Avon takalasin asennusongelma?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Carpenter, 12.4.2013.

  1. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Rättikaton uuden muovisen takalasin vetoketju ei sitten millään lähde sulkeutumaan, tai saa sitä vähän
    matkaa mutta on todella piukka eikä pysy kiinni. On koitettu jokapäin ja vetoketju näyttää samalta kuin
    katossa mutta siinä taitaa olla kumminkin pieni ero, vanhaa ei ole tallella että voisi verrata.
    Se on juuri tähän malliin tilattu ja näyttäisi olevan ok, kyseessä on BMW Z3.

    Neuvoja kaivataan tai tervetuloa asentamaan se korvausta vastaan Raumalle, o4o8146943.
     
    rika tykkää tästä.
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Osaisiko joku auttaa? Kuka laittaisi takalasin paikoilleen?
     
    rika tykkää tästä.
  3. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kangaskatto ja ei ilmeisemmmin alkuperäinen?Se uusi ikkunaosuus? Kuulostaa kyllä että taitaa olla hieman mittaeroa,kyllä nuo yleensä menevät helposti paikalleen. On ne niin suunniteltu ainakin uutuuttaan että huonompi voimainenkin ne kiinni saa. Mene jonkun autoverhoojan pakeille.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    takaikkuna on vaan liian tiukalla..
     
  5. KK

    KK 1st gear

    Terve! Se on hiukan hankala, vaatii kikkailua, kävimme asentaa BMW huollossa vastaavan tapauken kun eivät saaneet sitä paikalleen.
    Harmi kun olet raumalla, meiltä se onnistuisi.P. 0400 570413 K&L Partner/KUOPIO lukossa sen salaisuus...
     
  6. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Saanko OT:na esittää tyhmiä kysymyksiä?
    Mihin sitä vetoketjua tarvitaan? Tuuletusta varten vai silloin kun ajetaan rätti ylhäällä lasit auki vai?
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ikkunan takia ilmeisemmin.. Joskus ainakin luin että ikkuna osuus laskettais ensin ja sitten katto.. Ei ilmeisemmin kuluta niin katon rakenteita/saumoja tai jotain. Fiksummat korjaa.
     
  8. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Yhden kattoasentajan mukaan juuri siksi että jos ajetaan rätti ylhäällä sivulasit auki niin paine poistuu sieltä takalasin reiästä.
    Itse kyllä laitoin uuden katon ilman tuota takalasin vetoketjua kun oli optiona sellainen, ja arvelin että ei mene vetoketju ainakaan rikki kun sitä ei ole. No ei ole vielä pullahtanut takalasi pois.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joissain vehkeissä sanotaan User Manualissa (kuulemma, kattokirjan mukaan) että vetoketju pitää avata kun katon laskee.
     
  10. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Ennen katon laskua vetskari avataan (ikkunan siis) ja muovi akkuna asetaan suorana kaukalon pohjalle ja sitten katto lasketaan päälle, näin akkuna ei mene ruttuun, näin kertoo juurikin owners manuval.
     
  11. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Aina oppii ja vielä joka päivä!
    Itte oon kylmästi vaan laskenu katon alas ja viime maaliskuussakin kun oli melko kylmä. Hyvä tsägä ettei oo hajonnu koko systeemi. No ehkäpä tuokin systeemi on Buickissa paremmin suunniteltu.
     
  12. Weijari

    Weijari Gearhead

    Tai sitten sulla on jäykkä takaikkuna. Fullsize Fordissa(kin) jäykkä lasi laskeutuu siistisi alimmaiseksi ilman mitään ongelmaa.
     
  13. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Mulla siis tuo LeBaron avo ja siinä on takalasi ihan lasia. En ole täysin varma onko vetoketju näissä ollut tehtaalta. Mutta alkuperäinen auton ohjekirja ei kyllä mainitse mitään tuon takalasin vetoketjun kans pelaamisesta, vaikka muuten kyllä neuvoo miten oikeaoppisesti katto avataan ja suljetaan.
    Tiedä sitten, ehkäpä se vetoketju kuitenkin on enemmän noita muovisia taka-akkunoita varten...
     
  14. fury poika

    fury poika 3rd gear

    70 avo furyssä lasi on kiinni erillisessä osassa joka on alhaalta listojen välissä ja ylhäällä vetoketjulla kines.
    No kun lasi menee paskas, niin avataan alhaalta listat ja ylhäältä vetoketju ja saadaan irti ainoastaan tuo osuus missä lasi kiinni.
    Katto jää näinollen autoon kines.
     
  15. xmopar

    xmopar Gearhead

    Teoriassa menee näin. Käytännössä ei ainakaan omassa mopessa onnistunut pelkän lasiosan vaihto. Uuden lasin kun veti vetoketjulla kiinni yläreunasta, se oli sivusuunnassa n. 8 cm eri kohdassa, kuin katon aukko. Eli kattoa irti kaarista ja lasin yläreunan lieve sivusuunnassa kohdalleen..
     
  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No eikai kattoa mennä siirtämään, jos lasiosa on susi tai jostain toisesta autosta?
     
  17. renttu81

    renttu81 Gearhead

    No ei tietenkään. Se takalasi ei välttämättä satu keskelle johtuen sen vetoketjun kohdasta. Eli kun räppäät sen uuden ikkunan yläpäästä paikoilleen, niin se voi jäädä toiseen laitaan. Eli ei ole keskellä. Silloin pitää irroittaa rättiä takakaaresta että saa siirrettyä lasin keskelle. Iso homma. Liki samalla vaivalla vaihtaa koko rievun jos siistiksi haluaa. Kun koko rätin asenus lähtee takaikkuna osasta ja takakaaren kohdalleen laitosta. Se kun tuppaa vaikuttamaan liki kaikkeen.
     
  18. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Noo ei ollu moista ongelmaa. Otettu pois ja laitettu sama takas uudella ikkunalla.
     

Kerro tästä muillekin!