BBC 454 +8-71 Blower koneen kasaus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cool, 31.7.2008.

  1. cool

    cool 1st gear

    Eli 14015445...454.......78-90 4 bolt .030(mahd. tarkistusten jälk. std)
    ja lähdettäis 4,25" takoraudasta liikkeelle.

    Mites OD.läiset tietävät :wink: harrastajat jatkaisivat.

    käyttö katu/kisa
    Ehdotuksia peliin.
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Sä et varmaan halua kuulla kuinka mä jatkaisin... :oops: mutta ton lohkon jättäisin odottomaan valuraudan kurssin nousua ja ostaisin uuden LS2 crate moottorin gm performancelta. Voimaa tulisi varmaan lähelle saman kuin tolla bloweridealla ja ajettavuutta ja muita ominaisuuksia sitten moninkertaisesti...


    http://www.jrgmparts.com/GM_Performance ... 1224_.html

    Ja jos se on ihan pakko pilata kaasarilla niin ..

    http://www.jrgmparts.com/GM_Performance ... 225_g.html

    Ja ennen kuin se itku virsi alkaa hinnoista niin laskekaapa tollaisen tyhjästä tehdyn blower mosan kulut koneistuksineen + dynosäätö + kaikki muu ihanuus lämpöongelmista onnettomaan hyötysuhteeseen niin ei tollainen 8-9 th taalan mosa ecuineen jää enään niin kalliiksi.

    Kuten sanoin sä et varmaan halunnut tätä mielipidettä.... :wink:
     
  3. cool

    cool 1st gear


    Juu.uh Jotkut menee perse edellä jotkut jalat edellä.
    :soosoo:
    Ja jos tässä kaikki otettas ja tilailtas niitä raatteri koneita niin voitas tietenki
    istuskella kiikkustuolis ja impata tuttipullosta(lue ruisku) valmista odotelles.
    Jotenkin tuntuu mielenkiintosemmalta "jatkaa" lasten puuroa vetellä
    ja koittaa jotain touhuta.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Heti kärkeen coolille kysymys et onko nyt kuluneen talven aikana puuron syöjät lisääntyneet?

    Tuosta akselista olis varmaan hyvä lähteä liikkeelle,johtuen pitkältikin siitä et meidän tallin nurkassa lojuva on saamassa vastaavalla iskulla olevan akselin sisäänsä pikkasen vakiota pidemmillä I-profiili veiveillä :D
    Sinänsä tuollainen 454 on "helppo" ahtaa kun palotilat on melko isoja niin ei tarvi hirmu erikoisen mallisia mäntiä vaan menee jo alueelle ihan tasapäämännällä ja jos on pikkasen kuoppaa niin liikutaan jo kasin tuntumassa isopalotilaislla kansilla,itse tilaisin tuollaiseen pakettiin männät Rossilta,jos tarvii kuitenkin mennä mittatilaus mäntiin?
    Rullanokkaan myös päätyisin jo pelkästään sen takia et jousipaineet muodostuu väkisinkin melko koviksi niin siellä voi pieni nostaja/nokka joutua sietämättömään tilaan!
    Lohkon preppauksesta sen verran et coolin ajotavan tuntien saattais lohkon osittainen betonointi olla harkitsemisen arvoista,kuten myös koneen kasaus kauttaaltaan pinnapulteilla ja lohkotasoon jos vaan mahtuu niin kaasurengasurat :wink:
    Kansiksi olis varmaan asiaa melkein mitkä tahansa alukannet pienen työstämisurakan jälkeen,mut afr:n parhaita ei juuri tarvis viimeistellä...
     
  5. cool

    cool 1st gear

    Heti kärkeen coolille kysymys et onko nyt kuluneen talven aikana puuron syöjät lisääntyneet?

    Tuosta akselista olis varmaan hyvä lähteä liikkeelle,johtuen pitkältikin siitä et meidän tallin nurkassa lojuva on saamassa vastaavalla iskulla olevan akselin sisäänsä pikkasen vakiota pidemmillä I-profiili veiveillä :D
    Sinänsä tuollainen 454 on "helppo" ahtaa kun palotilat on melko isoja niin ei tarvi hirmu erikoisen mallisia mäntiä vaan menee jo alueelle ihan tasapäämännällä ja jos on pikkasen kuoppaa niin liikutaan jo kasin tuntumassa isopalotilaislla kansilla,itse tilaisin tuollaiseen pakettiin männät Rossilta,jos tarvii kuitenkin mennä mittatilaus mäntiin?
    Rullanokkaan myös päätyisin jo pelkästään sen takia et jousipaineet muodostuu väkisinkin melko koviksi niin siellä voi pieni nostaja/nokka joutua sietämättömään tilaan!
    Lohkon preppauksesta sen verran et coolin ajotavan tuntien saattais lohkon osittainen betonointi olla harkitsemisen arvoista,kuten myös koneen kasaus kauttaaltaan pinnapulteilla ja lohkotasoon jos vaan mahtuu niin kaasurengasurat :wink:
    Kansiksi olis varmaan asiaa melkein mitkä tahansa alukannet pienen työstämisurakan jälkeen,mut afr:n parhaita ei juuri tarvis viimeistellä...[/quote]

    :oops: Ei kait sitä tällä iällä nyt enempää,eiköhän nuo 5 kotona olevaa tällähetkellä riitä.(loppuu autoistakin tila)

    Niin asiaan, tosiaan 4.25 kammella ja 6.385 veivit takotavarana olis nyt varmistumassa, mäntien kanssa saa sitten mietiskellä, kuten kansienkin kanssa.
    Betonointia olen kyllä itsekin miettinyt, :eek: (ei ajotapani vuoksi) :wink: .
    ja tosiaan liekkirenkaat olisi varmaan asiaa.
    Sittehän puuroipakettikin kestää jo pitkään kuhan tämä kone kasassa on.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Alakertaan pistät studit, yläkertaan myös, ja jos pidät paineet alta kilon niin ei mitään hirmukalliita pahvejakaan tarvita. Ja jos tehot on jotakuinkin alle 750hp niin ei kai toi lohko mitään betonia tarvi. Kierroksia kun pitää koneessa max 6000 niin tehoo on varmasti riittävästi ja romut pysyy lohkon sisäpuolella. Ennakot alta 30 ja riittävästi soppaa. Ruttua 8-9 tienoilla.


    Näin niinkun karkeesti. :rotfl:

    Sitäpaitsi eikö ne ahdetut koneet vie vähän vähemmän soppaa, vai miten se ny oli. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!