Auttakkee miestä ´61 Lincolnin valojen kanssa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja navesi-2, 26.8.2005.

  1. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Ongelman laatu on seuraavanlainen, eli kärry on ´61 Lincoln ja takavalojen kanssa on jotain todella kivaa häikkää. Vaikka valot ovat pois päältä niin takavalot palavat aivan täydellä teholla niin ku punasten lyhtyjen kadulla. Epäilykset kohdistuvat tietysti jarruvalojen katkaisijaan (mahdollisesti jumissa), mutta kun eipä oo tuota auto manuskaa käsillä et mistä päin autoa jonkinmoista relettä tai katkaisijaa lähtis metsästämään. Jarrupolkimen päädystä ei mitään katkaisijaa äkkisältään löydy (Tosin en purkanut nyt ihan koko kojelautaa auki) enkä ole johdotuksia vielä tarkistanut. Onko kellekkään tuttu tilanne?
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tuttu vika kaikille jotka ovat 60-luvun moppeja harrastaneet.
    niissä vika onyksinkertaisesti väsynyt jarrupolkimen ylhäällä pitävä jousi, ja niinpä jarrupoljinta pitää muistaa välillä kengän kärjellä nostaa...
    noh, on vikaa kuulemma tavattu vm50 letukoissakin.

    vikaavikaa voi toki olla jarruvalon kytkimessäkin. siihen en osaa sanoa apuja missä semmonen voorteissa sijaitsee. kojelaudan alta sitä rupeaisi ensin metsästämään, sitten ehkä jarrutehostimen liepeiltä tulipellistä? kun löydät, niin crc:n reipasta ruiskuttelua kohteeseen vois olla halvin mahdollinen ensiapu.
     
  3. slitre

    slitre 1st gear

    Ettei se jarruvalo katkaisija nyt sitten ole pääsylinterissä?
     
  4. jylppy

    jylppy Gearhead

    Eikös voorttilaisissa ole se kytkin jarrupainelinjassa? Eli painekytkin? Muistaakseni ainakin kaverin 59 fordissa oli siinä pääsylinterin liepeillä se katkasija...
     
  5. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Tuo jarrupolkimen nostaminen ei sammuta valoja mihinkään et täytyypi tässä illalla taas mennä tutkailemaan tilannetta!
     
  6. slitre

    slitre 1st gear

    61 lincolnin kirja kertoo näin:
    stop light switch
    1.disconnect the wires from stop light switch
    2.remove the hydraulic line from master cylinder and move
    it to one side. Do not bend the hydraulic line.
    3.remove the switch from master cylinder.
    4.install the new switch in the master cylinder.
    ja pälä pälä pälä...
    eli ton jutun mukaan se katkaisija on siellä pääsylinterissä,
    mitään kuvaa kirjassa ei ole siitä???
     
  7. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Vanhemmissa fordeissa on joo sitä paine katkaisijaa ja uudemmissa on sitten siinä jarrupolkimessa kiinni katkaisija. Vuosimallista mistä vaihtuu en osaa sanoa muuta kuin että 65 mallisessa mulla on katkaisija polkimessa ja kaverin 60 mallisessa toi paine viritelmä. Eli vilkaise kummasta paikasta löytyy.
     
  8. lucky13

    lucky13 1st gear

    Uskoisin kokkareen löytyvän pääsylkystä. Tuumasella avainvälillä murikka,josta lähtee kaksi johtoa. Itellä T-Birdissä teki samaa. Purki akkua johonkin,mutta minne? Poikain kanssa hetki etittiin. Syyspimeillä sitten huomasin,että takavalot palaa himmeesti. Vaihdoin palikan ja ei murheita...
     
  9. e

    e 3rd gear

    No ainakin '62 Birdissä on se katkaisija siellä sylinterissä. Ihan päällä että kyllä näkee heti ku pellin avaa. Tosin mulla on joku edellinen omistaja viritellyt katkaisijan polkimeen, eli oliskohan tuo alkuperäinen katkaisija tullut joskus tiensä päähän...
     
  10. koni

    koni 1st gear

    Kyllä kytkin on painekytkin ja se on mitä todennäköisimmin sökö. Uusi painekytkin maksaa paikasta riippuen alle 10eur joten mitään kytkimiä sinne polkimen viereen on turha viritellä.
     

Kerro tästä muillekin!