Bahco hallitunkki BH1EU2250

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja heh heh©, 8.12.2017.

  1. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Onkos jollakin kokemusta ko. tunkista. Lähinnä kestävyydestä, onko alkanut falskaamaan öljyä yms?
    Tommonen perusvempele.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/807599/Bahco-BH1EU2250-hallitunkki-225-tn
    En haulla ainakaan löytänyt tästä keskustelua.

    Tarttis saara Motonetin lahjakortti käytettyä :lol: ja ko ois tunkille tarvetta ko vanhat falskaa peräst ko erest pumppaa.;)
     
  2. cdi

    cdi Double Gearhead

    No tästä ei tietoa ,mutta kyllä bahcolla on kiinassa valmistettua rojua...........ja hinnan perusteella väittäisin että tämäkin on.
    No itelläkin on kiinan satasen tunkki ja on sillä vaihdettu renkairta n 10 v ja tiiviste remontin sais tehdä...............ettei se aivan paska ole.
     
  3. Jsp

    Jsp Gearhead

    Itellä on motonetin 20€ tunkki käytössä. Sillä on tunkkailtu muutama vuos. Ei muita ongelmia kun se että laskee 1cm tunnissa eli joutuu välillä aina pumppaa takas ylös. Mut yleensä mulla on standejen päällä auto joten harvoin on pelkän tunkin varassa.

    Jos haluaa sellasen tunkin että uskaltaa sen varaan jättää niin ostaa sit kerralla kunnollisen.

    Itellä on bahcon työkalut kestäny pisimpään. Oli sit missä tahhain tehty.
    Mitään cittarin tai prisman työkaluja ei kannata ostaa. Ostin aikoinaan prismasta pienen hylsysarjan joka ois autossa mukana kun noita 20e+pullakahvit autoja harrastellee (nipponit) niin joutuu aina jotain väkertää aika-ajoin. Noh prisman hylsy napsahti keskeltä halki ensimmäisellä pyöräytyksellä.


    Bilteman 150€ hylsysarja täl hetkel käytössä. Muuten hyvä setti mut ite salkku on halppis paska muovia ja kiinnike halkes samointein. Mut ite työkalut kestäny tähän asti ihan hyvin.



    Veikkaan että jos 120€ maksat tunkista ja nimenomaan tuo bahcon tunkki niin sen verran laadukas peli on että pitäis sen muutaman vuoden kestää ilman mitään oikkuiluja.

    Jos haluat tunkin joka kestää isältä pojalle niin unoha nuo kuluttajavehkeet ja osta sellanen jota käyttää firmat. Isäukolla on vieläkin käytössä entinen korjaamotunkki. Uskaltaa jättää jenkin viikoks pelkästään sen varaan. Tunkki on varmaan 50 vuotta vanha hydraulitunkki.
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Onko tietoa millasella tunkilla sais oikeesti matalan auton nostettua keulasta, bacho valehtelee kun se väittää että sen low model on vaan 70mm korkea on oikeasti yli 10cm korkea. Ostin semmosen ja palautin kun en saanu auton alle. Tunkin pitäin nostaa vielä semmoset min 500mm

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/807562/Bahco-BH11500-hallitunkki-15-tn-Low

    Tollasesta siis puhun, toi on muutes helkkarin pitkä vielä. Vaikutti kyllä ihan hyvä laatuiselle, mutta ei mahtunnu tosiaan auton alle eikä autotallissa riittänny tila tolle.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on tommonen bahcon matala tunkki. On hyvä. Sen nostopään korkeus maasta on noin 80 mm ja alle sen jos nostotassun kumin ottaa irti.
    Kymmentä senttiä korkeaksi en sitä kyllä saa millään.
    https://imgur.com/a/hdi8O
     
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Joo niin tuosta se on helppo mitata se "matala", mutta mulla pitää auton keula nostaa etupalkista kun tuo kumitassu on siinä kohdilla niin se korkeapatti ottaa auton ala-helma-keulaan kiinni ja siitä ei pysty nostamaan. Mulla on vissiin niin pitkä keula autossa, että tunkitkaan ei sovi. Bilteman halppis tunkki mahtuu sinne oisko siinä keulassa maavaraa joku 100mm, kuitenkaan bachon low model ei sovi sinne.

    Mittaatko sen bachon tunkin korkeimmasta kohasta, etkä siinä matalimmasta. Jos mulla nostaa matalimmalla kohdalla niin välijäähdytin ja syyläri on ainot mihin sen kumitassun voi laittaa ja niitä ei oo tarkoitettu nostamista varten...
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    mulla on motonetin noin 80€:n hallitunkki, ehkä 6-7 vuotta. ei mtn vikaa, jos ei lasketa sitä ettei sovi ryslerin etuhelman alle. Renkaita vaihtaessa pitää ajaa keula kakkosnelosten päälle.
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joo mullakin jos ajaa auton 2nelosten päälle niin sitte sopii oikeastaan mikä tahansa tunkki.

    Eikä toi nyt mikään supermatala ees oo.
    https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVugOKXqqNkJEbPXa8

    "kyseessä toi punainen"
     
  10. Jsp

    Jsp Gearhead

    Halvempi ratkasu on vaan pistää pari kakkosnelosta tiettyyn kohtaan ja hoitaa tunkkaus aina siinä. Se bahcon low tunkki on kyl ihan hyvä värkki matalemmille vekottimille. Meinaan, mekanisesti se on ihan järeä tunkki tuohon hintaan.
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Eikö Caprissa yltäisi tolla pitkällä matalalla tunkilla siihen poikittaispalkkiin sieltä eturenkaan takapuolelta eli kyljestä sisään?
     
  12. Jsp

    Jsp Gearhead

    Pyöreesti 8 senttiä maavara siinä bahcon tunkissa.
     
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Bilteman vanha tunkki 122mm mahtuu juuri ja juuri sinne. Mulla on uudempi bilteman tunkki 2t 1/4 se on ~140mm korkea korkeimmasta pisteestä ja se ei pelaa enään ollenkaan.

    Niin löysin ton Bahco BH1500 "low" korkeuden se on 180mm siitä korkeimmasta kohdasta.....
    915x385x180


    "https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71c0ZKnnyJL._SL1500_.jpg"

    Tommonen Jegs vois olla hyvä jos vaan on tarpeeksi matala.
    Mittoja missään ole.....
     
    Muokattu: 8.12.2017
    Jsp tykkää tästä.
  14. Jsp

    Jsp Gearhead

    Tuo on kätevä tuo kahva kylessä.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on jo näköjään Motonetin valikoimista poistunut 3 tonnin tunkki joka nostaa jonnekin 600mm tietämille. Kätevä pickupin kanssa kun saa ilman kikkoja kerralla tarpeeksi korkealle ja sitten pukit alle. Perushlöautoille löytyy kevyempiä tunkkeja myös, niitä 20€ vekottimia. Kokemukseni mukaan vialliset porsii melko uutena ja jos ei, niin sitten on pitkä palvelussuhde tiedossa.
     
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Olen purkanut ja tutkinut pari kiinan tunkkia, jotka pikku hiljaa laskeutuu. Molemmissa metallilastua öljyn seassa. Uutena purku ja puhdistus, niin toimii kun metallilastut ei riko tiivisteitä.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mitäs öljyä tollaseen olis hyvä laittaa, mulla on uudehko nostopöytä ja siihen piti vaihtaa öljyt het uutena mut sehän jäi tekemättä.
     
  18. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Vuppe tykkää tästä.
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tänks. Pitää vaihtaa liemet kun saan pöytää tyhjäksi.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä vaan on tommonen Bahco ihan saman näköinenkin kun muutkin kiinalaiset rimpulat... Ei tolla hinnalla taida kunnon tunkkia saada. Meillä on ollut tallilla kiinalaisia X-racer tunkkeja ja ne on kyllä aika rimpuloita kaikin puolin, jos kunnon tunkin haluaa niin täytyy ostaa Nike, Compac, AC tms mutta maksaa muutaman kinkin verran.
     

Kerro tästä muillekin!