Autossani on äänet!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AteV8, 10.7.2011.

  1. Koris127

    Koris127 3rd gear

    Vihreät kiittää :rotfl:
     
  2. sbc350

    sbc350 Gearhead

  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Sehän oikein mukavasti rötköttää! Just meinasin kysäistä että kumiseeko sisälle kui pahasti, sitten vasta luin koko kirjoituksen :odroll:

    Sitä koskaan mitään opi... koulussakin aina opettaja sanoi että pitää muistaa lukea koko kysymys ennen vastaamista, ajanhukkaa sanon minä edelleen... :D
     
  4. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    http://www.youtube.com/watch?v=KP11ItgwlC8

    Tässä El Camino 358 + 276HydrRoller ja 2½" putket H-putkella ja Simonsin vanhoilla pyöreillä läpivirtaavilla eli melkein suorat putket. Aika kovat äänet ja myös ihan hirveä kumina sisällä juuri taajama nopeuksien kierroksilla, vaikka putket tuli loppuun asti. Kuulokin varmaan heikkeni viime kesänä :lol:. Tarkoitus on laittaa Magnaflowin kammiovaimentimet, jottei loputkin kuulosta lähde. Mutta onko se sitten enemmänkin näitten lavavehkeiden ongelma toi kumina oli pakoputkisto mitä vaan?
     
  5. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    näin se menee et toi X tai H liitokset putkistossa tasaa eri sylinteri-puolien pakopulsseja moottorista ja siten tekee "hallaa" varsinaiselle kasin lätinälle ("sätkätykselle")
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Flat plane kampiakselin niin on loputkin äänet menetetty.
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Kyllä mun kokemuksella se noissa lavavehkeissä pahentaa kuminaa. Auttaa kyllä jonkin verran kun putket tulee auton alta ulos asti..
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    +1 Mulla loppu jonkin aikaa putket akselin eteen ja voi jeesus sitä meteliä,tai ei oikeestaan meteliä vaan just se tajuton kumina.Ihan ku ois jossain goljatin subbarissa,boooooooaaaaaaooaoaooaoaoa.
    Pahimmillaan just cruisaillessa siinä 2000-2500rpm.Sit kun veti puskurille niin huomattavasti väheni...sisällä,ulkona äänet koveni.

    Tekeeko se lava sit jonkun kaikukopan noissa?!?Oon kyllä ollu ei-lavaautojen kyydissä takapenkillä joissa putket loppuu ennen akselia ja ei niissä samalla tavalla kumise. :odroll:
     
  9. jpe

    jpe 3rd gear

    Miksi noita x pätkiä sitten laitellaan, onko muuta "hyötyä" kuin tuo äänen tasaantuminen?
    Olisi putkisto irti ja tuollaista juuri kaavailin, mutta kannattaako sijoittaa 25 euroa tuollaiseen mätänet äksään vai jättää ennemmin suoriksi ?
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Eikös sillä tehoja haeta lisään kun tällä crossplane v8:lla pakopulssit tulee miten sattuu peltisarjoihin niin x sitten parantaa virtausta, näin olen ymmärtänyt.
     
  11. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Nimenomaan äänet on se tärkein juttu :D
    Flat plane v8 koneessa ne pakopulssit tulee sitten tasasesti sarjoihin, mutta ei ne sit kuulostakkaan enään v8:ta.
     
  13. jpe

    jpe 3rd gear

    No kyllä sitte pitää laittaa jos tehoa puskee. Melko hyvin pitää varmaan osua peltisatsien mitoitukset ja äksän paikka kohdalleen jos tuosta oikeasti tehoa tulisi, mutta varmaan persedyno huomaa kyllä silti heti jos vaan sattuu pääkoppa muistamaan velä kesällä että tuollanen tuli asennettua :)
     
  14. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Sitten jos haluaa täysin pilata koko homman ja uhrata hienoja äänenvärähtelyjä tehon,tasaisen käynnin (hyi helvetti) ja paremman hyötysuhteen alttarille,niin laittaa 180 asteiset satsit.Sillon viimeistään on äänet pilattu :rotfl:

    https://www.youtube.com/watch?v=o9Ye8fFH90w
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Yllättävän paljon toi pakopuoli vaikuttaa näköjään koneen toimintaan kun viimekesänä säädin kahteen autoon kaasarit (Edelbrock 600) seosmittarilla ja tässä rodissa jäi vähän rikkaammalle kuin tossa käyttöautossa, niin en viitsinyt alkaa hiuksia halkomaan ja suuttimia vaihtamaan kun selvis pelkillä neulojen vaihdoilla.
    Talvella sitten tein rodiin vastapainetta aiheuttavien vaimentimien tilalle suorat vaimentimet niin nyt kun on käynyt ajelemassa niin seokset ovat muuttuneet laihemmalle eli menee nyt ihan samoilla kuin käyttöauto eli loppujen lopuksi homma onnistui täydellisesti ja perdynossakin tehoja tullut ihan hulluna lisään :D
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuolla ylempänä kun oli lavasta juttua niin kumisee se yhtälailla normipelissäkin jos jättää auton alle putken vrt kylki/puskuriputkeen.


    Mut toisaalta ilman vaimenninta suoralla putkella kumisee vähemmän kun pyöreellä pöntöllä. Diskantin ja basson tasapainottelua.
     
  17. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Toki kumisee varmasti mutta tuntus että lava vehkeissä ehkä enempi??Oisko sitten vaimentimen sijannista tai mallista myöskin kiinni??Mulla itellä on Simonsin motonetin halvimmat ovaalit,ennen taka-akselia.Loppu pahin kumina kun vedin putket puskurille asti.

    Tossa oli hyviä testejä flowmasterin eri änkkäreistä
    https://www.youtube.com/watch?v=YlGqSd7QjWQ
    Tässä X-piippe,huomaa kyllä miten tasaa soundia
    https://www.youtube.com/watch?v=EUUteVjNdI0
     
  18. jpe

    jpe 3rd gear

  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mulla on yhdessä autossa putkistossa äksä ja äänien takia meinasin nyt heivata sen mäkeen, vie sen ränttätänttä käynnin parhaan terän poies.

    Muutenkin liian hiljainen kun on jotkut raptorin pöntöt, tollasessa fiilistely kiesissä sais se äänimaailma vaan olla kohdillaan.
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Liian räkäset soundit molemmilla mun mielestä tollaseen autoon.

    Mutta tais kuitenkin olla ekassa lämmin kone, ja tokassa kylmä kone ryyppy päällä?
     

Kerro tästä muillekin!