B&M linelock

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja mopster, 3.5.2007.

  1. mopster

    mopster Gearhead

    Sulkeeko tommonen B&M:än linelock linjan molempiin suuntiin, vai niin että se päästää paineen jarruille päin mutta ei pois? Tarkotus olis laittaa toi takajarruille niin että saa takajarrut kytkettyä pois pelistä mutta etujarrut toimii normaalisti. Toi ei tietenkään onnistu jos se toimii vain yhteen suuntaan, vai onnistuuko jos kytkee linjat (IN ja OUT) väärinpäin?
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Nimenomaan panet sen väärinpäin niin että se estää paineen menon taakse, eli toimii sulkuna. Alunperinhän ne on tarkotettu etulinjaan niin että painat jarrut päälle, laitat linelockin lukkoon joka jättää paineen eteen ja voit irrottaa jalan jarrulta.

    Takalinjoihin mieki nuo oon joka vehkeeseen laittanu kun jotenki helepompi burnistella silleen, tottumiskysymys varmaan toikin
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Eli siis sulkee vain yhteen suuntaan? Jos ton laittaa etujarruihin niin kun se on tarkotettu niin toimiiko se niin että jos kytkee ensin linelockin päälle jarrut vapaana ja polkasee sen jälkeen jarrua niin se päästää paineen jarruille ja jättää sinne?
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    Mulla kalkkunassa toi sama mötti on etulinjassa ja toimii siten että pumppaan paineen jarruihin,painan napin pohjaan ja pidän sen siellä,sitten jalka pois jarrulta ja kumit tuleen. Sitten kun päästän napin ylös niin auto lähtee liikkeelle.
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Mä tidän että se toimii noin, mutta miten se toimii jos painat ensin napin pohjaan ja sitten vasta jarrua, lukittuuko ne vai ei?
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Eikö toi Fireball tuossa vihjannut että toimis niinkin? Käsittääkseni se solenoidi sulkee mekaanisesti sen reiän josta neste kulkee joten väitän että toimii niin jos laitat sen takalinjaan,painat napin pohjaan,sitten jarrua ja kaasua ja kun haluat lähteä liikkeelle niin päästät vaan jarrun pois. Joo,pakkohan sen on toimia! :D
     
  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Nimenomaan niin niin just tolleen, mulla ei oo ollu nappia vaan keinuvipu ettei tarvi peukalo valakiana painella, ja merkkivalo kojelaudassa niin on sitten maalin jälkeen aina siitä nähny että miksei pysähy kun vaan etujarrut pelissä 8) No muutaman kerran jälkeen sen jo muistaa palauttaa.

    Eli panet sen nyt vaan väärinpäin takalinjaan niin se toimii kuten haluatkin. Ja osta nipat tai asennussarja tolle samalla, siinon ns. ihimekierteet joita nippoja ei puissa kasva, Laakkosella on hyllyssä niitä oikian kokosena.
     
  8. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Itelle tuli ihan sama mokkula ja totta tuo mitä tuossa sanottiin ettei taho löytyä adaptereita tuohon, pitää olla putki jenkka ja siihen ns. normaalit jarru juntturit vasta.
     
  9. ply72

    ply72 1st gear

    laitoin sen kummempia ajattelematta ja ohjeita kattomatta (niinkuin aina) takalinjaan, eli pääsylinteriltä tuleva putki in liittimeen ja takajarruille jatkava putki out liittimeen, niin onko se nyt "väärin päin" kun tarkotus on saada takajarrut pelistä pois kokonaan eli lockki päälle ja sitten vaan etujarrut pohjaan, en oo vielä kerinnyt testata toimiiko

    eli eikö ookaan sama kumminpäin se siellä on, prkl :eek:
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    On se sulla väärinpäin nyt, eli takalinjaan laitettaessa asennus tehdään "nurinpäin" eli IN sille jarrujen puolelle ja OUT sylkyn puolelle. En tiedä ton todellista taikaa, mutta nuin sen on isot pojat aikoinaan neuvonu tekemään, ja kolmeen kotteroon oon onnistuneesti tolleen laittanu.

    Maalaisjärjellähän sen pitäs toimia molemmin päin, muttei kannata ajatella kun tehä vaan. Jos sillä ei ois merkitystä niin eipä sitä IN/OUT ois merkitty siihen alunperinkään
     
  11. ply72

    ply72 1st gear

    no sehän täytyy sitten kääntää :eek:
     
  12. JB

    JB 1st gear

    Paljonko nuo Linelockit maksaa? tuleeko minkälaisina setteinä?
     
  13. W201

    W201 3rd gear

  14. ply72

    ply72 1st gear

  15. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Mitäs ne katastuksessa tohon sanoo?
     
  16. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    varmasti tykkää :D
     
  17. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ei tommosia surmanluoteja saa tietenkään katuautoihin asentaa, eihän kumiakaan pidä mennä polttamahan kuin suljetulla radalla :soosoo:
     
  18. IsoDee2

    IsoDee2 3rd gear

    Käytän tätä vanhaa ketjua.

    Tämmöinen B&M Line Lockki pitäisi asentaa -86 een Vetteen jossa siis 2 lla säiliöllä oleva vakio sylinteri ja takajarruille.

    https://www.uspartsperformance.fi/b-m-46076-line-lock

    Ohjeissa siis todella luki että takajarruille pitäisi asentaa IN stä jarruille ja OUT sta sylinterille. Mutta onko tämä solenoidi nyt molempiin suuntiin sulkeva vai vain toiseen suuntaan?

    Se mua jäi askarruttamaan, että miksi putket pitää asentaa päinvastoin mitä ohjeessa sanotaan? Mitä solenoidi tekee toisella tavalla jos putken on päinvastoin?
     
  19. El 60

    El 60 Gearhead

    Toiseen suuntaan sulkeva.. takajarruille asennataan "väärinpäin".
    Kytkin autossa etupiirille sennettussa ensin pumpataan paineet ja lukitaan jarrut lockilla.. helpottaa kytkimen käyttöä burniksessa kun jarrujalka vapautuu. Takajaruille asenetulla rullatessa burnismonttuun kytketään/suljetaan takajarrut pois ennen kun painetaan jarrua burnista varten.
     
    Muokattu: 6.10.2020
  20. IsoDee2

    IsoDee2 3rd gear

    Mielenkiinnosta että miksi pitää asentaa vääripäin?
    Ja automaatti on kyseessä.
     

Kerro tästä muillekin!