Automaatti luistaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja TonzaZ28, 12.6.2010.

  1. TonzaZ28

    TonzaZ28 1st gear

    Terve

    Apua kaivataan automaattivaihteiston toimintaan liittyen.
    Autona toimii vm 89 305 tpi camaro z28 iroc.
    Vaihteisto toimii kylmänä napakasti mutta lämmettyään toiminta rupeaa muistuttamaan kuminauhalla ajamista. Sekä kakkoselta kolmoselle vaihtaessa ns ryntäyttää kierroksia todella helposti.

    Sitä en tiedä että mikä vaihteisto tuossa on valitettavasti :oops:

    Vaihteistossa oli kylläkin öljyä noin 1-2 litraa liikaa, joten voikohan tuollainen rikkoa mitään sieltä?
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    liika öljy pois. oikea määrä mitataan gm:ssä P :llä kun käyt kaavion läpi rauhallisesti pari kertaa.

    sitten testaamaan...

    jos on nelivaihteinen niin varmaan th700

    ryntääminen viittais kuitenkin luistamiseen
     
  3. ford59

    ford59 1st gear

    Voisi johtua vanhoista tiivisteistä, kylmänä paksu öljy pysyy tiivisteiden takana, mutta kuumana vuotaa liikaa ohi. Perusremontin aika varmaan.
    Luultavasti loota on th700
     
  4. TonzaZ28

    TonzaZ28 1st gear

    Liika öljy tuli poistettua laatikosta että sen sai toimimaan edes vähän paremmin. (oli joku lisännyt öljyä auton ollessa sammuksissa)

    Tuli tuossa eilen illalla kokeiltua noin tunnin ajelun jälkeen tuota luistamista, kyllä se luistaa myös ykköseltä kakkoselle.
    Miten tuon laatikon kuuluisi oikea oppisesti vaihtaa? (napakat vai pehmeät vaihdot)

    Sellainen vielä, niin onkos camarossa moottorinohjaus liitoksissa vaihteiston toimintaan? Tällä hetkellä kun se yrittää vaihtaa kakkoselta kolmoselle niin meno loppuu kun seinään välillä... pitää kaasu päästää kokonaan ylös että ns herää henkiin taas.

    Olikos näissä th700 laatikoissa juuri tuo sähköinen ylivaihde?

    Ps: kiitoksia vihjeistä :D
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vaikuttais minullekkin siltä, että mäntien ja servojen kumiset huulitiivisteet on tullu tiensä päähän ja tod.näk. 3-4pakka. -> Perusremontti, laatikko irti ja auki.

    Oikean laisesta vaihdosta ei voi tietää, onko sinne laitettu shift kit:ti vai onko vakio. Luistaminen ei ainakaan kuulu kummassakaan asiaan.

    TH700sen vaihteet on kaikki mekaanis hydraulisia, vain turbiinilukkoa ohjaa moottorin ohjaus tuossa vuosimallissa.

    Olisko koneessakin jotai vikaa?
     
  6. TonzaZ28

    TonzaZ28 1st gear

    No sanottakoon että ostin tuon camaron autoliikkeestä ja olinkohan sen omistanut noin 12 tuntia kun ei enään suostunut käynnistymään :mad: että näin

    Käynti on nyt aivan harakoilla (kierrokset pomppii ja pölläyttelee kunnolla mustaa putkesta)

    Sanottakoon että fiilis on aivan katossa... näyttää parkkiksella kivalta mutta ei vaan toimi niin kuin kuuluisi :mad:
     
  7. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mää peruisin koko kaupan, tai jos auto miellyttää muuten niin reilua alennusta neuvottelemaan.

    th 700 ei ole välttämättä halpa laatikko remppauttaa, jos siitä hyvän haluaa
    saapi siihen tonnin menemään

    +asennus jne.

    voipi öljyä olla siksikin liikaa, jos joku lootaan on laittanut huolella trick shiftiä ja yrittäny sillä peitellä piilevää luistoa
     
  8. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024 klo 14:00
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ehkä ennemmin huono turbiini vois tuntua tollaselta luistajalta ja lämmittää kyllä öljyä. Levyt jos luistaa niin öljyt ei oo kauaa puhtaat ja öljypohjaan tulee kyllä mössöä.

    Mulla hajos turbiini ja lämpes niin paljon että veto loppu. Ja sit jäähdyttyään veti taas.
     
  10. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024 klo 13:59
  11. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Toimiiko tuo muuten normaalisti? Vaihtaa ajoissa ja silleen vai venyttääkö vaihdot myöhäselle kans
     
  12. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024 klo 13:59
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onko sillä paljon ajettu niin että luistaa? pitäis nimittäin kyllä näkyä öljypohjassa mujua ja levyissä kulumaa. Ei siellä oikein ole paikkoja jotka vois luistaa ja näyttää silti ehjältä.
     
  14. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024 klo 13:58
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikä motti, tehot/vääntö, mikä välitys/rengaskoko, paljonko painaa, paljonko stalli on, paljonko rundit maantieajossa? Kuinka kuumaksi ne öljyt lämpenee kaupungissa / maantiellä?
     
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Venttiilikoneisto tai pumppu vuotaa, jää paineet alas.
     
  17. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Onks laatikossa oma lämpömittari, paljonko ne lämmöt on kun se alkaa luistamaan? Alipaine modulaattorin vaihtaisin ite varmaan tos kohtaa, mulla oli letku siit hapertunu sillee et ei paineet pysyny niin vaihdot oli karkeita ja kakkoselt kolmosel venys pitkäks, mut käsittääkseni toi modulaattori voi aiheuttaa luistoa kans jos se on paskana.
     
  18. Weijari

    Weijari Gearhead

    Eikös TH350 jätä vaihtamatta kokonaan jos paineet häviävät täysin alipainelinjasta ja matalilla (Vuotavilla) alipaineilla vaihtaa kuin lekalla löis?

    Eli jos jää vaihteiden välille seilaamaan ja luistamaan, pitäis linjassa olla käyttötilannetta vastaamatonta alipainetta? En keksi muuta tilannetta tällaieen kuin umpeen turvonnut alipaineletku, joka päästää paineen vain toiseen suuntaan..
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikä noista ehdotetuista vioista (venttiilikoneisto, pumppu, modulaattori jne) aiheuttaa noin kovaa luistamista ilman että levyt tuhoutuu?
     
  20. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Onkos tässä vika selvinnyt?
     

Kerro tästä muillekin!