Bbc 502 marine motti.(Peanut port kansien porttaus)

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 18.1.2019.

1. janihei

janihei 3rd gear

Toi mun postaama on overlap taulukko, Lsa taulukko on eri. Se Lsa taulukko antaa tosiaan kapeita nokkakulmia. Kirjassa painotetaan että mitä parempi pienten nostojen virtaus sitä leveämpi Lsa. Kirjan 454 cid esimerkki moottorissa jossa kirjan mukaan peanut kannet, käytettiin 219/219, 268/268 106lsa hyd laahuria. Porttaamattomilla kansilla 480hv ja portatuilla 525hv.

2. chevy 2

chevy 2 Gearhead

On,silloin kun erotellaan jyvät akanoista.
    Onko pakko?Ei tietenkään ole,mutta erona on se että samoilla osilla saa enemmänkin kuin sillä että lätkii niitä sokeana kiinni sen kummenpaa ajattelematta mitenkä mikäkin toimii toisrensa kanssa.
    Siinä voipi käydä niin, ja on käynytkin, että joku menee miedoimmilla osilla lujempaa kuin sä.
    Siinä on hymy herkässä mutta ei sulla.

En sano että olet huono tekemään,toi oli semmoinen "yleismaailman" juttu esimerkkinä.

Mulla tämä varmaan sitten joku sairaus kun yritän saada enemmän siitä paketista kuin vaan perus läjäämällä.

Tai saada miedoillakin osilla lukua mihin moni rankempikin taistelee.

TimoT ja janihei tykkäävät tästä.
  3. chevy 2

chevy 2 Gearhead

Mun arvio:Jaksaa.
    Eikö boattikin tarvi ala-ja keskiarvo vääntöä että pääsee plaaniin paremmin?
    Jos näin on niin silloin luulisi menevän 5k rikki,jopa vedessä

4. chevy 2

chevy 2 Gearhead

Niin eikö tärkeintä olekin että se penkki ja sen arvot on sulle tekijänä verrokkina sun tekemiin kansiin?
    Eli kun teet jokkis/rallikoneeseen kannen niin saat verrattua sen tuloksia muihin vastaaviin mitä oot tehnyt?

5. janihei

janihei 3rd gear

Tässä big block chevy kirjan Lsa taulukko, ohjeet laskentaan kuvatekstissä.

6. Joo, kyllä mä sen tiesin, että LSA ja overlap on eri asia, vaikkakin vaikuttaa toisiinsa.

Tuo sun postaama käppyrä on linjassa ton sun kertoman kanssa, eli jos otetaan esimerkkinä 454 ja 2,065 imuvenat, niin tuon taulukon mukaan se on aika tarkkaan se 106 astetta.

Jos se taas verrataan siihen kaavan noin 105 asteeseen, niin ei sekään kaukana.

Sen sijaan se Pistonheadsin ekan sivun kaava ja kuvaaja antaa aika höpöjä arvoja.

7. janihei

janihei 3rd gear

Hitaasti etenee, mutta kellari on öljypohjan asennusta vaille valmis. Scraperin liimailin/puristin kiinni erikseen, öljypumpun sihdin ja öljypohjan väliin jäi 9mm välys. Öljypumppuun jätin vakio 52psi jousen 0.8mm shim millä, shimmattuna pitäisi vastata 60psi jousta. Olisi ollut myös 70psi jousi mutta ajattelin että tuo 60psi varmaankin riittää kun kierrokset ovat matalat.

TimoT, -Skeletor- ja max tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!