Bee-One Power Gear katuautojen Cash Day 2016

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 12.12.2015.

  1. starpa1

    starpa1 1st gear

    No olisit ihan tervetullut katsomaan katsastusta jos sen tekisin mut eipä siinä kauheesti katsomista ole kun kaikki muutokset on otteessa...Ja eikai tässä maailmankolkassa voi sen oikeemmissa kisoissa ajaa kuin FHRA kisoissa ja mitä tohon mestaruuteen tulee niin viimisin on vuodelta 2015 :rotfl:
     
  2. starpa1

    starpa1 1st gear

    Lue ketjun ensimmäinen viesti...
     
  3. 1/4mile

    1/4mile 3rd gear

    Nii,katselin vaan tätä mussutusta palkintorahojen jaosta,katsastuksesta ja lenkin ajamisesta, tehkää nyt selkeet säännöt, rehellisesti kilvissä, tietty lenkki ja voittaja vie kaiken, sehän on tollaisen tapahtuman pelin henki. Sit muuten voi ajaa nopeimman katuauton tittelistä koko kauden, eihän toi liity siihen mitenkään,tossa ajetaan vaan rahasta.
    Menkää lentokentille ja liimatuille radoille, ja kauden lopuksi on yks nopein.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Taitaa vaan olla mahoton yhtälö että täällä millään oikeilla katuautoilla ajetaan, oishan se toki kivaa muttaa liian helpolla saa kyllä leiman autoon kun autoon nykypäivänä.
     
  5. 440

    440 Gearhead

    8) Täytyy olla kovia "poikia" työntämään autoa (ihan kuin "neppiskisoissa") kun ei burnikseenkaan löydy tarpeeksi tehoa.....https://www.youtube.com/watch?v=wA6AKvprbNU :poff:
     
  6. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    On ne ajat muuttuneet. Ennen katuautolla ajeltiin, jollei nyt joka päivä niin ainakin joka viikko. Nopein oli se joka ensin oli "liikennevaloista kauimpana". Ei siinä ehtinyt renkaita vaihtelemaan tai säätöjä tekemään. Ei tilattu ebaysta uutta viripalikkaa jos jäi naapurille vauhdissa. Itse tehtiin, eikä aina niin onnistunestikaan. Ei se niin totista touhua ollut. :D
     
  7. josu

    josu Gearhead


    Kovasti pojat työntää menemään ja kovalla kytkimellä!
     
  8. procold

    procold Gearhead

    Saatiin taas uusi topic jossa väitellään mikä on oikeasti katuauto, mites se tuhkakuppi?
     
  9. 440

    440 Gearhead

    :eek: Siirrytty sähköön... 8)
     
  10. procold

    procold Gearhead

    No mites sen latauspistoke?
     
  11. 440

    440 Gearhead

    :eek: Agrikaatti.....Täh. 8)
     
  12. procold

    procold Gearhead

    Ei mee leimasta läpi, se on se teho/painosuhde pielessä, paino kasvaa liikaa... vai teho... emmä tiedä
     
  13. homeboy

    homeboy 3rd gear

    tarkoitin tuolla aikaisemmin että en mitään 500€ ole valmis maksamaan tuosta, mutta joku 100€ on jo semmonen summa että voi pilke silmäkulmassa lähtee messiin.

    vaikka "isot pojat" ajaakin voittajalle kaikki, niin itse olen edelleen sitä mieltä että hauskanpitoa tuo on ja paljon houkuttelevampaa että kolme ekaa saa osuuden potista, jos menee kaikki ekalle niin ei kauheen moni lähde mukaan.

    eli messissä

    HomeBoy (TT Pick Up)
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Juu.

    Viisi saturaista on aika paljon rahaa ja kuitenkin mukana on (kai) pari ylivoimaista laitetta, niin monelta menee into heti alkuun, jos koko potti menee voittajalle.

    Meillä synnytettävä laite ei taatusti tule menemään kasin aikoja, mut jos edes teoriassa ysiin pystyvällä saattaisi hyvänä päivänä ( = muiden epäonnistumisien myötä ) yltää kolmen joukkoon, niin se antaisi jo kummasti intoa tulla yrittämään....
     
  15. GS

    GS Gearhead

    Niin, niin ne ovat muuttuneet autotkin.
    Pitäisikö näihin saada museokilvet kiinni...ai niin, mutta ajetaanko niilläkään ”joka päivä” ja tuhannen kilometrin siirtymiä ilman ongelmia?
    Toisaalta, ”kaikki otteessa”....jos se on museoauto museospeksein, se voisi onnistua, mutta aika harvassa pelissä millä ajetaan kilpaa kilvet kiinni, on otteessa todelliset tehot kuitenkaan?

    Ei kai näitä kisoja ja niiden sääntöjä päätetä huutoäänestyksellä, vaan järjestäjä määrää säännöt ja pulinat pois.
    Jos on liian kallista tai nopeaa, niin siitä vain järjestämään omia kisoja omilla säännöillä.

    Näistä pitäisi tehdä 18sek ”jarruttelukisat” ja museoleima otteessa ja siltikin joku vanhan anglian omistaja kiukuttelisi että ”ei kannata lähteä mukaan kun ei pääse kuin 19sek...pitäkää tunkkinne prkl...
     
  16. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Tossa tekstissä oli myös se juttu mitä itse pidän tärkeänä. Jos puhutaan katuauto-kisoista niin mukana olevat autot tulisi olla silloin kilvitetty ja nimenomaan kilvitetty niin, että todelliset tehot on laillisissa rajoissa. Ei ole katuauto jos puskee nelinumeroisia tehoja oikein säädettynä, mut kilvitetty "kuristettuna". Siis ei mitään vikaa rakentaa autoa noin, mutta ei sillä ole mitään asia katuauto-kisoihin, mun mielestä. Mut se kuka järkkää näitä kisoja tekee säännöt ja ne ajaa ketkä haluaa/pystyy. Oma veikkaus on myös, että aika harvassa on kundit jotka heittää 500 pottiin jos on tiedossa, että paikalle tulee parikin alle 9sek autoa.
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    Vakioautojen suorituskyvyn voi katsoa TM:n vuosinumeroista, ei sitä kannata mennä radalle testaamaan eikä se ketään kiinnosta.

    Koko kiihdyttely homman pointti on siinä että jampat rakentaa autoja ja hakevat rajoja. Ihmeellistä ettei tää oo kaikille auennut.

    Kiihdyttelyyn ei kuulu virkamiesten leimat eikä se miten ketäkin niitä virkamiehiä pystyy huijaaman.

    Eikä tässä topikissa taidettu edes kysyä sitä mikä on kenenki mielestä katuauto.

    Tärkeintä on kuitenkin pitää säännöt yksinkertaisina ja panokset korkeina.

    Jos noita testilenkkejä aijotaan vetää yleisellä tiellä niin varmaan kannattaa nää kisat vetää "pimeinä", aina löytyy se nihilisti joka näkee asiakseen kutsua poliisit paikalle erotuomareiksi.
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Tuossa se jo tulikin, mutta mitä järkeä koko ”livekisaamisessa” olisi jos palkinnot jaettaisiin tsekkaamalla paikalle saapuneiden rekisteriotteet ja palkinnot jaettaisiin parhaan tehopainosuhteen omaavalle autolle?
    Tai...eihän tarvitsisi ilmestyä paikalle ollenkaan, vaan kisat voitaisiin ajaa ”etänä” vaikka täällä overin topikeissa paperiarvoja postaillen(siis jos kerran ne ihan oikeat tehot pitää olla otteessa)?
    Entäpä ne autot joiden tehoja ei ole koskaan edes tehtaalta lähtiessä ilmoitettu oikein?
    Entäpä ihan tarkalla bluebrinttingillä tehdyt ”viritykset”, eli vrt.nykyiset stokkerit? Vai pitäisikö ne tehopaperit jarruttaa jokaiselta siinä ennen burnista? Entä sen jälkeen ihan nappia kääntämällä tehdyt esim.ahto ja sytytyssäädöt?

    Minkälainen sen osallistujien teoreettinen nopeus pitäisi olla jotta paikalle niitä kisaajia ilmestyisi?
    Eli jos rajoitetaankin 10-sekuntiin....ja ihmetellään kun kaikki 11-sekunnin laitteet puuttuu paikalta jne,jne?

    Suomessa on ollut iän ja ajat vallalla tällainen ihmeellinen ankeuttajien kasti joille ”katuauto” on ikäänkuin virkamiehen kumileimasimen jatke ja paratiisi syntyy siitä kun kaikki ajelee rinta rinnan hymyssä suin kohti auringonlaskun maaliviivaa. Rakentaminen/virittäminen/harrastamisen vapaus on paha, virkamiehen leima hyvä.
    Samalla kuvitellaan että se onni ja autuus löytyy kilpailullisesti ja harrastuksena siitä mitä virkamies on otteeseen kirjannut...kaikkialla vallitsee tasa-arvo ja oikeastaan voitaisiin unohtaa koko kilpaileminen ettei kenellekkään tule paha mieli häviämisestä.

    Ei, se ”onni ja autuus” ei löydy sääntöjä lisäämällä, vaan niitä vähentämällä.
    Ei meidät tarvitsekkaan näihin kisoihin kosiskella hitaampia kuin 9-sek autot, vaan nimenomaan niitä nopeampia. Museokilvitetyille voi sitten järjetään omat 100€:n ”MR-day” kisat ja ajaa vaikka päälle 1000km:n kestävyysajo....jos tälläaiselle tilausta kerran on.
     
  19. 440

    440 Gearhead

  20. 440

    440 Gearhead

Kerro tästä muillekin!