Avon takalasin kiinnitys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja herrakani, 13.1.2013.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Avoauton takalasi alunpitäen liimattu "jollain", milläs liimaan?
    Superepoksilla?
    Tavan bostik ei pysy se on saletti.
    Nopea kuivuminen plussaa.

    Sikaflex??
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Tässä muutaman kuukautta bostik-liimauksen jälkeen.
     
  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Kattelin noita projekti kuvias ni eipä noita rättejä oo pakkasessa/jäisinä/lumisina avattavaksi tarkotettu.. Sikalla vois kestää jos katto vähän avattuna sais vielä oikeaan kohtaan. Tämäkin pitää sitten tehdä lämpimässä ja kun rätti on kuiva.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo siis toi on brakannu jo aikaa sitten ja sitä on yritetty korjata tottakai ikkunasilikoonilla ja jollain no-more-nails-tyyppisellä ja sit vielä tavan bostikilla.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kuivatan kattoa tavan sähköpatterilla mut se ei taida onnata ulkona. Pitää viedä johki sisälle kuivuu pariks päiväks ja liimata sit.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla oli ryslerin kans samaa pulmaa. Tais olla sikaa millä liimasin sitä paikkapaikoin kun ei se alareuna ollut kokonaan auki, sattui löytymään suunnilleen samaa sävyäkin. Taas pikkasen raollaan mutta en ole tarkemmin katsonut onko sikasauma pitänyt ja olisiko vanha liimaus pettänyt.

    Muistaakseni jotain superepoksia yks noita hommia tekevä liike suositteli. Semmoisesta puljusta kannattaa varmistaa, kerro sit mullekin. ;)

    E: Puolipeitettä on hyvä käyttää talvella, oikeastaan se on kesälläkin usein auton päällä kun on ruudussa käyttämättä. Aurinko on myrkkyä rätille pitkäs juoksus.
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, kelasinkin sellasta tuolle, tulin vaan eilen 02 nurkil himaan ton auton kans ni en oo ehtint vielä :)
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Vedä ihan tuulilasiliimalla kiinni,sillä pysyy yllättävän moni asia kiinni. Kokemusta on.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Google tarjoo aika monesta mestasta kans uretaani-tuulilasiliimaa. Worth a shot.
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Automaalikauppa _sekä_ tuulilasikorjaamo tarjos Sika 221:a, mikään muu ei jää kankaaseen kiinni. Automaalikundi sano viel et meil vedetään kaikki tuulilasit tuolla kiinni tuol maalaamon puolella.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuota näkyy olevankin läheisessä halpakaupassa reilulla kybällä. Kesällä liimaillaan.

    Tänks.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä en ostanu, ite kiinnitin räystäät tuolla kamalla.

    Color Trading vuosaaressa tarjos tällaista ja mulla oli sopivasti keikka siellä:

    http://www.filius.fi/pages/suomi/tuotte ... ymeeri.php

    Kokeilen tuota kunhan saan tehtyä ensin telineen lasille sisäpuolelle että voi laittaa painoja ulkopuolelle.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo se on vittumainen liimata jos on kokomatkalta auki. Mulla oli kans kaikenlaista rimaviritystä. Hyvä kokeilla ensin painojen paikallaan pysymistä ennen kuin laittaa liimaa väliin. Arvaa mistä tiedän. ;)
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hahahhha!!!! Joo, ajattelin testata tänään jo ja liimata vasta huomenna tuoreilla silmilä..
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Sulattelen tällä tapaa 2000W sähköpatterilla... :)
    Vedin kattoon ensin tavan saippua-harjapesun, sitten 2x jotain veneen homeenpoistoa ja sitten 2x jotain purjeen käsittelyainetta.
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tapiolan autoverhoilun äijä sano muinoin että EI pysy millään liimalla kauan... Kuulemma alunperin jollain tavoin "hitsattu" kiinni.
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kun nyt lumien lähtöön edes kestäis, sit ei tartte enää koko kattoa.
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Taino, onhan mulla pipo ja takki.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Alareunan liimaus suoritettu - jännä nähä...
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ai hei, mä tajusin ton hitsaus-homman!

    Se ulomman kankaan kumitiiviste on L:n mallinen ja sen alaosa on varmasti siinä sisemmän kankaan kumivahvikkeessa ns. kiinteesti!
    Toivottavasti natsaa tolla liimalla, mä en jaksanu poistaa kaikkea superepoksia siitä ulommasta tiivisteestä ni liimasin vasta sisäosan alareunan. Yhtä irti se tuntuu olevan jokapuolelta muualtakin.
     

Kerro tästä muillekin!