Autossani on äänet!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AteV8, 10.7.2011.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    400 cid BBM Weiand 2 taso imari 750 Holley vakuumi 268 purple shafti ja hedman shortyt.
    Ilman pakopiippuja ekoja savuja

    http://youtu.be/9KJVZH3z2yY
     
  2. mista

    mista 3rd gear

    Olisit nyt edes varottanu vähän.. Housut meinas kastua ja oon töissä, joten se ei olisi soveliasta.

    Kerros koneen reseptiä tarkemmin.. Niin hienot äänet, että ohhoh.
    Ihan vaan sillä siis, että just ostelen osia omaan 440 pataan niin vois vielä ajatella kaikenlaista :D
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vakio 400 alakerta. 452 rautakannet. Wanha Mopar performance 268 purple shaft nokka. Weiandin 2 tasoimari.
    Hedmanin shorty peltisarjat. Niin ja 750 vacuum holley ihan vaan viskattu päälle.

    Putket olis tulossa 60mm rosterista kylkiputkina 8)

    Tuo on ihan oikee budjetti roskismoottori :lol:
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tossa taitaa olla olosuhteet muuttunut ja kameran sijainti ainakin muuttaa ääntä todella paljon
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Päivitelläänpä ääniä.
    Edelleen 400cid.
    Nyt kylkiputket 60mm rst ja motonetin lyhyimmät 60mm vaimentimet 8)


    http://youtu.be/jRaVuQwYfns
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Laittelin tohon käyttöharraste Fairlaneen pienimmät ja halvimmat Bilteman läpihengittävät pyöreät 2,5" pöntöt.Tais maksaa jotain 26 euroo kipale.Saundi hyvä ja menee leimaltakin läpi.
     
  8. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Valvotaanko autojen Desibelirajoja mitenkään, esimerkiksi katsastuksen yhteydessä? Entäs tienpäällä jos autossa sattuu olemaan todella kovat äänet niin voiko poliisi tuosta sakottaa ym?
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Leimalla ne on joskus liian kovista äänistä itkeny.
    Mut kylillä ei seriffit oo äänistä valittanu. :lol:
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mites lie nykyään noi desipelit kun ainakin yhes vaiheessa piti olla pehmeä maa (nurmikko) ja metri suoraan sivulle 90° kulmassa putken ulos tuloon nähden.

    Eli pysty putket lavalla niin auto nurmikentälle ja putken pään tasolta metri sivulle

    Kuulemma jos oikein mittaus tehtiin niin V6 koneisen 190heppasen kuorma-auto mersun pakoputkeksi riitti 2/1 putki ja sivusta ulos, sen metelin määrää voi vaan arvella kun nyrkin kokoiseen putkeen hengitetään :poff:
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitää olla aika iso tuuba ja kova tyhjäkäynti että lähtee kova ääni tyhjäkäynnillä.


    Ei ou ainakaan mun autoissa missään kovin kovia tyhjäkäyntiääniä ollut missään paitsi ryypyn kanssa.
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Joskus Tampesterissa asuessani poliisit pysäyttivät Chevyni kovien äänien takia,mutta puhumalla selvittiin.Tosin sanoivat tarkkailevansa autoani ja jos vielä tavattaisiin samoissa merkeissä ni sitten sakot yms..Ja oli siinä kyllä ihan oikeesti liian kovat saundit omastakin mielestä :wink: .
     
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mulla muuten olisi joutavana Simonsin läpihönkivät (olikohan ne nyt 2,5" ja 90cm), sekä 2gen Camaron alle suorasta tavarasta taitellut putket jotka päättyvät taka-akselin etupuolelle. Muutaman kesän vanhat.
    Muuttavat lussummankin pikkulohkon soundin sellaiseksi jyminäksi, että kuuro impotenttikin saa siitä erektion.
     
  14. Samperi

    Samperi 1st gear

    Oon ite kattellu kanssa noita Motonetin putkenpätkiä. Onko niistä mihinkään vai pitääkö hankkia joku oikee merkkiputkisto? 318cid pitäis saada putket ku vanhat ruostunu puhki.

    edit. Onko vaimentimen paikalla kauheesti merkitystä? Onko siitä mitään hyötyä jos sen heittää ihan putkien päähän?
     
  15. ViLU

    ViLU Gearhead

    Samoja putkenpätkiä saa muistaakseni Biltemasta halvemmalla...
     
  16. jallu81

    jallu81 3rd gear

    mä olen tekemässä tohon skylineen uutta putkistoa niin motonetin osilla tulis maksamaan n.250e ja bilteman osilla reilu satkun..
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ihan kelpoputkea se on motonet ja biltema täynnä.


    Kaikki autot missä mulla ollu vaimennin ihan takana on ollu hiljasempia kuin ne jossa vaimennin ollut aiemmin, liekkö tuuria vaan.

    Enempi haittaa lie jos liian aikaisin laittaa mutta toisaalta vastapaineita ajatellen hmm...
     
  18. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Jos laitat vaimentimet ihan taakse niin pakoäänet jytisee/kumisee.
    Jos taas ennen taka-akselia nii lätisee. 8)
    Ihan kummasta ite tykkää, mut mä en koskaan laittais v koneeseen pöttöjä takapäähän,Eri putkia on tullu tehtyä eri autoihin jonkun verran ja ainoa mihin laittaisin takapöntön on rivineloseen.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuminaan vaikuttaa ulostulokin, piipun pään jos jättää pohjan alle niin varmasti kumisee.
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Pakoputken materiaali/paksuus vaikuttaa myös melkosesti saundiin.
     

Kerro tästä muillekin!