Auttakaa aloittelijaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ote6, 26.5.2008.

  1. ote6

    ote6 1st gear

    Tuli hankittua ensinmäinen harraste auto joka on VW kupla `69 ja kun en ole ennemmin tämmöistenkanssa ole ollut tekemisissä niin olen vähän hakuteillä.

    Kuplan koneessa yksi sylinteri ei pelitä. Se aina välistä tuntuisi vähän innostuvan, mutta se loppuu aika nopeaa viimeistään 5s jälkeen. Luulisin vian johtuvan tulpista, virranjakajasta tai tulpan johdoista. Tarkoitus olisikin ne vaihtaa kaikki. Sitten olisi kysymistä kaasarista, kun se käy vähän liian isolla tyhjäkäynnillä elikkä mistähän sitä saisi pienennettyä. Kun sitä katselin huomasin siellä pari erikokoista ruuvia kyljessä mitä voisi pyöritellä, mutta en arvannut niitä mennä ennen kysymistä mennä säätämään, koska en tiennyt mikä säätää mitäkin.


    Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen ja älkää suuttuko tyhmyydestäni.

    Kuplahan on 1300 1.6l moottorilla. :)
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  3. Savo

    Savo 1st gear

    http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... /index.php :)

    Vaiha virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat ja tulupanjohot. Kokkeiles sitten toimiiko paremmin. Kaasarista sen verran että toisesta taidetaan säädellä tyhjäkäyntiä ja toisesta seoksia?

    Kukaan ei ole seppä syntyessään ja sillä ei ainakaan mitään opi jos tuppisuuna istuu. :)
     
  4. KALE

    KALE Gearhead

    Onnittelut Kuplan ostosta. On ihan hyvä aloittaa harrastus kuplista.
    Sen tyhtäkäynnin säätö onnistuu ruuvista mikä on vivustossa.
    Kaasuttimen kylessä olevasta ruuvista saat säädettyä seoksia.
    Puolitoista kierrosta on hyvä perussäätö seoksissa ja siitä käännetään
    vartti kerrallaan jos tuntuu olevan laihalla.
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

    No siihen vivuston säätöruuviinhan ei sais lainkaan koskee, paitti jos joku sitä on pidellyt. '69 kuplassa tyhjäkäynti säädetään niittä kahta kaasarin ruuvia ruuvaamalla, seikkaperänen selostus löytynee waunuyhistyksen sivulta jos sitä vivuston ruuviiki tarttee säätää.

    Ulkomuistista:

    Vivuston ruuvi pitää olla ryyppy lämpimänä sillettiis että on pieni välys.

    Molemmat kaasarin ruuvit kiinni, pientä auki 1,5 kierr. ja isoo kierroksen. Sitten niit kahta rukkaillen säätää kovimmat kierrokset ja isoo ruuvii hiukan takas. Joo en osaa selittää mut tos viime viikolla piti yhtä räplätä.
     
  6. jannepajoo

    jannepajoo 2nd gear



    Itselläni -81 fiesta temppuili samaan tyyliin ja vaihdettiin vaikka mitä osia, kunnes tajuttiin katsoa katkojankärjet. Olivat kuluneet loppuun. Ne kun sai vaihdettua, niin rupes kone kehräämään kuin kissa.
     
  7. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    Onnea kuplaostoksesta!

    Minkälainen peli sulle tuli?

    Itellä oli myös 69 ja sen kanssa oli vastaavanlaisia ongelmia, mutten muista mitä kaikkea sen kanssa loppupelissä tehtiinkään.

    Sen kuitenkin, että saatiin säädeltyä kohilleen ja ajo maitto, niin n 3km päästiin ok ja sit hyyty taas :lol:

    Siks mä en enää omistakkaan kuplaa :poff:
     
  8. KALE

    KALE Gearhead

    Osaatpa olla oikiassakin. Mulla oli Weberin korvauskaasari niin
    sannoin heti miten sitä säätelin. Mie en siitä mitannu silleen kulutusta mutta seuraava omintaja kertoi päässeensä 6,8 litraa matkassa.
    Mulla olikin aika raskas kaasujalka ja ajoin sillä talvella. Takamatkustajalla
    kiehuivat kantapään muilla oli suht kylmä ja ikkunat ikiroudassa kun ei
    tulla ajettua pitempiä matkoja.
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Itsellä meni kuplasta venttiili jumiin ohjuriinsa, ja ei käynyt kuin kolmella..
    yksi mahdolliduus olisi löysä tai taipunu keinuvipu, tai taipunut työntötänko.

    ota sen sylinterinparin puolelta venttiilikoppa pois, jossa vika on ja kokeile vaikka vasaralla varovaisesti liikkuuko kaikki venttiilit.

    Joo kuplavolkkari oli mullakin ensimmäinen harraste, jolla oli korttia jo ajaakin. :)

    Ihan hyvä auto opetella.
     
  10. ote6

    ote6 1st gear

    Mjoo jäipä nyt toi sytytys projekti vain kauppareissuun, kun ei ole sopivaa tulpan ulosvetäjää(tai mikä nyt onkaan?). :mad:

    Ois se aina helpompaa ku ois kaikki työkalut ja tarvikkeet valmiina.

    Jooh ny o nykiminen poijes ja kone kehrää nätisti. Korjaantu tulppien ja tulpanjohtojen vaiholla, olivat muute veemäsessä mestas siis tulpat . Seuraavaks sit ois toi kaasarin säätö ees.
     
  11. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    tulpan ulosvedin :lol: tollanen mullekki
     

Kerro tästä muillekin!