Autonostin Midgetille?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja takakeno, 1.2.2011.

  1. takakeno

    takakeno 1st gear

    Tervehdys kaikille MG-henkisille!

    Talliin ilmestyi käyttöauto-Mini tonnin viereen herrastepeliksi AH Sprite MK4 (Midget MK3), joten tuli aika rekisteröityä tällekin foorumille.

    Noita autoja alkaa olla jo useampia ja niissä jatkuvasti kaikenlaista pikkuremppaa, joten kunnollisen autonostimen hankinta alkoi kiinnostamaan. Tuossa Spritessä ei näytä olevan - tai ainakaan en sellaisia tunnista - kunnollisia nostopisteitä, joihin esim kaksipilarinostimen tassut laittaisi. Muille autoille kaksipilarinenkin sopisi

    Millaisilla nostimilla olette Midgetejänne nostelleet ja mistä kohdista?

    Hakusessa olisi joku vähän lattiatilaa vievä nostin, nosteltavat autot kun ovat nekin aika pieniä. Korkeutta tallissa on 3,3m, mutta lattiatilaa varsin rajalisesti. Vinkkejä nostimen hankintaan?
     
  2. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Ei oo tainnu kukaan Midgetin omistaja ollut niin rikas, että olisi oman nosturin hankkinut - tai sitten ne huollattaa ne siellä, missä on nostimet...Matinkylän Autossa, Espoossa, Hannuksenpellossa... :eek:

    En kyllä ole Midgetin pohjaa tutkiskellut, mutta ainakin saksityyppinen "rengasnostin" vie vähän tilaa, jos pohjan muoto antaa vaan nostopaikan. Nostaa tosin jonkun 100 cm ja alla ei pääse ihan kaikkea tekemään.

    Tuollaisen vaihtoehdon bongasin netistä:
    http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=40 ... ck=history

    Jättää joko etupään tai takapään kerrallaan huollettavaksi ja voisi olla pieneen tilaan sovelias.

    Kävitkö muuten Spriten ostamassa Korsosta? Ainakin lähes naapurista semmoinen on tänä talvena myyty...
     
  3. takakeno

    takakeno 1st gear

    Korsostahan se on kotoisin, mutta haettu aika tasan vuosi sitten. Varmaan kuitenkin sama auto. Itse asiassa on AH Sprite, mutta käynee Midgetistä.

    Nostin on vielä hakusessa. Välillä olen hankkimassa nelipilaria, välillä mainitsemasi kaltaista matalaa saksinostinta ja välillä taas en raaski osta mitään :-? Vain kaksipilari on pois laskuista - voi menisi tallin lattia uusiksi.
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tuolla jotain kun rullaat hiirtä alaspäin
     
  5. turboman1

    turboman1 3rd gear

    A-H Sprite tai MG Midget - sama asiahan tuo on ja samalta linjalta valmistettu... :eek: ...Naapurin ex-autoltahan tuo kuulostaa...

    Jos et ole jo jäsen, niin kerhomme kokoaa siipiensä suojaan myös niitä pienimpiä sporttisia britti-merkkejä, joille ei olisi järkevää perustaa omaa kerhoa Suomeen (esim. A-H) - siksi 4 kertaa vuodessa ilmestyvä laadukas ja upeita juttuja sisältävä kerholehtikin on globaalisti nimetty Brittisportiksi.

    Kaikki Britti-sporttien omistajat ovat tervetulleita toimintaan mukaan. Kerhossamme voi olla myöskin jäsen, vaikka ei juuri tällä hetkellä omistaisikaan MG-merkkistä ajoneuvoa, vaan se on on esim. Austin-Healey Sprite tms. Itse asiassa auton omistaminen ei ole jäsenyyden edellytys, vaan pelkkä kiinnostus asiaan riittää. Jäsenmaksu on tällä hetkellä vain 20e per vuosi ja erillistä liittymismaksua ei peritä - halpaa kuin saippua...

    http://www.mgcc.fi/

    T. "Raksinen",
    Vpj, MGCCF ry

    Ps. Haikon kartanon rannassa on MGCCF:n perinteinen picnic-tapahtuma sunnuntaina 5.6.2011 klo 10-15. Tule potkiskelemaan renkaita hyvässä seurassa (MG-kalustosta valitaan Concours d`Elegance ja yleisön suosikki -autot...) ja nauttimaan joko kartanon seisovasta pöydästä oman lompakon voimin tai omista picnic-eväistä. Paikalle on kutsuttu Triumph-klubilaisia vierailulle, mutta muutkin harvinaiset Britti-sportit ovat tervetulleita. Tapahtumaan on vapaa pääsy. Käyttöautot jätetään kartanon normaalille P-paikalle ja sieltä kävellen rantaan...

    Pps.

    MGCCF:n jäsenten perinteiselle, viikonlopun retkelle Viroon mahtuu vielä mukaan muutama autokunta. Lähtö on lauantaina 11.6.2011 ja kokoontuminen 9.15 Helsingin länsisatamassa. Majoitus Grand Hotel Viljandissa (www.ghv.ee). Paluu sunnuntaina Helsinkiin klo 19.30.

    Hinta: 1 auto + 2 matkustajaa 287e sisältäen, laivamatkat, aamiaisen menomatkalla laivalla ja buffet-illallisen paluumatkalla. Hotellihuoneen jokainen maksaa itse ja se on luokkaa 85e, hinta vahvistetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

    Jos reissu kiinnostaa, niin sinne voi ilmoittautua vielä huhtikuun ajan ja tarkempaa tietoa saa sähköpostitse, jos postittelee allaolevaan osoitteeseen yhteystietonsa puhelinnumeroineen (paluupostissa uusin kerholehti PDF-muodossa, jossa kaikki asiaan liittyvä info).

    Ppps. Jos Suomen suurin historiallisten autojen ratakisa ja harrasteparkki yli 25v ajoneuvoille elokuussa kiinnostaa, niin MGCCF:n porukka osallistuu Historic Grand Racen järjestelytehtäviin kisan harrasteparkissa 20.-21.8., jossa mukavat edut talkoolaisille (pitkämatkalaisille mm. majoitus, varikkolippu, päiväsapuskat, kisan t-paita, VIP-parkki harrasteparkissa MG-kalustolle ja varikkoilta pöperöineen Ahvenistolla, Hämeenlinnassa).

    Jos homma kiinnostaa, niin ota yhteyksiä HistoricGrandRace(ät)gmail.com
     

Kerro tästä muillekin!