B body tehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja repman, 10.6.2015.

  1. repman

    repman 2nd gear

    70 b koppa, aluperin rummuilla. Nyt edellisen omistajan toimesta vaihdettu levyt eteen ja samassa sarjassa mukana tullut tehostin, pääsylinterit ym... Hilut. Kun poljinta painaa niin on kivi kova ja takajarrut tunnottomat. Sama myös auton käydessä.Tehostajalle tulee alipainetta ja takaiskuventtiili toimii. Elikkäs mitä seuraavaksi ?
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla kans ongelmia jälkiasennus jarrujen kanssa Challengerissa.

    SSBC:n levyt joka nurkassa, sekä saman valmistajan tehostin ja pääsylinteri. Auton alkup. jarruista ei ole tietoa mitkä olleet, ja nuo nykyiset on aikaisemman omistajan asentamat.

    Joka nurkkaa+pääsylinteriä ilmattu reilusti. Silti poljin pehmeä, ja ottaa tosi alhaalta kiinni, eli saa painaa todella reilusti. Jarrut todella tehottomat.

    Tehostimen alipaineletkun kun nyppää irti, suhahtaa kunnolla. Eli alipainetta sielä kyllä on.

    Silti, jarruissa ei ole mitään eroa, onko alipaineletku kiinni tehostimessa vai ei.

    ??
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Levyt edessä, rummut takana vaatii oman pääsylinterin tai paineentasaajan. Mun E-body Hemillä missä 682 nostoinen nokka aivan sama oliko alipaineletku kiinni vai irti. Ei alipainetta. Lisäksi siihen aikaan lailliset asbesti jarrupalat mitä joutu kilometrin verran laahaa päällä ennen kuin ottivat kunnolla kiinni. Laitoin piilojameksesta sähköisen tehostajan isolla alipaine säiliöllä. Toimi. Jopa Hemi lauettua hinauksessa oli jarrut kunhan oli virrat päällä. Viri viri mottiin suosittelen kadulle, vaikka stokkerit ajaa ilman tehostinta vartilla.
     
  4. JTE3

    JTE3 Gearhead

  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Se täytyy katsoa. Vähän tossa on vaihtoehdot vähissä.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mitä proportion valvea käytetty? Itseltä piti ainakin muuttaa sarjankin mukana tullutta venttiiliä kun käytössä 4 x levyt orkkissetin sijaan.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ssbc prop valve tuola näyttää olevan.

    Sitä pitää kokeilla. Poljintuntuma parani tuota tehostimesta sylkkyyn menevää akselia säätämällä. Teho vähän hukassa vaan.
     
  8. GBS

    GBS 3rd gear

    Vähä offiksi menee mutta:
    Mulla on tuossa myöhäsessä -77 laturissa aivan tappojarrut. Takajarrut menee lukkoon todella herkästi. Emännän mielestä aika vaaralliset. :pinup:
    No kävin ennen talviteloille laittamista itekkin testaa niin ovat kyllä todella takapainoiset.
    Nappaa kiinni reilummin jarruttaessa oikein kunnolla ja poikkittain ollaan niin noppaan ettei tällainen kädetön pysy mukana.
    Olikos näissä jotain ns. tyyppiominaisuuksia jossain venttiilis tms?
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Jos chargerin jarrut muuten kunnosa,niin takapainosuttaa voi vähentää takapiirin laitettavalla venttiilillä.Ite laitoin säädettävän venttiilin aspenintakajarruille.Sillä saa säädeltyä ja ei mee enään takaset lukkoon ennen eturenkaita.
     
  10. GBS

    GBS 3rd gear

    Juu mutta mun mielestä jotain feelua siellä on kun oikeasti menee lukkoon kun joku ns. löis ne jumiin.
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    kengät väärinpäin?
     
  12. GBS

    GBS 3rd gear

    Ei kai... voisko... öö ... täytyy katella.
    No enpä oo vielä sinne kattonukkaa.
    Samalla mulle varmaan selviää tuo mysteeri näistä että miten hemmetis voi saada kengät väärinpäin??
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Heleposti. Kato että on lyhyet edessä, pitkät takana.
     
  14. GBS

    GBS 3rd gear

    Joo kyl ne on oikeinpäin. Viilasin etukenkiin viisteen yläreunaanki.
    Silti ne on ku löis vasaralla lukkoon ne??
    Kaikki on ns. Orkkista eli ei ole mitään rumpu➡️Levy swappia.
    Eihä se propokaan nyt pitäis nois hätäseks noita jarruja laittaa.
     
    Muokattu: 23.3.2016

Kerro tästä muillekin!