Auton tuonti Kanadasta (Vancouver)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja janimm, 19.8.2011.

  1. janimm

    janimm Gearhead

    Moi,

    Olisiko jollain vinkkiä firmasta tai henkilöstä jonka avulla saisi auton Vancouverista Suomeen?
     
  2. vekasiini

    vekasiini 1st gear

    Vapaa sana

    Moi!

    Torontossa käydessä lueskelin "vapaa sana" lehteä. Sielä mainostettiin muuttokuormien ja autojen kuljetuspalveluja suomeen suomeksi. Löytyisköhän lehden sivuilta vinkkiä, joka veis asiaa eteenpäin.

    http://www.vapaasana.com/


    T Vesa
     
  3. janimm

    janimm Gearhead

    Tilanne on minun osalta jo ohi. Yksityisviesteillä vinkkejä jo tulikin. Kiitos kaikille.
     
  4. salmhe02

    salmhe02 1st gear

    Voitko tarkentaa vinkkiä?

    Ehdin aloittaa toisen threadin otsikolla "Auton tuonti Kanadasta". Paikka olisi juuri Vancouver. Sain siellä autoliikkeestä rahdin hinnalle arvion 5000 - 8000 dollaria. Jos ei halvempaa löydy, pakko laittaa peli seis, vaikka itse auton hinnasta päästiin jo sopimukseen. En löytänyt vinkin mukaisen palvelun mainosta mainitsemasi lehden sivuilta, osaatko tarkentaa mitenkään, esim palvelun nimi tms.?

    Terveisin Hessu Hopo
     
  5. janimm

    janimm Gearhead

    Halvimmalla ilmeisesti sais jos vie auton tavalla tai toisella usan puolelle. Esim Seatlesta tai Tacomasta auton saa Suomeen normaalilla länsirannikon hinnalla. Eli Vancouverista arviolta $500 maakuljetukseen ja $2500 merikuljetukseen.

    Sain muutaman tarjouksen ja halvin oli muistaakseni $3200C. Kyselin noita tarjouksia suoraan logistiikkayrityksiltä. Ikävä kyllä mulla ei ole niitä enää tallessa, enkä edes muista ketä ne oli :eek:
     
  6. salmhe02

    salmhe02 1st gear

    Los Angeles

    Kiitos tiedoista! Sain Kotkasta Jusun edullisesta rahdista Los Angelesista. Nyt jos löytyisi kohtuuhintainen rahti Vancouver - Los Angeles, niin olisi ratkaisu lähellä. Merikuljetus koko matkan olisi järkevin ratkaisu, Vancouver on periaatteessa hyvä lähtöpaikka merirahdilla ja rannalle on tosiaankin alle 50 km matkaa & myyjä luvannut ajaa auton lastauspaikalle.

    T. Hessu
     
  7. salmhe02

    salmhe02 1st gear

    Anteeksi epäselvä lause. Siis sain Kotkasta Jusulta tiedon rahtihinnasta Los Angeles - Kotka, ja se hinta oli edullinen. Koko rahtihinta voisi vielä olla OK jos Vancouver - Los Angeles järjestyisi kohtuullisesti. Matkana Vancouver - Los Angeles on murto-osa siitä loppumatkasta.

    Hessu
     
  8. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ei muuta kuin laskemaan taala per maili maarahdista. :)
    Olisko tonni aika likellä.
     
  9. vekasiini

    vekasiini 1st gear

    YV

    Yksityisviestiä
     
  10. salmhe02

    salmhe02 1st gear

    NY

    Kiitos kaikille avusta! Auton olisi lopulta saanut rahdattua noin 3200 USD kustannuksella Vancouverista Suomeen. Päädyin kuitenkin hieman toisenlaiseen ratkaisuun joka sopi itselleni paremmin. Voin antaa vinkin erittäin hienosta viimeisen sukupolven LT1 Fleetwood Broughamista kaikilla toivomisen arvoisilla (ja ylipäänsä mahdollisilla) varusteilla. Jos joku nyt päättää ostaa sen, niin sitten taitaakin pian olla maailman kaikki valkoiset kattoluukulla varustetut LT1 Broughamit Suomessa. Tai ei niitä ainakaan ihan pilvin pimein ole tuolla maailmallakaan. itse selasin pallon ympäri kaikki ilmoitukset kun haeskelin juuri sellaista.

    Terveisin Hessu
     
  11. salmhe02

    salmhe02 1st gear

    Yllärikäänne

    Olin juuri hetki sitten Vaasalaisten alan harrastajien kanssa puheissa ihan naamakkain, ja heti löytyi uutta tietoa! Kuulemma Vesa Krook ja/tai hänen veljensä on tuonut tavaraa Seattle / Washington-alueelta USAsta. Tämähän on jo lähellä Vancouveria! Kun en ole ehtinyt sitä toista kauppaa viedä ihan valmiiksi, voisi katsoa vielä kertaalleen sen kanadantuomisen. Mutta en saanut ihan täydellisiä yhteystietoja vielä; tiedetäänkö foorumilla? T. Hessu
     
  12. salmhe02

    salmhe02 1st gear

    Tunnustaako joku?

    "Subject: Re: 1996, Cadillac, Fleetwood from Willowbrook chrysler
    Sorry the car sold this morning to a collector

    Ron learn
    Manager
    Willowbrook Chrysler
    1 888 808-4556 toll free"

    Onko Suomeen tulossa? Olisi kiva nähdä se täällä.

    Tämä oli ainoa laatuaan, mutta meressä on paljon kaloja!

    T. Hessu
     
  13. M

    M Gearhead

    is automotive niminen firma laukaassa hommailee kalustoa kanadasta. kannattaa ottaa yhteyttä ilmo saarelaan...
     
  14. salmhe02

    salmhe02 1st gear

    Kiitos tiedosta - mutta Caddy oli myyty autojen keräilijälle tänään aamulla (eli meidän aikaa illalla).

    Katselen muita vaihtoehtoja! T. Hessu
     
  15. mtak

    mtak 1st gear

    Terve,
    jos sopii, niin pistän tähän jatkoksi oman lähetä liippaavan kysymyksen.

    Mielessä oman auton (Pt Cruiser) tuominen muuttoautona Calgarysta, Albertasta.

    Vaihtoehtona kai kuljetuttaminen / itse kuljettaminen länsirannikolle (Calgarystä n. 1200 km Vancouveriin) tai sitten pitempi matka maitse itään (esim. Torontoon reilut 3000 km) ja sieltä vastaavasti lyhempi merimatka Suomeen. Ilmeisesti maakuljetus tuppaa olemaan se kallis rasti, kuten yllä kävi ilmi, mikä puhuisi ensimmäisen vaihtoehdon puolesta.

    Kenelläkään mitään ehdotuksia miten onnistuisi helpoiten? Yritän saada jotain kustannusarviota, että kannattaako ylipäätään.

    Kiitokset jo etukäteen!
     
  16. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Suosittelisin samaa kontaktia kuin "M" eli:

    IS Automotive Oy
    Ilmo Saarela
    p. 050 - 440 0035
     
  17. Mutku

    Mutku Gearhead


    Moi,

    Toin Vancouverista muuttoauton 2009. Meitä tuli takasin Suomeen 4 expat-kaveria samaan aikaan (5 autoa ja HD). Yksi meistä toi eri tavalla kun me muut (kansirahti New Yorkista versus konttirahti Vancouverista).

    Tarkanmarkan mies yritti säästää ja mun mielestä se meni kiville ja komeasti. Kansirahtivehjettään oli kohdeltu kaltoin (mieltä piristävä pikku vekki ilmestynyt kattoon), lisäksi takapaksi oli auki ja siellä oli pari kuupallista hyhmäisenjäätynyttä merivettä, auto saapui Suomeen talvella. Tuo auto rantautui eri puolelle Suomea keskellä talvea, kun oli halvempi se rahtaus noin. Siinä sitten luisteli suvikumeilla meidän talvessa. Säästi rahaa, kylläkyllä. Kannattiko tuo kansirahti? Hänen mielestään kyllä, minun mielestäni loppupeleissä ei.

    Me vähempää riskiä ottaneet selvisimme ok (meillä kolmella "rikkaalla
    pelkurilla" oli umpikonttirahti Vancouverista) tottahan se oli kalliimpi, jotain 1000€ per kaveri, mutta homma toimi kuin elokuvissa. Ihan virheetöntä toimintaa, alusta loppuun.

    Summasummaarum: mielestäni kannattaa ottaa konttirahti, ja lisäksi vakuutus Suomen autovakuutusyhtiöstä lisäks tuolle rahtaukselle. Ei maksa paljoa, mutta on hyvö ässä hihassa jos joku menee pieleen. No, nuo oli vaan mun mielipiteitöä. Varmasti joku on eri mieltä. Kukin taaplaa tavallaan...
     
  18. mtak

    mtak 1st gear

    Kiitokset vinkeistä! Selvittelen.
     
  19. Pumba

    Pumba 3rd gear

    Onko kellään tuoreempia kokemuksia asiasta? Toronton kupeessa ois mielenkiintonen kampe, mutta kuka sen hoitais suomeen ja mihin hintaan?

    Kiitokset jo vastauksista.
     
  20. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Mina olen Canadasta hakenut yhdelle forumilaiselle @Riuska-Petteri yhden rottelon. Laita viesti minkalainen keissi sulla on niin katsotaan onnistuisiko.
     
    Pumba, Riuska-Petteri ja Powerstroke tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!