Auton tuonti USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja downtown, 21.1.2007.

  1. ata

    ata Gearhead

    Mun maantiedolla sekä Dallasissa että Houstonissa paikan päällä käyneenäkin ja tuon välin autollakin ajaneena ei Houston kyllä ole Dallasista pohjoiseen? Vaan etelässä. Välimatka kyllä täsmää.
     
  2. Damned

    Damned Gearhead

    Amerikassa kaikki on toisin. Minäkin sijoitin alkuun Los Angelesin itärannikolle :poff:
     
  3. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Joo, oot ihan oikeassa. :odroll: Mulla ei ollut maantieto ihan täys kymppi peruskoulussa... vasemman ja oikean mä erotan sen takia toisistaan, että kello on vasurissa, mutta miten erottaa pohjonen ja etelä?

    Nim. Mies, jota ei passaa päästää lähellekään metsää, jossa on enemmän kuin kaksi puuta :D
     
  4. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Kun kattot eteenpäin se on pohjoinen, ja taaksepäin on etelä? Vai oliko se noin?
     
  5. Damned

    Damned Gearhead

    Teksas on nyt "hallussa", lännestä kaipailisin vielä diileriä. Olisi yksi namu Käkkylä tarjolla :wink:
     
  6. Sawlee

    Sawlee 1st gear

    Kysypä tuolta, on Kaliforniassa:

    www.alpinetrade.com
     
  7. alpinetrade

    alpinetrade 1st gear

    USA autojen taustan selvitysta

    Jos haluaa hiukan uudempia autoja kahtella taalta USA:sta, seka taustaa/historiaa selvitella niin oiva tyokalu on:

    www.carfax.com

    1981 ja uudemmat autot sisaltaa VIN numeron jonka avulla CARFAX kertoo milloin rekisteroity onko vakuutusyhtion korvauksia jne...

    Tosin aivan aukoton systeemi tamakaan ei ole. Esim jos Vakuutus yhtio ei ole kolari korjausta maksanut, niin valttamatta tieto ei vality.
     
  8. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    TUOTASKINOIN - hm. mikä om "vanha keräilyauto" Hollannin lainsäädännön mukaan?

    1) Ihan mikävaan vanha ruostunut liikenteestä poistettu romu ikä yli 30v?
    2) Rekisterissä ja päivittäisessä ajossa oleva yli 30v?
    3) Jenkeissä museokatsastettu yli 30v?
    4) Tullipaikassa tehty arvio?

    Nääs halvan merkin kohdalla alkaa tuolla alv% olla merkitystä esim. Porsche 914 on nyt jenkeissä halpa ja kiva kesäauto.
     
  9. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    TUOTASKINOIN - hm. mikä om "vanha keräilyauto" Hollannin lainsäädännön mukaan?

    1) Ihan mikävaan vanha ruostunut liikenteestä poistettu romu ikä yli 30v?
    2) Rekisterissä ja päivittäisessä ajossa oleva yli 30v?
    3) Jenkeissä museokatsastettu yli 30v?
    4) Tullipaikassa tehty arvio?

    Nääs halvan merkin kohdalla alkaa tuolla alv% olla merkitystä esim. Porsche 914 on nyt jenkeissä halpa ja kiva kesäauto.
     
  10. heleha

    heleha Gearhead

    New Yorkissa olisi mielenkiintoinen auto. Löytyisikö ketään kuka kävisi katsomassa, että kaikki on ok? Jos on niin hyvässä kunnossa kuin ilmoitus antaa ymmärtää, niin pitäisi saada auto laivaan ja suomeen.
     
  11. Damned

    Damned Gearhead

    Tietopaketti
     
  12. heleha

    heleha Gearhead

  13. heleha

    heleha Gearhead

    Itse itselleni vastaan. Tilasin viikko reilu viikko sitten New Yorkiin Challengerin tarkastuksen. Maanantaina kyselin myyjältä onko mitään kuulunut Carchexistä. Myyjä vastasi, että oli myynyt auton toiselle ostajalle (Hienoa!!). Mailasin Carchexille ja kerroin, että auto on jo myyty. He kertoivat, että menee 2-3päivää, niin rahat on hyvitetty takaisin Visalleni ja tänään rahat on tullut takaisin.
     
  14. vinces

    vinces 1st gear

    Moi. Onko tällä Minkkisellä firmaa / referenssejä?
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead

    onko joku ollunna tuon cambriamotorsin kanssa yhteyksissä lähiaikoina? koitin soitella ja mailata useemman kerran, mutta hiljasta on, liekkö lomakuviot menossa vai mikähän tökkii? tällä menolla menee romut ohisuun.
     
  16. ramses

    ramses 3rd gear

    Joo koitin kans laittaa meiliä mut ei menny läpi.
     
  17. Fireball

    Fireball Gearhead

    Sama ihmetyttää muakin tommosen kaverin kohdalla joka tähän asti on vastannu aina joutuisasti. Meillä jäi Panun kanssa kahden traktorin hankintaprosessi kesken kun linjat mykistyi n. kk sitten.

    Toivottavasti ei mitään lomahommaa kummempata, mut nää puutarhatraktorit voi vaihtaa kohta lumilinkoihin...
     
  18. musse67

    musse67 3rd gear

    Laitoin jo Minkkiselle sähköpostia, mutta onko kellään kokemuksia Minkkisen palveluista?
     
  19. Jojeli

    Jojeli 1st gear

    Suunnittelin vuoden 93-97 Cadillac Sevillen tai De Villen maahantuontia usasta, kun Suomen, Viron, Ruotsin ja Saksan tarjonta on vähän huonoa ja jenkeistä saisi samalla hinnalla paremman auton vielä kaikkien kulujen jälkeenkin. Netistä löytyy vain hyvin vaikeaselkoista tietoa mitä kaikkea tuonikäiseltä autolta vaaditaan, tällaisen dokkarin löysin kuitenkin: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D2319E0E ... uuM1N1.pdf

    Eli tarkoittaako tarkastuskohdat 1 ja 2 että pystyn tuomaan auton joka on käyttöönotettu viimeistään 30.6.2006, sitä uudempaa en, jollei ole eu-vientimallia(=eu-tyyppihyväksytty), joita usassa myytävät autot tuskin ovat?

    Nuo autoja jenkkilästä toimittavat firmathan tämän tietäisivät, mutta arvelin yrittää tehdä vähän taustatutkimusta ennenkuin teen jollekin heistä toimeksiannon auton etsimiseksi.
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tuomaan PYSTYY melkein mitä vaan. Kilpiin saaminen on sitten pienempi tai isompi homma.

    Näin karkeasti vuosien mukaan.

    1985 ja -> Sivuvilkut.
    1992 ja -> (vai oliko se -93) Katti ja EPA tarra (Kelpas muistaakseni päästöjen osoittamisen osalta jonnekkin 1998-99 asti)
    1993 ja -> Takasumuvalo.
    1996 puolväliin asti kelpaa DOT valot, (ei tarvita korkeus säädintä DOT valoissa)

    Jos hankit 6/96 mennessä käyttöönotetun USA-markkina-alueen auton on sen rekisteröinti kohtuu helppoa.

    Tarkista, että autossa on tallella seuraavat:

    EPA-tarra konehuoneessa (päästöt)
    FMVSS-tarra ovivälissä (turvallisuus)
    Painotarra (massat)

    Asennat autoon:
    -vilkut
    -takasumari
    -valmistenumero meistos

    Poistat/muutat
    -keltaiset parkit -> valkoisiksi
    -Punaiset taka markkerit pois/peittoon
    -Sealed beam umpiot -> H4siksi (sealedbeam ei kelpaa ajovaloissa, pitkissä ja lisäpitkissä OK) Huomaa, että saatat joutua rakentamaan korkeussäädön valoille, jos/kun muuttuvat muuksi kuin DOT. H4 ei ole DOT valo.
     

Kerro tästä muillekin!