Autotallinne [leluautot + kuva/-via]

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Maria, 26.10.2006.

  1. Maria

    Maria 1st gear

    Onko hiukan tylsää.. :oops:

    Eli millaisia käyttöautoja teidän tai lasten leluautoista löytyy??
    Siis sellaisia joiden kanssa ihan oikeasti leikitään eli eivät ole hyllyn koristeena.
    Ja olisiko kuvia? :wink:
    Ja stooria, että miten ne eksyivät teille/lapsille..



    Eli tässä on meiltä jotakin..

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG][​IMG]


    Ylimmässä kuvissa rekan nupin edessä oleva Mersu on vuosimallia 1977 ja kulkenut meitsin matkassa siitä asti kuten moni muukin autolelu.
    Mersusta on vaan vuosien saatossa lähtenyt irti katto ja tuulilasi.





    [edit
    kuvalinkit kohdilleen]
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    lasten autoista??????


    omaan "käyttöön" on nuo lelut hankittu :lol:

    piltit pitäkööt näpit erossa :rotfl:

    onhan noita kertynyt varmaan 300 kpl eri kokoisina

    pitää varmaan ottaa kuvaa kaapista ja laittaa näytille...
     
  3. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Mun ruokakunnassa ei asu kuin yksi tenava ja se taidan olla minä itse :oops:

    Leluautoja ja pienoismalleja on kertynyt joku 150 kappaletta, kokoelma muovautuu melkeenpä koko ajan, tulee ostettua, myytyä ja vaihdettua aika paljon. Kaikista kyllä löytyy kuvat mutta vain osa on tuolla Photobucketin sivuilla. Linkki on siis tuossa alhaalla.

    Tällä hetkellä pääpaino on Tomican tekemissä japseissa, eniten niissä kiehtoo se että niitä on täällä Suomessa aika vähän tarjolla.
     
  4. Maria

    Maria 1st gear


    Kävin katsomassa noita kuvia ja oli muuten ihan kivan näköisiä autoja ja itselle ei ole ainakaan sattunut tuollaisia silmään.
    Onko noita kuinka vaikea sitten kerätä, niin että paljonko joutuu etsimään?


    Meillä on tosiaan kymmeniä ellei satoja erikokoisia autoja ihan joka lähtöön puoli metriä pitkästä kuormurista näihin pikkuautoihin ja itseasiassa mun kuvissa näkyvä Valvoline rekka ja kilpuri kuuluu Nascarin keräilysarjaan.
    Mutta tosiaan on nyt ihan käytössä.

    Muutama sellainen auto on joka tekisi mieli laittaa sivuun ja säästää.
    Toi Mersu harmittaa jonkun verran, että siinä ei sitä kattoa ole..
    Olis saattanut olla arvossaan parinkymmenen vuoden päästä.
     
  5. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

  6. Maria

    Maria 1st gear

  7. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Itse olen hankkinut nuo omat Tomicat pääosin suoraan Japanista ja Hong Kongista. Muutamia olen saanut ostettua tai vaihdettua muilta keräilijöiltä Suomesta.
     
  8. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Kiitos. :D

    No toi Coupen valaistus tuli hoidettua ihan pro-meiningillä: makasin meinaan eräänäkin lauantai-iltana (pöhnässä) tossa lattialla olutta siemaillen. Meillä on tollanen valaistu kirjahyllyn pätkä, toi Coupe siellä alahyllyllä. Havahduin että perkele, näyttääpäs hyvältä, saiskohan siitä kuvaa - kamera käteen ja muutama yritys, pistemittauksella valotin kirkkaimmasta kohdasta - tadaa ja kuvassa näyttikin paremmalta. Kiitos kuuluu siis kirjahyllyn pätkällemme (ja oluelle - en ois noin pitkiin valotusaikoihin vapaalta kädeltä selvinpäin kyennyt). :rotfl:
     
  9. Eastie

    Eastie 1st gear

    Ovat muuten aikasta hienoja :wink:

    Mistä noita saa hommattua :oops:

    Nimim. Ei omista edes kirjahyllyä :rotfl:
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just nyt tuntuu meidän pikkuäijillä (siis niillä minua pienemmillä) olevan noi 1:24 kokoiset kovimmassa käytössä, 39 chevy coupe, 37 ford pickup, 57 chevy, 58 impala avo ja 98 vette avo. Vette on muutes noista kaikkein huonointen ajoon kelpaava :wink:

    Muuten hotwheelseinä on ainakin 57 blower-chevy, 40 ford woody, 69 gto, 63 t-bird, 32 ja 34 fordit.
     
  11. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Ainakin tuolta löytyy... (tosin omani olen ostellut paikallisista leluliikkeistä ja ties mistä tapahtumista)

    http://www.pienoismallimarket.com

    Entäs onks kellään kokemuksia tosta:

    http://modelcarworld.de/

    Ois muutama aika helmi Cadillac hauturi tuolla, tosin aika helmiä on hinnatkin... :mad:
     
  12. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Kyllä noilla saksalaisillakin homma toimii, pari kertaa olen tilannut tuolta viime talvena. Toimituskulut taitaa olla edelleen kiinteät joten kannattaa ottaa samalla useampi malli tai kerätä porukkatilaus.

    Niitä Precisionin tekemiä Cadillac hautureita ei taida saada juurikaan tuon edullisemmin mistään? Kerran haeskelin juuri samoja malleja yhdelle hepulle, jenkkilästä ehkä saa hieman tuon alle mutta tulee yhtä kalliiksi postien yms. kulujen takia.
     
  13. Maria

    Maria 1st gear


    Oho, pari mielenkiintoista autoa tuolta löytyi..

    Tuli mieleen, että ostin aikoinaan markkinoilta eräältä mieheltä jokusen auton ja olivat kuulemma "aitoja" sinänsä.
    Harmi että on miehen yhteystiedot kadonneet mutta jossain Inksan ja Kouvolan lähistöllä asui..
    Eli alla olevienlaisia hän myi.
    Jos joku tietää miehen nimen (Yhteystiedot) niin laittakaa yv:tä.



    [​IMG][​IMG]

    Tämä oli alunperin hinuri mutta systeemit on irronneet aikojen kuluessa kuten myös sivupeilitkin..
    [​IMG][​IMG]






    [edit
    kuvalinkit kohdilleen]
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Jos joku onnistuu löytämään -39 Ford STD:n pienoismallin, niin oisin kovasti kiinnostunut. Vielä sedan korimalli, niin avot! Nuita pikkuautoja on jo jokunen kertyny, mut en kyl ala kehumaan, koska Vähikkälässä erään omakotitalon vintillä niitä on niin paljon, että siellä mykistyy suulaampikin kaveri... :eek:
     
  15. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Liekö myyntiin asti?
     
  16. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tuskimpa vain. On niin pitkän ajan tulosta se kokoelma, ja kokoelman omistaja on vielä suht terveen kirjoissa 8) :p
     
  17. Buddy

    Buddy 1st gear

    Paikallisessa motonetissa oli joskus noita 1/43 jenkkejä myynnissä jonkun aikaa, mutta mä ostin ne kaikki pois. Nämä löytyy...

    -Ford: pick up -48, ranchero 57, mustang -64,-89 ja-94, thunderb.-56, -66
    -Caddy: -49, -55, -59, -63 ja -76
    -Buick: -49, -55, ja -58
    -Pontiac: -55, -57, -66 ja trans am -69
    -Chevrolet: bel air -57, corvette -57 ja -67
    -Oldsmobile: -55, -66 ja 70
    -Chrysler: c300 -55, 300e -59 ja turbine car -64
    -Lisäksi löytyy VW bus samba

    1/25 mittakaavassa löytyy -64 caddy convertible, joku ford delivery olisko -39 tai -40, Disney corvette -57,jossa Iines ankka kuskina ja -55 chevy liekkimaalauksella.
    Nää ei tosin ole ollu leikkikaluina ikinä, mutta kenties nekin joskus...
     
  18. tuomio

    tuomio 1st gear

    onhan noita muutama hyllyyn kertynyt. oma suosikkini on tämä Christine mittakaavassa 1/18 kuten kuvasta voi päätellä ajovalotkin toimii ja muutenkin auton viimeistely on tarkkaa.



    hieman häiritsevästi tuossa kuvassa näkyy tuo oven sauma.
     
  19. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Helmi.
     
  20. Meidän pikutallissakin (kirjahylly) löytyy joitakin helmiä,
    -55 Buick Century 1/18, -55 Olds 1/25, -58 Fury 1/18,-62 Opel Kapitän 1/18, -57 Corvette 1/18 ja -39 Chevy Coupe 1/24, näillä meidän pienokaiset on aivopesty leikkimään. :rotfl: :eek:
    Lisäksi on koristeina rakennettuja muovimalleja niin paljon ettei jaksa niitä tässä listata, hyvin ne on rauhassa saaneet olla kumminkin.

    Linkittäisin kuvia jos osaisin. :oops:
     

Kerro tästä muillekin!