1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Autotallin rakentaminen

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.8.2004.

1. valpas

valpas Gearhead

Mulla on semmosta kalliomursketta, jossa on kiillettä mukana. Ei kelpaa oikeen rakennusmateriaaliksi, kun murenee, mutta siittä tulee tiivis tien pohja jonkun ajan päästä.
    Semmonen Betonitaso on tosi hyvä ovien edessä.
    Minulla sen betonitason jälkeen on semmosta 8-16 pyöreetä kivee noin 8cm kerros, josta on hieno seulottu pois. Auton, tai muussa pesussakaan ei jää pitkäksi aikaa kuraa pintaan,kun sade huuhtoo sen alas. Sehän ei kanna kapeeta pyörää, vaan upottaa. Auton kestää.
    Kyllä muuten soramurskeessakin hienoa on, ellei sitä oo seulottu pois siittä.

2. pantera

pantera Gearhead

Tossa näkyy laatotusta jonkuverran ...
    80mm kivi roomalainen ladonta, ei liiku saumat vaikka ajaa kuorma-autolla

3. valpas

valpas Gearhead

Komee piha!

4. Camino'79

Camino'79 Gearhead

X2!

5. stana

stana 1st gear

Joo, meillä on talo ja talli vierekkäin ja välillä on reilu 100m2 laattaa, se on ihan hyvää siinä. Pihatietä on sen 100 metriä ja se tulee tallin oven eteen, ja sitä matkaa ei viitsi kovalla pinnoittaa, mietin että jos kivituhkaa tuohon pihaan ja sama tavara tiehen jyrällä. Talliin ei päivittäistä ajoa ole, autokatokseen kyllä. Harjalla on hiekat aika ajoin tullut pyyhkäistyä katoksesta pois. Edellisessä asumuksessa oli kivituhkaa ja pelkästään tasattuna ilman tiivistystä se kulkeutui joka paikkaan, mutta kun tuossa pitäis tenavien pyöräillä ja koiria ulkoiluttaa ja muutoinkin maajalassa liikkua. Nykyään on joku saven sekainen hiekka joka on liukas märkänä ja leviää sekin sisälle asti. Ja miten noissa eri vaihtoehdoissa lie lumen kolailut ja auraukset, mitkä pysyy ja mitkä ei. tä?

6. cdi

cdi Gearhead

Jos mä tekisin niin 0-16 murske ja se 500 kg juntalla ajetaan pohjaan kiinni lopputulos ei asfaltista paljon poikkee.

Panteraa ei voi moittia laiskaksi pohjienteko ei ole mikään pikkuhomma ainakaan käsipelillä....ja huonoa työtä ei viitti kyllä kattella kovin kauaa.

Muokattu: 13.9.2017
  7. urho3

urho3 Gearhead

Mulla on tallin eessä betonilaatta 5x12. Ei ehken nätti mut toimii.

GBS tykkää tästä.
  8. oceanic7

oceanic7 3rd gear

Tossa noi pari lamppua käytössä. Noita tulee vielä kuus lisää.

Camino'79 tykkää tästä.
  9. palontie

palontie Gearhead

Aika stanan hyvin antaa valoa!

Camino'79 tykkää tästä.
  10. pantera

pantera Gearhead

joo pohjiin tunnit ja eurot menee ..
    Massanvaihtoa ,metri mursketta finnfoamien päällä. mä teinkin ton pikku hiljaa kolmen kesän proggis. Muistaakseni 120 tonnia eli 3 rekkakuormaa tuli tota laattaa, mursketta meni ainakin satakuormaa.
    Mulla on oma kone , ei kottiksillä ja lapiolla olis mitään tullu

11. Camino'79

Camino'79 Gearhead

Samaa mieltä!

Mistä hommasit? Tarkempia tietoja kaipais muutenkin, itellä kun toivottavasti ens kesänä sais tallin sille mallille että pääsis ehkä hankkimaan valoja ni noi vaikuttaa kyllä TODELTA hyvältä :D

12. oceanic7

oceanic7 3rd gear

13. rb

rb Gearhead

Tossakin meni hetki.

Oon koettanu kasvattaa sammalta sinne kivien väleihin, koska se ei kasva liian pitkäksi.

palontie, Camino'79, pantera ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Hexodus

Hexodus 1st gear

Tulee kyllä pirun komea talli! Vielä kun sen sais pidettyä noin siistinä. :D

Camino'79 tykkää tästä.
  15. oceanic7

oceanic7 3rd gear

Juu ei tule onnistumaan...

Hexodus tykkää tästä.
  16. Camino'79

Camino'79 Gearhead

Mikä pinnote sulla muuten on tossa lattiassa? Näyttää hyvältä ja kiiltää pirusti että onko sit liukas? :rolleyes:

17. oceanic7

oceanic7 3rd gear

Nanten 2k epoksimaali. 257 oli muistaakseni värisävy.
    Liukas se ei ole ai akaan nyt mutta jää nähtäväksi miten lumen kanssa.

Camino'79 tykkää tästä.
  18. simeoni

simeoni 3rd gear

Sen verran pitää korjata että sopii nimenomaan rakennusmateriaaliksi, ei betoniin (virallisesti) mutta täyttöihin, kantavaksi ja kapilaarikatkoksi. Rakennukset kun ei tärise niin kivi ei murene perustuksissa, tiellä se taas liikenteen tärinästä pikkuhiljaa rapautuu. Silläkään ei ole käytännön merkitystä ja esim. katurakentamisessa harvemmin on lujuusvaatimuksia, oikeat tiet sitten erikseen.

Kerro tästä muillekin!