Auton teippaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja C73, 19.1.2010.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Katselin Bilteman luetteloa, ja siellä oli Yliteippauskalvoa.
    Matta metallihohto.
    Väriä ei mainittu, mutta hopean värinen lokari oli kuvassa.
    1,52x15m
    169 Euroa
    Saattas pienen auton teipata yli?
    Kilpureihin.

    Sitten oli Heijastavaa teippiä
    10mm:n levyistä, 9m
    Keltaista, ja punaista (sitten oli vielä valkoinen rulla kuvassa)
    4,99 Euroa/rulla

    Pitäs tommonen heijastava tarra laittaa autokärryn kopin takaseinään.
     
  2. Vesku

    Vesku 3rd gear

    En suosittele täällä homma ei toimi
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    https://www.qzvinyls.fi/product/745/glossy-red-3d-3317--9357

    Teippaus tuli mieleen kun paronia katoin.

    3m kalvo eri putiikissa n 25€ m2.


    Joko täällä kokemuksia kun vuodet vierineet?

    Mietin lähinnä lakkavikasen konepellin teippausta kun tulis vähän halvemmaksi kuin purkuauton pelti ja spraylla maalaus ei onnistu tarpeeksi hyvin.
     
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    On muuten perseestä tuo teippaus. Tai ainaski tuolla kalvolla millä teipattiin kaverin auto. Olin kaverina.

    Yli teipattiin koko auto.

    Pari mokaa sattu ku kaveri ajatuksissa leikkas.

    Siitä oli hankala et veny kyllä lämmöllä mut kutistua oli hankalaa
     
  5. Jape105

    Jape105 Gearhead

    yliteippaúskin vaatii sit samanlaiset pohjat kun maalaus.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paksumpaa kalvoa ei ole vai miksi nuuka pohjille? Emmä ruosteen päälle vetäois tietenkään mutta miksei kevyt hionta riitä?



    Mitähän kalvoa orson oli? Niitä oli kai muistilla ja ilman.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Jopa tarkemmat. Näkyy kaikki viat alta.

    Niissä oli joku hiilikuitu kuvio pinnassa.
     
  8. PlyFy3

    PlyFy3 1st gear

    Mulla ollut kaljamainokset autossa viidettä kesää. Hyvinon pysynyt. Se on semmoinen nopeasti urakalla tehty. Veikkaisin ainakin, kun eestistä kävi pojat laittamassa. Kaikki kyllä näkyy läpi teipistäkin, mutta piti hyvin ainakin ruosteet piilossa... Nyt alkoi emäntä väkisin niitä repimään irti, vaikka olis menny vielä monta vuotta. Varmaan ammattilainen tekisi kestävämmän ja hienomman. Voin kyllä suositella, jos on alle laittaa kova ja hyvä maalipinta. Amerikan Joen 80-luvulla vetämä maali ei vaan kestänyt ainakaan vetämällä poistoa. Alkoi nimittäin Furyssä pohjamaalit paistamaan monessa kohtaa.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    teipillä pelti muuttuu sitten auttamatta erittäin värivikaiseksi, eli kenties punaiseksi, mutta sävy ei sinnepäinkään.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu sävyä varmaan ei kannata hakea kuin värin tarkkuudella eli punainen on punainen :)
     
  11. jrasi

    jrasi Gearhead

    Tulee karmean näköinen, jos lakkavikaisen pellin teippaa... Ja on kammottava teipatakin, teippi kun ottaa heti kiinni siihen lakattomaan pintaan.

    Ja niinkuin noista pohjista oli jo maininta, niin teippaus vaatii todellakin paremmat pohjat kuin maali. Mitä paksumpi kalvo, sen enemmän se vain korostaa jokaisen pintavirheen. Topcoat-pinnan hämähäkinseititkin näkyy sitten aika kauas, näin esimerkkinä.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei juu. Harmi kun mihinkään ei ole oikotietä :D
     
    Rotten tykkää tästä.
  13. jrasi

    jrasi Gearhead

    No eikös nykyään ne jotka ei osaa maalata, eikä teipata, ruuttaa sitä helkkarin rubbercomppia tms. joka paikkaan?
     
    passerby ja rane58 tykkäävät tästä.
  14. DX

    DX Double Gearhead

    ojasta allikkoon jos nuukaillakin yrittää, tai lähinnä nuukailla,
    nimittäin rubbercomppi on käsittääkseni aika hiton kallista.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eihän se kallista oo jos ei koko autoa maalaa?


    Miksei ne oo tehny niin paksua teippiä ettei alla olevan pinnan tarvi olla vimpan päälle? Se vie teippaukselta ideaa.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    paksu teippi ei käänny, tekeminen vaikeaa ja tulee hiton kalliiksi
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Juu tän huomasin. Näkyy ihan kaikki virheet :)

    No se oli kaverin auto. Ja käskin sen tehdä pohjat. Minä olin vaan kaverina teippaamassa
     
  18. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Eli helpompi ja halvempi vetää telalla tai pensselillä mattamustaksi....? :poff:
     
    Rotten, passerby, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. jrasi

    jrasi Gearhead

    Tarkennetaan vielä noita teippauksen pohjia... Alla täytyy olla hyväkuntoinen maalipinta, eikä mielellään mitään 20v aurinkoa ottanutta. On ihan eri teipata jotain uutta autoa, konepellille heität teipin, niin se on vähän kuin housuun paskantamista, antaa mennä vaan, kyllä se paikkansa hakee. Sitten joku harjakoneen raiskaama vanha taksi, niin jo menee taiteiluksi kun ei teippi liiku yhtään, tarraa kiinni saman tien.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kokemusta ei ole ku yhdestä teipistä. Mut luulen et asia on niin että ei kannata säästää materiaalissa?
     

Kerro tästä muillekin!