Beaver Rocker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja godfather, 4.4.2021.

  1. godfather

    godfather Gearhead

    Beaver Rocker projektiin tarvitaan kaikki mahdolliset kuvat 70 ja 80 luvulta.
    Kuvia voi lähettää minulle sähköpostiin
    jarmo.gronman@fhra.fi
     
    ET1121 tykkää tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Meneekö maalaus uusiksi?
     
  3. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Miten se voi taas olla projekti,autohan tehtiin kuntoon muutama vuosi sitten?
     
  4. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    40 vuotta etsitty imusarjaa... vai miten se ny oli?
    Pistäkää paaliin kun ette saa nippuun.
     
  5. Onko tää vain läppä vai oliko siinä joku niin harvinainen imusarja, jota ei löydy?
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ei sitä ymmärtääkseni mitenkään loppuun(kisakuntoon) tehty, senverran kait että laitteesta sai mainoskäyttöön sopivan esineen.
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kori on aikoinaan hienosti maalattu,moottori ja loota-aihio on olemassa, rutkasti kamoja puuttuu tai "on jossain". Mut niit kuvii jos ois ni osais noudattaa paremmin sitä mitä se on ollut. Vittuilu jeesaa siin harvinaisen vähän.
     
    jknR, cdv70, 12345678910 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. fsvaasam

    fsvaasam 3rd gear

    Kai tällaiset "sidekick" projektit ottaa aikaa ja varsinkin mobilisti aatoksin jos kaikki pitää olla alkuperäisen kaltaista. Imusarjaksi voisi laittaa kuvan perusteella minkä tahansa käypäsen tunnelramin ja eiku hanaa!
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Imusarja ei ole ongelma. Moottorihan autoon aikoinaan otettiin rakentajan siviili autosta, eli Thunderbirdin 428 kahdella nelireikäsellä matalan imusarjan päällä. Offenhauser tekee vastaavaa. Sisustasta ei ole mitään jäljellä joten kuvat etenkin sieltä kiinnostaisi.Mut toki kaikki muukin.
     
    fsvaasam tykkää tästä.
  10. homer

    homer Gearhead

    godfather tykkää tästä.
  11. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Peukutan projektia!! Nämä vanhojen kilpa-autojen "konservoinnit" mahdollisimman lähelle alkuperäistä malliaan ovat kultturitekoja. Näkee nykyharrastajakin millaisilla kikottimilla ennen kisattiin tosimielellä, millaisiin teknisiin ratkaisuihin on päädytty silloisen parhaan tiedon ja arvauksen perusteella. :p
     
    godfather tykkää tästä.
  12. Olisko se alkuperäinen imusarja ollut tämmöinen:

    [​IMG]
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noist kuvista, muuten oikeen hyvät kuvat ja itekin olin paikalla, selvii et motti on hyvin takana, ja et on ollut irrotettava tulipelti. Ovipahvitkin näköjään.
    Tän hetken ajatuksena on et auto tehdään ajo ja kisakuntoon. Se taas tarkoittaa ettei kyseessä tule olemaan konservointi. Pakoputkesta tehdyt turvakaaret ei mahdollista ajamista, eikä eturipustuksella ajaviks oo ollu+ kauheeta tunkua. Siitkään ei oo varmaa tietoa et onko nykyinen alkuperäinen, mut jos tarvis veikata ni on. Takaripustuksetkaan ei enää ole samat kuin noissa kuvissa. Mut kaikki mitä muutetaan jätetään talteen.
     
    Herje ja Dusturecarn tykkäävät tästä.
  14. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Tuo mainitsemani "konservointi" oli juurikin siksi heittomerkeissä :p:D.. Pakoputkesta tehdyt turvakaaret ei mahdollista ajamista, eikä eturipustuksella ajaviks oo ollu+ kauheeta tunkua.....
     
  15. xp

    xp Gearhead

    Kohdassa 19:35 vilahtelee,
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ainakaan tuo minun kommenttini maalauksesta ei ollut tarkoitettu vinoiluksi. Voin olla väärässä, mutta silmään nuo kylkien nykyiset kiilat eivät näytä alkuperäisiltä, mutta asiaan...

    En ollut ajatellut esim. tuota moottorin sijoitusta, mistä Jykä mainitsi, että Rockeri on todellakin aikojen saatossa muutamaan otteeseen ronkittu peli vaan vaatii tosiaan fotoja kun "kukaan ei muista enään, miten se oli tehty".

    Tsemppiä rakentamiseen, tulee sitten päivitetty tai ei, kunhan saadaan radalle vaikka vaan näytösluotoisesti.
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ekan omistajan, Wilanderin Joken aikana, mekaanikkoina Tuomisen veljekset, sitä ei ilmeisesti juurikaan muutettu. Tekniikka, motti ja loota, lähti pohjaks Tuomisen Ekin Saab Sonet funny cariin. Cortina seiso muutaman vuoden kunnes sai tekniikakseen Rutilan Kimmon ajamasta '71 'cudasta 440 moottorin jonka perään tuli 727 automaatti. Oisko kausi 1980 tai 81 ollut radalla ja meni oman ennätyksensä, 10 jotain. Sen jälkeen siirtyi Erikssonin Pertille joka tiimeineen sovitti ensin siihen MS Mustanginsa 289 motin, ja myöhemmin vielä Pro Stock tyypisen Clevelandin nelivaihteisella. Noilla kahdella vikalla versiolla ei koskaan ajettu, ja Pertti lahjoitti rullaavan auton FHRA:lle minkä jälkeen se on kulkenut varastosta toiseen, välillä edistyenkin. Nyt, mikäli FHRA:n johtokunta asian siunaa, se tehdään valmiiksi.
     

Kerro tästä muillekin!