Auton vm-99 tuonti Virosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ihd, 23.11.2010.

  1. ihd

    ihd Gearhead

    Eli kyseessä on 1999 mallinen Cadillac ,ja Viron kilvissä. Kysymys kuuluu, täytyykö tuon ikäisessä olla e-merkit laseissa? ja mitä muita muutoksia vaaditaan kuin sivuvilkut ja takasumuvalo? vai onko nuo jo Viron kilpisissä kunnossa? Vaaditaanko jotain todistuksia?mistä saa? Ym. Kaikki tieto tervetullutta.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    tarvii e valot ja vastaavuustodistus.
    jos on eu auto niin sitte on helppo
     
  3. ihd

    ihd Gearhead

    Mistäs tuon vastaavuustodistuksen saa, ja mihin hintaan? Nuo valot ja vilkut on helppo nakki, jos ei muuta vaadita.
     
  4. guggel

    guggel 1st gear

    Mun tietääkseni ei oo edes pakko olla E-hyväksyttyjä valoja, pitäis mennä katsastuksesta läpi DOT- merkinnälläkin.
     
  5. ihd

    ihd Gearhead

    dot valot kelpasivat käsittääkseni -96 heinäkuuhun asti, että -99 tarttis e-valot. Mutta mistäs tollasta todistusta kannattais kysellä?
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Dot valot kelpaa henkilöautoissa 97 loppuun.
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Kannattaa muistaa että kun vaihdat E valot myös korkeudensäätö vaadditaan niihin joita ei DOT valoissa ole.Viron katsastus ei riitä täällä tyyppihyväksynnän osalta.
    -99 täytyy olla jo olla E hyväksynnät tai vastaavuustodistus.Trafin sivuilla on katsastustekniikassa mitä autolta vaaditaan siellä on tuo E hyväksynnän vaatimuskin alkaen 1.1.1998.


    http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... +ja+yksittäishyväksyntä/Muutoskatsastus/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkilöauton+pakollisia+varusteita.htm
     
  8. ihd

    ihd Gearhead

    tarviiko väkertää valojen korkeus säätöö jos on autossa takana tason säätö kompuralla? Valot on suht helppo muokata e-valoiksi muuten. Ja vielä kerran mistä tuollaisen vastaavuustodistuksen saa, vai saako mistään? Eli jos nyt tuon auton ostan, niin Suomen kilpiin saadakseni tarvii tehdä sivuvilkut, takasumuvalo, valot muuttaa e-hyväksytyiksi tarvikevaloilla ja mahdollinen korkeus-säätö, sekä vaatimus todistus. Oliko vielä muuta?
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mun 99-cadillac on saksantuontia, e-merkit löytyy kaikkialta siis, ei ole korkeuden säätöä lampuissa, mutta ilmajousitus toisaan pitää auton suorassa & aina yhtä korkealla.
     
  10. virta

    virta Gearhead

    Kiinteän runkonumeron lyönti vielä.

    Valojen korkeussäätö ei varmaan tarvi jos on ilmajousitus.

    Vastaavuustodistuksia olen itse tilannut maahantuojalta,mitä oon Chrysleriin tilannut niin Aro yhtymässä on ainakin mies joka noita kirjoittaa,pientä korvausta vastaan tietty.Cadillacista ei kokemusta siltä osin,mutta puhelin käteen ja soitto maahantuojalle niin eiköhä selviä.
     
  11. ihd

    ihd Gearhead

    Siksipä tuota kysyinkin kun on kanssa samanlainen sts käyttiksenä eikä siinäkään ole valoissa säätöä vaikka on e merkit.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No jos perse ei niiaa kuormattuna niin mihinkäs sitä säätöä silloin tarvii?
    Todistuksia saa kalliilla hinnalla metrolta ja halvemmalla vaikka tuv finlandilta tai vaikka multa.
     
  13. virta

    virta Gearhead

    Mitä ovat Aro yhtymästä kirjoittaneet niin hinta n. 20e.Halpoja,,mutta sehän vähän riippuu tuo hinta.
     

Kerro tästä muillekin!