Automaattinavat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Scartman, 24.12.2004.

  1. Scartman

    Scartman 1st gear

    Tekeekös tollaisilla automaattinavoilla mitään. Olen vähän kuullut että olisi epäluotettavia. Blazeriin olis tarkoitus laittaa tommoset eteen. Vai onko sitten parempi vain pitää manuaalilukot? Kun kuulemma noi automaattiset saatavat tökkiä itsestään päälle vaikka ei ole neliveto päällä, tai sitten olleet huoltoa vaille tai loppuunajettuja.
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kuulemma on ihan toimivat jos ovatten huolletut. Ite kuitenkin luotan enempi manuaalisiin.

    En ole kuullut että menisivät ittestään päälle, mut sitä olen kyllä kuullut että lähtevät pois päältä kun on oikein tiukka tilanne päällä, ristiriipunta tms.
     
  3. TR

    TR 1st gear

    ESABin navat on käytössä jo toista vuotta eikä valittamista löydy.
     
  4. EePee

    EePee 1st gear

    Mitenköhän toi on jos vetää kemppilukon etuperään niin kuinkas auton ajettavuus toimii kadulla?Olishan se edullinen tapa tehdä oikea neliveto,
    Mutta jos ajelis napalukot auki kadulla ja lukot kiinni maastossa?
     
  5. paukkujupu

    paukkujupu 1st gear

    kullä se ajettavuus muuttuu aika mahdottomaksi, mulla oli lock-right etupäässä blazerissa joka on 100%lukko ja sillä ei kyllä lukkopäällä asfaltilla oikein voinu ajaa...
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Napalukko ja tasauspyörästön lukko on kaks eri asiaa.

    TR: ootko oikeesti hitsannu navat kiinni??? Mites se sitten puretaan jos pitää laakerit vaihtaa yms??? Vai oletko hitsannut itse napalukon Lock asentoon (eli sisäkehä sisempään asentoon)??
     
  7. Rytari

    Rytari Gearhead

    just, mun tarvis kans joku ratkaisu löytää, kun mulla on suburbanin automaattilukoista ne uloimmat laakerit finaalissa, eli se laakeri joka näyttää ihan polkupyörästä kotoisin olevalta ja tulee ensimmäisenä kun kupin irrottaa, ei oikein tiedä kuka semmosia myis, paitisi metro... sat..öö 96 € kappale ja sieltähän mä en osta mitään... on meinaan rasittavaa kun silloin juuri kun etupyörät tarvis saada vetään niin ei... ei millään, toinen korkeintaan, ja sit taas vastaavasti ne ei putoa pois päältä millään, mulla täristääkin etupää nelari päällä niin rajusti että sekin varman saattais tulla tuolta navoista...
     
  8. suburber

    suburber 1st gear

    Rytarin ongelmat erittäin tuttuja...
    Taistelin muutaman vuoden autimaattien kanssa, kunnes laitoin manuaaliset :D Jos haluaa automaatit (pitää), ne nääs on kyllä ihan jees katukäytössä, niin hyvä putsaus, ja EI VASELIINIA, vaan oikein ohut öljy, ja pelaa, jos ovat ehjät. Ensiapuna voi myös vaihtaa puolelta toiselle, niin pelaa ehkä taas. :-?
     
  9. Rytari

    Rytari Gearhead

    joo, ehkä ainoa oikea vaihtoehto on noi manuaalit, se vaan on niin herraskaisen tuntuista kun ei tarvi ulostautua nelvedon takia noiden autommaattien ansiosta, ja joo, eipä mun navat sitä vaseliinia ole saaneet, ihan on öljypohjalta, toimimattomuus vaan johtuu lähinnä noista ulompien laakerien karanneista kuulista...
     

Kerro tästä muillekin!