Automaatti vai manuaali?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 11.8.2017.

?

Automaatti vai manuaali?

  1. Manuaali

    26 ääntä
    28,9%
  2. Automaatti

    64 ääntä
    71,1%
  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuota siroa kattilaa on myös veneenkoneena, oikein perävetolaitteella varustettuna ;)
     
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Alkuperäiseen aiheeseen täytyy sanoa, että tykkään manuaalista enemmän, kun saa tehdäkin jotain siinä ajon aikana eikä vaan istuskella kyydissä. Tietysti jossain ruuhkassa automaatissakin on hyvät puolensa, mutta aina olen manuaalilla selvinnyt... Ja talvella manuaali on ihan ehdoton varuste.:odwink:
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Hyvin synkkaa tuo poliisin sireeni tuohon käntriin :D
     
  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Muuan moppeukko taisi olla tarranpainattajan nimi ja tapahtuiko eka myynti Kalajoen wcc kisoissa?
    MAksoikohan 7markkaa tarra
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Manuaali koska mukavampi viedä takavetoa kahva eellä.
    Saa otettua moottorijarrullakin mutkassa perän irti.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saa automaatillakin
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    joo riittävän jämäkäksi muokattu manuaalisesti komennettava mersun 722.6 automaatti niin joka kerta kun vaihdetta vaihtaa mihin suuntaan tahansa niin rengas vingahtaa ihan kuivalla kesä kelillä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Automaatilla tuntuu saavan talvella jopa vahingossa helpommin kun manuaalilla :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En ole koskaan saanut vahingossa. En automaatilla enkä manuaalilla.
     
    isalmela ja leivonharri tykkäävät tästä.
  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Yleensä olen selvinnyt puhumalla
     
  11. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Itse olen selvinnyt ihan odottamalla.
    Seuraavana aamuna tosin voi olla vähän huono veto.
     
  12. Tonik

    Tonik 1st gear

    Mulla on itellä tällähetkellä tommonen gt mustangi, roushin remmiahtimella, ja manuaali.. On ihan kiva leikkikalu
     
  13. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo kyllä minäkin urheiluautossa manuaalin ymmärrän, mutta en muissa autoissa.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se taas dieselissä manuaalikin maistu, kun jaksaa vaikka kakkosella lähteä pelkällä kytkimellä. Juu ei se hyvää tee,kunhan sanoin.



    Vois tehä melkeen sellasen päätöksen, että vain manuaaleja joilla voi lähteä ygösellä kytkimen kera ilman kaasua. Mukavoittaa ajoa.

    Niin siis helposti eikä sekuntien lirpatuksella.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mun ex 454+Muncie -vette lähti kolmosella pintakaasulla nikottelematta liikennevaloista, jos niin halusin.
    Höyryveturimainen vääntö. Oli koneessa hyvä kokoonpano.
    Sen jälkeen mikä tahansa manuaalivaihteinen on tuntunut todella voimattomalta.
    Siskolla on 2007 2.0 Audi quattro. Meinasin kysyä onko tämä rikki, kun tuntuu niin laiskalta, kun vedin sillä perävaunua, jossa oli sepeliä kyydissä.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :rotfl: En epäile!
     

Kerro tästä muillekin!