone syö kohtuupaljon öljyä koska kone rakennettiin kestämään mäntien lämpölaajeneminen eli poraus on tosi väljä, yksi toyon turbo kone multa hajos vaikka 700tkm ajettuun lohkoon kevyen hoonauksen jälkeen pisti std männät niin männän yläosa lämpölaajeni ja hirtti kiinni sen verran että puristusrenkaat jäi jumiin ja sylkäisi öljyt pihalle huohottimesta.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä kokonaisuus tuli maksamaan? Olisi yksi koneeton farmari-Crown pihassa ja siihenhän tuommoinen "häijy pikku-diesel" olisi omiaan. Ehkä pirteämpi kuin alkuperäinen bensakutonen.
     
  11. Tuo automaattiLOOTA on normaalia kieltä eteläpohojammaan suunnalla.Ei kai täällä ole pakko kirjakielellä kirjoittaa.
     

Kerro tästä muillekin!