Automaatti vai manuaali?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 11.8.2017.

?

Automaatti vai manuaali?

  1. Manuaali

    26 ääntä
    28,9%
  2. Automaatti

    64 ääntä
    71,1%
  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Hö, äänestin väärää. Tai siis, vääräähän mä aina äänestän, mutta nyt eriä kuin oli tarkoitus.
     
  2. passerby

    passerby Gearhead

    kehä-kolmosen matelevaan jonoon tietysti automaatti..... sitä saatanan kävelyvauhtia viis kilometriä manuaalilla on tuskaa.

    tietty maaseudulla on ihan sama kumpi laatikko.

    lähtökohtasesti miellyttää automaatti koska asun kaupungissa.... ja koska olen jenkkifani, jenkit automaatilla. manuaalit kuuluu jonnekin '98 Corollaan :p
     
    isalmela ja Jsp tykkäävät tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No se voidaan tulkita myöskin samaan kastiin. Vag siksi kun ne paskaa, pikkuautoihin ei kun ei voima riitä.

    Tosin emmätiä. Kaverilla oli kadetti viimeistä korimallia (tais olla jopa th125) ja kyllä silläkin ajeli. Samaten volvon reilu 100hp ja aisin on mulle kelvannut.


    Toki on niitä kamalia syöppöautomaatteja mutta volvolla en huomannut eroa manuaalin ja automaatin välillä maantiellä. Kaupungissa toki manuaalilla pääsis edes v6 jenkin kulutuksiin :poff:
     
    KajS tykkää tästä.
  4. Ranee

    Ranee Gearhead

    Taisin astua trolliin mutta sanon silti automaatti.
    TF727 FTW
     
  5. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Omaa veekasi manuaali yhdistelmää tuli ajettua pitkästa aikaa ja voin sanoa, kyllä piristetty pikkulohko ja manuaali kevyeeseen autoon, kyllä!
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kaikissa jenkeissäni (4) tomaatti, käyttöautossa tomaatti ja työautokin vaihtaa itsekseen robotin avulla.

    Jag tycker.
     
    KajS tykkää tästä.
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jaa, että kumpaa suosin? Aina sitä mikä autossa on :p....Nyt on "three-on-tree"..... kyllä rattimanuaali tuo semmosta rytmiä ajamiseen; pitkä kytkimen liikerata ja laajat liikkeet kepissä. Vaan kyllä se automaatti on kaupungissa vaivaton, ja sekään ei tartte pykäliä kahta enempää: powerglide rulez :D:)
     
    KajS tykkää tästä.
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Piti vähän aikaa pohtia tuota pyllykynää, kunnes älysin sen Aspeniksi :p
     
    passerby tykkää tästä.
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Riippuu aikooko matkustaa vai ajaa,manuaalilla ajetaan ja automaatilla matkustetaan.

    On ollu molempia ja manuaalista pidän enemmän automaattien kanssa tulee aina jossain vaiheessa semmoinen olo et miks se ei vaihda jo.

    Joo automaattia voi käskeä manuaalisesti muttei se sitten mikään automaatti ole.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös yleensä tule automaatin kanssa olo että miks se vaihto jo? :D Jos siis kovaa yritetään jollain vakiolla ajaa.
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja kyllähän manuaalivaihteisen v8 koneen äänimaailma on hienoa kuunneltavaa, kun annetaan saapasta. Tuossa esimerkkejä:
     
  12. Jsp

    Jsp Gearhead

    Minkähänlainen olisi CVT automaatti jossain isolohko moparissa.. V8 huutaa kurkkusuorana kun kuminauha pyörii ja venyy.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kuulostaisi muskeliveneeltä
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kuulostaisi powerglidelta ;)
     
    J.J. tykkää tästä.
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Se on kaiken lisäksi parsa ;)
     
    isalmela ja Karpov tykkäävät tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Manuaalisss kyllä kytkin on mielestäni aivan avainasemassa. Tai koneen käytöskin. Aika takkuavan kepinkin kestää kunhan kytkin on mukava ja auto lähtee nöyrästi.

    Japsit taas hyvä esimerkki monesti siitä kun tehdään tarkka ja hyvä vaihteisto nutta kytkin on vitun herkkä ja kone stumppaa herkästi.
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joka taas juontuu lentävästä lauseesta Mopar on parsa, pitäis kai olla paras?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitäs mutta haaveeksi jää :D
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    onhan joku manuaalicorvette varmasti kyrväkäs laite,
    mutta näin yleisesti ottaen automaatti, mää aikanas aloin jenkkiautoilijaksi nimenomaan sen takia kun halusin automaattilodjuisen käyttis/työpakun, noita ei 90-luvulla käytännössä ollut tarjolla ku jenkkipeleissä.

    ja sitten onhan se helvetin hauskaa olla liikennevaloissa jonkun M-bemarin rinnalla ja ku vihree syttyy, niin viilatun tomaatin kanssa on jo aioja sitten loikannut risteyksen ylitte ku bemarikusksi vielä polttaa suunnilleen niillä sijoillaan kumejaan tai kytkintään.
     
    Rotten, KajS ja Karpov tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo nauratti jo amis aikana kun ajomiehillä piti olla manuaali jo senkin takia kun se on nopeempi kun vs automaatti. No, on niitäkin missä näin on mutta yleensä automaatti kyllä antaa huutista manuaalille.
     

Kerro tästä muillekin!