Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. sami

    sami Gearhead

    Pieleen meni siinä että en kyllä missään vaiheessa ole kirjoittanut, että homma hoituu pelkällä tolppien kiinni hitsaamisella.
    Korimuutoksilla tarkoitin kokonaisuutta kori vs katto. 63 kampelassa kun ei muuten ole kauheesti pyöreitä muotoja niin jotenkin pomppaa silmille toi kuplakatto. esim. just -61 ja -62 vuosien mallit on huomattavasti pehmeämpiä muodoiltaan. Jos osaisin tarkemmin sanoa minkälaisia muutoksia ja mihin pitäis tehdä, niin olisin ammatiltani joku ihan muu kuin nyt oon.
    Luulisin että nyt ymmärsit. Jos et ni ei se mitään.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    OT OT, mitäs muutakaan..
    BOWTAI! Muntietsikka sikailee mut tänään jolallain linkin linkistä löysin Sulle auton. Täällä ku oli juttuu tossa talvella 61-62 Bel Air tai Bicayne avosta. Te arvon gurut ootta varmaan sen jo nähnyt ja linkki siitä täälläkin on ollut? Heh, se oli 63 Bel Air avo. Vitun kone ku stumppaa kpko ajan nekä (teidän onneksi?) voi piiiiitkiiiä juttujuja enää avautuu. Jos se ei ole ollut täällä nii ettikee juutuubasta. Uudella paskallani en nähny siitä tageja, mitkä vanhalla liittymälläni näin. Nyt siellä tekstiä myös Suomeksi, mutta entistä hitaampi. Kympillä kuussa ei saa ikuista onnea. Tähän aikaan voi kirjoittaa jopa näin pitkää Simoo. ku mä kerran 58 sekuniissa katon mun jorinat esikatselusta. Päivällä ei onnaa. Tilttaa n.45 sek. ja joutuu muutaman minuutin oottaa et saa koneen taas hitaasti taas auki..
    socalmagazine tms oli ton jutun tuubiin laittanut.
    Täysin mistään mitään tietämätön toimittaja selosti ulkoilma showsta reportaasia ja esitteli 63 Bel Air avon. Aaaaargha!Menkää tuubaan ja koittakaa löytää se4 ja linkittäk'ää tänne. Mä löysin sen kun surffasin tota harmaata -mikä big block ei edes sudi- 63 buble kattoa. Täysin samaa mieltä Samin kanssa. Varsinkin tosta kuvasta, ei videosta, mikä on kuvattu etu viistosta nii ei natsaa mulle. Mutta se mun persereikä. Ei toi paha. Tuuma alemmas ja ei ihan noin pyöree katoton keskikohdalta niin ois aika bueno. Toi näyttää tuulilasin kohdalta korkeelta. Tuuma pois ja vain 1 tuuma!
    Nää makuasioita. 63 mun lemppari ja sitä hienointa ei ole vielä tehty. Se olis mun perverssio. Siistein kattolinja 63 on 4d sedan. Siitä 4 HT. Tehtaan 4 HT c pilari on niin kulmikas että se töx mulle. Korkeus katossa hyvä. Ei! Ei choppaamisen takia mutta sentti tai korkeintaan tuuma pois 4HT mikä tehty sedanista ja gangsterilipalla tietty! Taka ovet org mitoissaan ja ne jatkuis takakylkiin visuaalisena harhana kun choppauksen jälkeen kattoa ei oltais pidennetty. Perä vähän alhaalla ja connie. Siis lievä eikä mikään yli metrin pitkä mattolaituri. Musta. Ja mustan eri sävyt candynä. Törkeän röyhkeä punainen pornosisusta. Oih, se olisi siinä. Mulla on selvä visio Autosta miä tulee 58 Buickin ja 68 Hemijen jälkeeen. Ne ois org, tai ei ihan kaikki. Mutta ne low 4D HT 60 DeSoto tai 63 full size Chevy on sellaisia mun dream car mitä tehtaat ei ole tehnyt. Ja niiksi jää. Haaveita pittää aina olla.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asiaa Simolta eikä vaan ot bs.
    Bowtie! Eti toi juu tuuban "63 Bel Air" avo ja ole luova ja toteuta itse joku vastaava visio. 55-56-57 sivulistoja sa kiinasta. Ole kuova ja väsää jtn vastaavaa, muta ei noin mautonta.

    Sitä mä vielä kirjoitan ku sulla ollu monta vuotta allekirjoituksena että ostan pikkukakkosen 400 novan etulistat Taitaa olla vaikee rasti? Mä oon noita kyselly ku 68 Hemeihin ja 58 Buickkeiheihin etin hard to find osia ja löysin. Mutta aina oon kysynynt sun listoja ja 65 Impala farmariin takaluun tiivistettä. Siitä saisin wiski pullon ja se ois vielä kiva ottaa ja te saisitte 65-66 linttoihinne peräluukun tiiviiks ettei kävis niiku ruottalaisille miehille.
    Sami mä en päässy näyttelyyn enkä pääse nyt Stadin cruuzing, muta sun Auton haluun nähdä vielä. Heh, ei tässä kiire ole, niin kuin Käkö laulaa, vielä on kesää jäljellä..
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead


    Haha...
    Mulle ei tullut edes mieleen että voisit käsittää tuon lauseen noin väärin.
    Mä en missään vaiheessa ole sanonut että sun mielestä homma hoituisi pelkillä tolppien hitsaamisella kiinni vaan päin vastoin kirjoitin sen kun RockHQ halusi ostaa pelkän katon tolppineen. Ihmettelin vaan että miten se meinaa saada ne kiinni ilman noita mainitsemiasi muutoksia? Kannattaisi varmaan ostaa koko Bubbletop kori josta siirtää tarvittavat pintapellit.

    [​IMG]

    Tämä lause:
    "tekeminen ei välttämättä onnistu pelkästään kattotolppien kiinni hitsaamisella kuten kirjoitit"
    tarkoittaa että olen samaa mieltä. Luulisin että nyt ymmärsit. Jos et ni ei se mitään.:D

    Jostain syystä olen ollut aikaisemminkin havaitsevinani täällä vastaavanlaista hyökkäävää ylimielisyyttä niiltä jotka ovat saaneet valmiiksi tai omistavat jonkun rakennetun näyttelyuutuuden nimiä mainitsematta.

    - Jani -
     
  5. sami

    sami Gearhead

    No niin. Olisit ny heti kertonu että et mun postausta tarkoittanu. Ei pysty tietää kenelle puhuit kun kuitenkin lainasit mun tekstiä.

    Ylimielisyyttä tai ei, mutta mua raivostuttaa suunnattomasti monien harjoittama pilkun viilaus ja saivartelu asioissa. Ketään nimeltä mainitsematta. :lol:
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, osallistuin keskusteluun ottaen huomioon aiemmat kommentit ja lyhensin alkuperäistä lainauskeskustelua kun olis tullu viesti liian pitkäksi mutta nyt tulikin vielä pidempi postausketju. :oops:

    Eiköhän palata keskustelussa takas autoihin...
    :D
    - Jani -
     
  7. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Flat top 2D HT on kutkuttanut mielikuvitusta. Olis ees kiva kuva nähdä 61-64 mallisena.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuokin tuli myytyä vappubileissä polkuhintaan kavereille kimppa-autoksi. Sai varmasti hyvän kodin :)

    Mut tulossa tilalle 65 bel air stw lowrider aihio
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ai että tommoseen kattoon virittelis HT:n sivulasit ja tiivisteet...?
    [​IMG]

    Eikös 60-luvun Cadillaceissa ollut HT:ta lippakatolla vai muistelenko väärin?

    - Jani -
     
  10. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Ei ku tähän 2D HT:n ovet.
    [​IMG]
     
  11. v-v

    v-v Gearhead

    eräs -59 2d HT lättäkatto on rakenteilla
     
  12. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Kuvia kehiin!
     
  13. v-v

    v-v Gearhead

    ei pitäs olla salaista tietoo kun on kerhon sivuilla kuvat

    [​IMG]
     
  14. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Pikkasen peltiä väliin niin saa 2d farmarin. 8)
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kuuskolmosista puheenollen, vappuna vaasassa oli tällanen nätti 4D:
    [​IMG]
    Mulla on yhdessä kirjassa kuvia -63 Biscayne 2d tolpasta. Se kolahti ihan kympillä aikoinaan kun ekan kerran näin sen! Musta basic koppa ja mustat peltivanteet+pillerikapselit. Biscayne kun on se kaikkein niukimmin varustettu malli niin listattomuus korostui mielestäni melko edukseen tummassa autossa! Olihan siinä tekniikkakin joku 409 ja jossain dragstripillä ne kuvat oli otettu..
     
  16. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Setäni muutti juuri tuollaisen kaksioviseksi -90 luvun alussa, mutta projekti jämähti sitten siihen. Harmi kun ei ole kuvia siitä laittaa :( , pitäs varmaan kysyä joskus, auto on kyllä hänellä edelleen.
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tää vai?

    http://www.youtube.com/watch?v=lA3-eBKaxos

    Vai ´63 Bel Air... :rotfl: Yllättävän siististi kyllä sopii ´56 listat Novaan.

    Mutta joo, vaikee tuntuu olevan löytää pikkukakkosen listoja, mulla on kaikki muut listat paitsi etuloksujen, ja mun käsittääkseni tavan Novan listat ei oo samat kun SS Novan, niitähän sais reprona kyllä... Se on varma että viskipullo on ansaittu jos tommoset listat jostain löytyy, sen verran kauan mä olen niitä jo ettiny... :wink:
     
  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...jossain olen nähnyt hahmotelmapiirroksia -59 4DHT Impalasta joka oli jatkettu takaikkunan takaa -59 El Caminon lavalla: CrewCap Impala :D
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei Jani ei ei ei!
    63 4 tolppa hooteeks ilman lippaa. Lippa 59-60 ihan jees, mutta ei 63 4 tolpasta tehtyyn hooteehen. Siis se 63 org 4 HT takaikkunan yläkulman kulmikkuus pöyreämmäks tolppamallin akkunasta ja katosta. Got it?
    Hyviä visioita äijillä. 59 2 D HT flät top ei näytä pahalta. Kohta täällä on 59 pitkiä 2 D HT farkkuja ja avoja. Jatkakaa!
     
  20. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Joensuuhun iso käsi, milloin nähdään liikenteessä? En ollu teidän sivuilla aikaisemmin käynytkään...

    Junkyard dogin sedälle toivon mielenhäiriötä, jotta kodotettu inspiraatio löytyisi. Minkä vuotisesta on kyse? 1960?
     

Kerro tästä muillekin!