Auton poistuminen rekisteristä automaattisesti..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Capri26i, 26.1.2004.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Niin, että jos joku muukin on pohtinut niin homma on nykyään näin:

    "Katsastusvelvollisen ajoneuvon kohdalla käyttämättömyyspoistosta kertova ilmoitus on
    lähetetty sekä ajoneuvon omistajalle että mahdolliselle haltijalle pääsääntöisesti
    kahden määräaikaiskatsastuksen laiminlyönnin jälkeen ja poisto on suoritettu
    kolmantena vuonna.

    Viimeiset käyttämättömyyspoistot tullaan tekemään huhtikuussa 2004, joista kertovat
    kirjeet ovat lähteneet matkaan huhtikuussa 2003. Käyttämättömyyspoistoista tullaan
    luopumaan rekisteröinnistä annettuun asetukseen tulevien muutoksien myötä.

    Kun tilaatte katsastusajan etukäteen, voitte ajaa auton katsastukseen
    ilman siirtolupaa."


    Itse tuota mietiskelin ja kyselin AKEsta ja ajattelin että jotain muutakin saattaa kiinnostaa.
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Jäikö tuosta nyt jotain olennaista pois? Tuon perusteella auto ei siis tästä lähtien poistu rekisteristä koskaan, vaikka katsastukset olisi suorittamatta?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös siinä uudessä käyttöverolaissa höpistä jotain siitä, että vero kannetaan autosta, jota ei ole poistettu rekisteristä , vaikka se olisi pitänyt poistaa. '

    Verottaja on keksinyt uuden helvetinkoneen.
    Navetan taakse seisomaan jääneen auton vero korkoineen voi tulevaisuudessa juosta vuosikaupalla, vaikka auto ei ole enää rekisteröity, jos sitä ei ole itse kilvistä poistettu. Voi olla auton rekisteröinti takkuista viidenvuoden seisonnan jälkeen, kun pitää pistää eurot korkoineen jonoon , että auton saisi kilpiin..

    "Käyttömaksu" my ass , omaisuusverohan tuo on. Ja ihanassa EU-tulevaisuudessa voi käydä niin romudirektiivin nojalla, että jos autosta poistaa kilvet, niin auto on vietävä kierrätettäväksi.. Tälläistä EU on pohtinut.. Eli navetantakuiset autotkin näköjään aiotaan panna "käyttöverolle" ..
     
  4. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    Niin pitäs valita sinne eduskuntaankin autoharrastajia eikä nappimiehiä !

    Nim. Tony pehmenee Minä EN !
     
  5. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Ei kyllä se noin on, ei jäänyt mitään pois.
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tämä on taas näitä takapakkisääntöjä joita aina välillä arkadianmäen armosta vaivoiksemme tulee. ei puhettakaan mistään museohistoriallisesti arvokkaiden autojen tuhoutumisen todennäköisyyden lisäyksestä.
    tuntuu että tämän hetkisen ajan hengen mukaan kaikki jotka omistavat ennen obd-testattavaa autoa ovat syntisiä ja tuhoavat maapallon, heidät voidaan syntistää ja periä 100x veroja. odottakaa vaan, "Pyttyvero" tulee...
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mutta toihan on hyvä juttu. Ei lähde kilvet, vaikka ei menisi auto leimasta läpi yhtenäkään vuonna. Menikin kiire ensikesänä leimaamisesta juuri ohi :smile:
     
  8. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kannatan tota tuhoomista!
    Kannatan myös ydinvoimaa!
    Edistyis se prkleen kasvihuoneilmiö ni lähtis autokin paremmin käyntiin eikä pallit jäätys penkkiin kiinni!
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Just toi oli se juttu minkä takia mua toi ylipäänsä kiinnostikin.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta ei kait tuo muutu sit sellaiseksi, että jo aiemmin rekisteristä poistettua autoa ei saa enää takaisin kilpiin???
     
  11. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    Perskules joo...

    Mä auoin päätäni "taas" turhaan, toihan on siis helvetin hyvä!

    Esim.
    Kaverilla tuli tossa (aiemmin) kiire vanin kanssa kun kyseli konttorilta miten vois tuoda vania leimalle kun jäi aiemmin leimaamatta. Täti tokas jos tuot huomenna niin ei lähde kilvet !!! :-o

    Oli seuraavana päivänä parin vuoden sääntö, voisko paremmin sattua !!! Pikkuviat nopeesti kuntoon ja konttorille ja Leima !
     
  12. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Takavuosina toi ois kanssa ollut kova juttu, kun moni antoi autolleen tekohengitystä pitääkseen auton mustissa kilvissä. Nythän sillä ei enää oo virkaa. Toi verojen maksaminen autosta, jolla ei ajeta, on aika kaukaa haettu juttu. Luulis useimpien havahtuvan viimeistään siinä vaiheessa, kun autosta, jonka konepellin läpi kasvaa halkaisijaltaan 15 cm koivu, tulee 100 euron käyttömaksu. Tosin tutulle kävi jo vuosia sitten niin, että hän osti projekti-Opelin. Autosta oli kaikki tarraverot maksamatta, eli 1300 mk:n edestä. Jos edellisellä omistajalla ei ole aikomustakaan maksaa käyttömaksuja ja haluat auton liikenteeseen, on ainoa vaihtoehto maksaa maksut itse. Tässä tapauksessa auto jatkoi kiertokulkuaan, todennäköisesti varaosiksi.
     
  13. dumb

    dumb Gearhead

    Onko minulla siis pelkoa saada rekisteröitäessä enemmän veroja/maksuja? Autoni on poistunut rekisteristä automaattisena kausipoistona muistaakseni kesäkuussa 2003. itse en siis ole ilmoittanut kenellekään että se poistetaan ja kilvetkin on vielä tallella. konttorille soittelin ja sieltä sanoivat että on poistunut rekisteristä... aikomus rekisteröidä parin vuoden päästä uudestaan mutta eipä siitäkään suupielet paljoa nouse jos saa maksaa kolmen vuoden verot kerralla.
    Miten on?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostin eilen auton ja tänään vein kilvet pois. Vitun tyhmää maksaa seisovasta autosta jotain vitun typeriä maksuja mitkä menee jonkun saatanan paskaperseen palkanmaksuun graniittikalterien (eduskunta) takana. Mielummin laittaa rauhassa kuntoon ja rekisteröi uudelleen.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    verorästit muuten vanhenee 5 vuodessa. Ja vakuutusrästit. Miten noita jälkimmäisiä tulee, eiks ne menekään ulosottoon?
     
  16. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Elikkä hetkinen... Jos nyt ajatellaan hypoteettisesti, että minulla olisi auto, joka pitäisi katsastaa tämän kuun aikana, mutta en saisi sitä ajokuntoon siihen mennessä, niin mitä sitten? Auto menisi vain ajokieltoon ja voisin viedä sen katsastettavaksi sitten kun siltä tuntuu?
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ei hätää, kun vain viitsit maksella omistuksesta johtuvaa rangaistusta eli käyttömaksua, voit auton mennä leimaan näillä näkymin vaikka vasta vuonna 3000, kunhan olet maksanut käyttömaksut vuosittain.
    eri asia on, miten silloin tuholaisen läpimeno on jos käynnistykseen pitää saada marsissa sijaitsevan ministeriön suostumus... :wink:

    auto ei siis enää poistu rekisteristä itsestään.
     
  18. rt72

    rt72 1st gear

    mitenkähän tilanne on jos sheriffit vie kilvet? ennenhän auto poistu puolen vuoden päästä kilpien viemisestä...
     
  19. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Vinkkinä seuraaville, että tuo kannattaa tehdä niin että edellinen omistaja poistaa rekisteristä ja omistajanvaihto vasta sitten.

    Minimimaksu veroissa on 17 Eur!!

    Aika kallis vero yhdestä päivästä!!

    Muistaakseni näin on, korjatkaa jos olen väärässä.
     
  20. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Piti ihan käydä tarkistamassa.
    AKEn sivuillahan se lukee, että:
    "Verokaudelta maksettavan veron määrä on aina vähintään 17 euroa"
     

Kerro tästä muillekin!