Bel Air '63

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja generalo, 3.12.2018.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Taitaa nuo nykyään kaikki korjauspellit olla enempi tai vähempi jonkun kyläsepän vääntämiä aihioita.. ainakin mitä tuohon omaan prokkikseen alkuun ostelin.
     
  2. aamake

    aamake 1st gear

    No on ihan positiivistakin sanottavaa noista korjauspelleistä,takapenkin alle tuleva lattiapelti meni heittämällä paikalleen..se oli iso apu koska lattiassa paljon eri muotoja..hankala olisi suorasta vääntää.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. generalo

    generalo Gearhead

    Minkälainen lie tuossa etulokarin helmassa rakenne, onko siinä pelkkä pintapelti vai joku kotelosysteemi? Tosin jos korjauspeltien laatu on mahdollisesti p*skaa nii ehkä taikinoisin tuon suorastakin pellistä, kaariosuus kun näyttäs vielä aika ehjältä, mätäpaikka suht suoralla osuudella.

    Rattivaihdekarahka on aika jäykkä liikkumaan, varmaan tarttis rasvausta tai jotain.
     
    Muokattu: 21.9.2019
  4. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    On siellä sisällä vedenpoisto kotelo. Just sen takia ruostuu kun se menee tukkoon ja on sitten täynnä märkää moskaa.
     
  5. generalo

    generalo Gearhead

    Lunta tuprautti tuossa viikko sitten.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Harrastetilojen muutto tässä tuloillaan nii ei varmaan hetkeen tule mitään tehtyä autolle.

    Mökkitieajo-ominaisuuksiin, töyssyihin, monttuihin jne. perinpohjin vittuuntuneena tilasin illalla ilmajousisetin.
     
    ImpJay, sleepercooler, impala62 ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mistä tilasit ja paljonko makso? Ajattelin itte lähteä osista kasaamaan.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olikos tästä jo puhetta? Käy ihmeessä kokeilemassa ensin jotain ilmajousilla, voi tulla eri mietteet.
     
    canadaman ja 1purehell tykkäävät tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Pusseista saa rautajousia mukavemmat, jos vaan on mitoittanut pussit oikein ja ajokorkeus on pussien toiminta-alueella. Tietysti jos haluaa, että auto ihan tontissa ja ajokorkeudessa joutuu pitämään bagit maksimi korossa, niin onhan se epämukavaa pompottamista.
     
  9. canadaman

    canadaman 1st gear

    Usko Jussi289ii ja unoha ilmat. Mul lähti kuusnepasta ekana pussit veke ja orggis jousil mukavuus taattu. Palkeet täynnä oli normi ajoasennos ja sellast kiikunkaakun menoo et ei enää koskaa sitä. Kuvittele et ajat kartsal ja cheva käyttäytyy ku oisit sil sun mökkitiel vaik mikää ei raavi pohjaa.
    Tos sun lotjas näkyy on sen verta paljo muuta duunii et kannattaa keskittyy niihi..
     
  10. zamuli

    zamuli 1st gear

    Minulla taas pussit juurikin -63 belairissa.
    Todella miellyttävä ajella, mutta jos lataa pussit täyteen, niin on jo liika korkea. Ei kallistele ei keiku ajossa. Pussit tyhjänä keula makaa etupalkki asfaltissa.
     
  11. generalo

    generalo Gearhead

    Mitä "paljon muuta duunia?"
     
  12. canadaman

    canadaman 1st gear

    Vähä lommo oikasuu ja maalihommii ja sellast pientä
     
  13. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Mikä tuo takaluukun oikessa laidassa oleva jalallinen linnunnäköinen otus on? Kuusikymmentäluvulla sai Esso-asemilta tiikerin häntiä mutta ei niissä jalkoja ollut?
     
    canadaman tykkää tästä.
  14. generalo

    generalo Gearhead

    Ja arvelit että minua kiinnostaa oikaista niitä jne?
     
    Desoto57 ja jariha tykkäävät tästä.
  15. canadaman

    canadaman 1st gear

    Eipä ne tuol paskan alla häirii. Tosta ois saatavil melko helpol orggista vastaava
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei jeessus...

    Mutta edelläkäytävään keskusteluun, niin olen samaa mieltä että oikein mitoitetuilla ja suunnitelluilla pusseilla saa kyllä hyvän kyydin. Monesti vaan vaatii kompromisseja ellei oo valmis "tekemään kaiken uusiks" eli siinä kohtaa kun haaveilee minimi-maavarasta ja tontittamisesta ni muistaa tosiaan ajatella sen että ajokorkeus ois pussien "toiminta-alueella" ;)
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  17. generalo

    generalo Gearhead

    Vähän tässä rakennellut taas. Lommot vieläkin oikaisematta :(:(:(

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vanhasta fillarin valosta sai tyylikkään mittarikotelon.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Onko kukaan viritellyt takaluukulle kaasujousia tämmöseen, missä on perkelleen painava luukku? Minkähänlaisia newtoneita vaatii, että luukku pysyy ylhäällä? Toki asennuskulmilla on omat merkityksensä vielä jne.
     
    Seevu, Herje, Vuokralainen ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Vilkaisepa Lesfjörsin luetteloa. Siellä on laskuohjeita:

    [​IMG]
     
    isalmela ja generalo tykkäävät tästä.
  19. generalo

    generalo Gearhead

    Nyt on toimivat kaasujouset, 2x900N. Aikansa sai mallailla toimivaa kulmaa, mutta tuli hyvä. Lisäksi rakentelin kontin aukaisuun sähkösolenoidin, ei tarvitse enää avaimen kanssa aukoa. Vielä jos keskuslukituksenkin rakentelisi, olisi näppärä...
     
    JouniK, Camino'79, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. JouniK

    JouniK Gearhead

    Millaisen solenoidin laitoit konttiin?
     

Kerro tästä muillekin!