BBC kansien kunnostus vai uusien osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja p0ks, 26.10.2016.

  1. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Eli kannattaako noita 049 loppusia oval port kansia ruveta korjaamaan kun on ohjurit väljinä ja tekis mieli saada vähän lisää tehoakin eli samalla pitäs laittaa sitten isommat venttiilit yms. Vai tuleeko suoraan halvemmaks ostaa jotkut alukannet missä valmiiks isommat venttiilit ja paremmat virtaukset?
    Esim. Pro comps kansia saa johkun 1000€ pari ja rahtia päälle joku 300€.
    Onko joku lähiaikoina teetättänny vastaavaa hommaa jossain ja osais korjaus hintoja heittää.
     
    jakari tykkää tästä.
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos isommat venttiilit meinaa sovittaa,ohjurit,tasot, kyllä on tonni tosi lähellä.
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Procompin kansista on itsellä huono kokemus. Tosin kysymys oli mopen kansista. Mutta ne "valmiina" myydyt kannet oli kalliit projektikannet.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    En mikään ekspertti todellakaan ole,mutta tulis mieleen ekaksi kuinka helvetin paljon voimaa haluat?

    Ehkäpä olet seurannut "Projektit" osiosta "Super Sportti" jossa olen viime aikoina höpöttänyt innoissani tästä 454 moottorista.
    Kansina siinä on Rect Port Speedmasterit ja imukanava on muistaakseni 310cc.
    Ovat ilmeisesti Pro Comp johdannaiset ja kun ne tsekattiin,niin laatu todettiin aivan toiseksi kuin aiemmin.Maksoivat tyhjinä 1000€.
    Tuottivat 454:sen päällä 582 hp ja 710 nm.
    Siis mielestäni aivan hyvin ja elleivät venajouset olis menneet polvilleen,niin se 650 hp olis ollu se lopullinen lukema.No hyvä tietää että reserviä on.

    En ehkä rupeis korjaamaan vanhoista,vaan kävisin muutaman kuukauden vaan Lidlissä,ja sieltäkin vaan niitä punalappuisia ostaisin.
     
    mukko ja Selfie tykkäävät tästä.
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Eli noiden Speedmastereiden laatu oli siis ihan OK? Itellä pitäs hommata mopen pikkulohkoon kannet ja katoin että näyttää saavan tonnilla noita Speedmasterin kansia täydellisenä. Tietty alv ja tulli päälle.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Nämä em.Speedmasterit tarkastettiin NPS(Nordic Porting Service) toimesta ja todettiin olevan ok vähän rajumpaankin käyttöön.
    Virtauspenkissä 0,6 nostolla virtasivat 733 (Teoreettinen HP).
    Veikkaan että tällainen 310cc Rect Port kansi on sitten sitä ylärajaa kooltaan 454 kokoseen mottiin,kun kadulla ajellaan.

    Poks,otaksun että sun tapauksessa oli just kanssa kyseessä 454?
     
  7. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    OT:tä pukkaa,vaikka itse lähinnä pensselientisöin jotain Pontiacin rautakansia parhaillaan,
    mutta onko nuo "kinkkikannet" ym siellä tehtävät osat tosiaan niin paskoja kuin kaikki"tietävät"?! Jopa Edelbrockia taisi eräs roddari haukkua paskaksi.
    Mun päiväuni tällä hetkellä on meinaan nuo Pontiac alupäät RA pakokanavasijoittelulla.
    (Ponumiesten "LS6"-kamaa).
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ainakin pro comppina vielä ollessaan noista täydellisenä ostetuista kansista joutu hylkäämään studit ja jouset ja studien helicoilit piti osittain tehä uusiks.jouset oli jotain ihan paskaa ja studit ihan liian lyhyitä millekkään rullakeinulle,edes procompin omille. en tiedä miten nykyään kun niistä tuli speedmastereita...niinkuin max sanoi että laatu olis parantunut. jos joskus noita vielä ostan niin tyhjänä ja loput sitten sen mukaan mitä ollaan tekemässä. kai ne tietty voi ostaa täytenäkin jos sisäistää sen että muutama satku voi vielä hukkua tohon jousi/studi humppaan.
     
  9. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Noi chevykannet on varmaankin aika pilalle kilpailtu,kun tuollaista edes pääsee markkinoille.
    Pontiaciin ei oikeastaan alukansia tee kuin Kauffmann Racing ja sit Edelbrock.
    Hintaa 1000-1300 E/kpl joten jotain laatua odottaisin kyllä.
    Nykyään tuntuu olevan osassa kuin osassa-oli se tehty missä vaan- vastuu siirtyvän rakentajalle. Viisaampi mitata ja tsekata.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Mulle on tulossa jossain vaiheessa(kunhan kaverini ne vaan jaksais toimittaa) tyhjät Dart Iron Eagle (DRT-15100010) kannet.Ovat kanavaltaan 308cc ja palotila 121cc.Hintaa oli 715 taalaa kipale.
    Näihin on varattuna Comp Cams Magnum 305 H nokkapaketti joka sisältää kaikki tarvittavat hilut.Lisäksi Manley venttiilit
    Näitä on kehuttu,ja ovat 454:sen kaverina varmastikin oiva ratkaisu.Ja eivät ole kiinalaiset,jos ne hirvittävät.

    Poks,miltäs tuon kaltainen systeemi kuullostaisi?
     
  11. kuula

    kuula Gearhead

     
    Joe Hunt tykkää tästä.
  12. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Joo 454 kyseessä. Eihän sitä tehoa tietty ikinä liikaa ole mutta enemmän tuota alavääntö haluaisin..
    Alakerta tehty uusiks mut varmaan heikoin lenkki on nuo hypernautics vai mitkä nyt onkaan männät, pitäs kuullemma yli 500hp kestää kun pitää max. Kierrokset kohtuullisina(nyt max. 5500rpm)
    On valmiina jo comp cams 274xe nokka, air gap imari, hookerin peltisarjat ja puristukset hieman yli 10.
    Nyt ollaan varmaan 350hp-400hp välissä mut lisääkin saisi olla.
    Suurin ongelmahan täs on kuuluisa raha et en viittis yli 1500€ laittaa kansiin kun menee sitä uusiin kansipahveihin ja pultteihinkin sitä rahaa..
    Voihan se olla et kunnostan nuo rautakannet jossei se paljoa maksa ja tekee sit pienen taskuporttauksen ja kohdistaa kanavat..
    Mitähän pelkkien ohjurien uusiminen maksaisi? Vai meneekö samalla myös venttiilit uusiks?
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    454 porocompin ovaalit,hypereunukkimukit,n.10.6 cr, compin 282 hr,weiand stelth imusarja,hookerin peltisarjat,750 vakuumi holley+4-reikä 1"korotuspala,msd sytty. eaglen dynossa 508hv. jos vanhat venttiilit on kunnossa niin k-linet maksanee 10-15e kpl.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Joo,toi rahan perkele aina jarruttelee hyviä ideoita(tai ainakin omasta mielestä hyviä ideoita!)

    Summit Racing tarjoaa omia täydellisiä BBC kansia(SUM-152125) jotka ovat käsittääkseni samat kuin edellä kuvaamani Dart Iron Eaglet.Ne maksavat 819 taalaa kipale.
    Kysys ihan vaikka kokeeks US-partsista,mitä ne tulis kustantaa,jos ne tilais halvimmalla mahdollisella rahdilla laivakyydillä Ameriikasta.
    Tai jos saisit ne jonkun konttiin samalla kun autoja Suomeen lähettelee.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hyvällä tuurilla ohjureita ei tartte uusia. Tietysti jos ovat väljistyneet niin sitten.
     
  16. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Mitä hajosi ja mitä tuli korjaukset maksamaan?
     
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kun ne tuli minulle niin vaihdoin jouset ja ekan kesän jälkeen niissä vuoti muistaakseen 7 tai 8 seetiä ja ohjurit oli väljiä. En tarkistanu sillon kun tuli "valmiina". Eli niille piti tehä venttiilityöt, vaihtaa ohjurit ja uusia muutama venttiili. Rahaa meni useita satasia. Toisen kesän jälkeen huomattiin että seetit oli ruvennu painumaan kansiin. Sillon tuli päätös että kannet ei tuu enää omaan moottoriin kiinni.
     
  18. jakari

    jakari Gearhead

    Hinnaston mukaisia töitä nämä kunnostus työt on. Ohjaimen kunnostus ja seetitö 20 e/kpl,
    Esim, Ohjaimien kunnostus ja ylikoon venttiilien seetityöt 320e kanitasot 140e pari.
    Eli perus hi perf kunnostus kanillesi 460 ööroa
     

Kerro tästä muillekin!