B-moottorista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja 75b, 18.10.2011.

  1. 75b

    75b Gearhead

    Jos viisilaakerisen B-moottorin lohkossa on yhden laakeripukin tukivalussa silmin näkyvä hiushalkeama, niin onko lohko vielä käyttökelpoinen? Lohko kun olisi muuten hyväkuntoinen.
     
  2. kari1957

    kari1957 1st gear

    Moi,
    Kannattaisi käyttää lohko jossain koneistamossa jossa tarkastaisivat halkeaman ja tutkisivat sen ja he kyllä osaavat antaa lausunnon tekeekö lohkolla mitään vai voiko sen täyttää ja kunnostaa tai käyttää sellaisenaan.
     
  3. 356

    356 3rd gear

    Turvallisinta olisi tietysti heittää se suoraan hylkyyn. Tuota voisi käydä näyttämässä Turussa TD-koneistuksessa Lindstetin Ilkalle. Hän on ajanut kisaa paljon pienemmän BLMC A-sarja koneen kanssa ja ainakin niissä nähnyt kaikki mahdolliset vauriot. Koneistamon vetäjänä löytyy osaamista ja näkemystä yleisemmälläkin tasolla. Luottaisin Ilkan mielipiteeseen tässä.
     
  4. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Voisikohan 5-laakerisesta rälläköidä 2 ja 4 laakeripukin pois ja laittamalla 3-laakerisen kampiakselin? Tämä ei siis ole neuvo, vaan niin sanottu tyhmä kysymys.
     

Kerro tästä muillekin!