Bel Air '63

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja generalo, 3.12.2018.

  1. generalo

    generalo 2nd gear

    Ei vielä tietoa, se on minulla tuossa vielä näön vuoksi sormitiukkuudella kiinni. Hihnapyörä irroitettuna pulttien kannoista kampeamalla on hyvä pyöritellä konetta tarvittaessa niin en ole vielä laittanut lopullisesti paikalleen, mm. jakajaa asennellessa koneen pyörittely lienee tarpeen.

    Mylykkäsin konetta perjantaina ja eilen illalla paikalleen. Kylläpä se näyttää pieneltä :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    Näyttäs onneks sopivan pellin alle. Tänään kävin tekemään pakoputkia. 2" putki molemmin puolin, 1kpl läpihuutavia ovaaleja vaimentimia per puoli ja takarenkaan etupuolelta ulostulo. Teen sitten myöhemmin akselinylityksineen ihan perälle asti jos tulee liikaa älämölöä, tässä nyt perkele kaikkeen rahat riitä.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tee vaan het sinne taakse. Ei vaan sovi näihin toi säästöversio. Näyttää halvalta ja kuulostaa halvalta. Pitäs jatkaa omasta het ku ehtii...
     
    Gary Grand, wilburi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. Seevu

    Seevu Gearhead

    No ohan se pieni :D Mutta hemmetin siisti!

    [​IMG]
     
    Gary Grand, generalo, NorthElite ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. generalo

    generalo 2nd gear

    Eipähän ois naapurit niin kateellisia.

    Laitoin ylitysputket tilaukseen.
     
    isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. generalo

    generalo 2nd gear

    Kuskin puolelle sain täppäiltyä eilen taka-akselille asti.
    [​IMG]

    Aina yhtä perssiistä tunkkikorkeudella touhuta auton alla. Pyrkimys tehdä siten, että putki ei ole mistään kohdasta auton matalin kohta. Lambda-anturin kierreholokki pitäs hitsata, mitenhän kaukana kannesta sen piti olla vai oliko sillä hirveämmin merkitystä? Arvelin tuohon liitoslaipan etupuolelle.
     
    Vuokralainen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle 3rd gear

    Oliko se 15cm tms kollektorista, siinä on ihan hyvä paikka lambdalle.
     
    Gary Grand, Camino'79 ja generalo tykkäävät tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Jos on lämmittämätön lambda niin mahdollisimman lähelle että lämpiää kunnolla. Varsinkin vapaastivirtaavan putkiston kanssa.

    Jos sähkölämmityksen laittaa niin on aika vapaasti sijoiteltavissa.
     
    generalo tykkää tästä.
  8. generalo

    generalo 2nd gear

    Juu, luulisin sen olevan sähkölämmitteinen. Amazonista lainaan tähän Plx laajakaistaseosmittaria ainakin kaasarin ja sytytyksen säädön ajaksi.

    Tänään sain akselinylitykset, josko sitä pyhien aikaan saisi putket suht valmiiksi. Nippeli-tepolta on tulossa adapterit öljynpaineanturien ja vedenlämpöanturin asentamiseen. Helekkari, jos kaikki menee hyvin nii ens viikolla vois kokeilla käynnistellä? Vappuajeluille en taida kiirehtiä, kerkiää jos kerkiää.
     
    zero, Gary Grand, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. generalo

    generalo 2nd gear

    Ne putket mihinkään valmistunut, kuskin putki on lambdan paikkaa ja kiinnikkeitä vaille valmis. Apukuskin putki aluillaan.

    Konehuoneen hommia jatkanut, bensaletkut ja -suodatin laitettu, lämppärin letkut laitettu, jakaja laitettu, syyläri laitettu... Ylävesiletku saanut talven aikana jostain viagraa, sille pitää keksiä jotain. Jakajan alipaineletkusta tuli niin ruma että pitää kokeilla tehdä siistimpi, bensapumpulta kaasarille menevä letku myöskin vähän tuommonen. No niitä kerkiää sitten joskus... Kaasupolkimen vivustoja putsailin ja maalasin mustaksi kun nyt irti olivat.
    [​IMG]

    Vesipumpun vielä puratti irti kun ei hihnapyörien linja oikein sattunut. Prässissä painalsin 3mm alemmas niin nyt näyttäisi olevan ok. Laturi-akku-startti -kaapeloinnit teen vielä uusiksi, samoten maadoitukset.

    Keulaa nostin ilmaan niin kävi laatikko tippasemaan öljyä, oli kardaanin stefan alueelta kosteahkon näköinen. Koko laatikko kylläkin semmonen öljypaskamujun peitossa, saapi nähdä mitä sieltä purattaa.
     
    Vuokralainen, Gary Grand, Camino'79 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!