Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. v-v

    v-v Gearhead

    juurikin niin :lol:
     
  2. mxu

    mxu 3rd gear

    On kyl pirun hieno, ei olis kyl ollenkaan paha jättää tommosekskaan, lasit yms tarpeelliset vaan kiinni ja menoks 8)
     
  3. v-v

    v-v Gearhead

    kyllän se tekis jo mieli päästä ajelee, mut kasataan nyt päällipuolin "valmiiks" sisustan kyl aattelin vielä jättää ens talvelle... koittaa jos pääsis tälle kesälle jo kuitekin pohjaa laahaamaan
     
  4. SRV

    SRV 1st gear

    Onhan se komia..!

    Mistä lie tommosia helmiä löytyy.. :D

    V-V:llä lennokkiliimat tuli pöksyihi jo kun tota trailerille aseteltiin muutama vuos sitte!
     
  5. impalaalaa

    impalaalaa 1st gear

    Mahtaakohan kenelläkaan olla kuvia hukassa/tallella eräästä impalasta..?? rek n. ibc-8 :D
     
  6. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    -72 4d isolohko? Nimimerkki Impala76 on auton edellisiä omistajia et siltä varmaan vois ainakin kysellä, sehän sen muutama vuosi sitten pelasti jostain kuusen alta.

    Ja jossain Spinnerissähän se on kans esitelty noin 4 vuotta sitten, voi olla enemmänkin aikaa kyllä.
     
  7. francine

    francine 1st gear

    Mäkin eksyin pitkästä aikaa tänne, ja tähän topiciin, joten pitää kommentoida vähän hämäläisesti...

    Mäkin oon siitä keikka-autona olleesta 62 Impala-farmista kuullut, ja muistaakseni jart$u sulle siitä maininnutkin. Mut ois tosiaan mielenkiintoista tietää onko sellainen tosiaan Suomessa aikoinaan ollut...

    Ja Antti the Madon taisin bongata yks päivä torin nurkilla. Komia pitkäkatto oli :)
     
  8. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Oot saattanut hyvinkin bongata, viimeiset pari viikkoa toimittanut käyttiksen virkaa ja kilometrejä on kyllä kertynyt v-loppuisinkin.
     
  9. francine

    francine 1st gear

    Tällä viikolla se oli, joskus neljän jälkeen ku töistä olin tulossa.
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tässä olisi todella maukas -63 2D sedani: http://www.nettiauto.com/chevrolet/bel-air/3912415
    Toki omissa mielikuvissani on pyörinyt jo 80-luvulta samanikäinen Biscayne 427 tekniikalla josta näin kuvan jossain kirjassa mutta lähelle menee tuo sitä omaa unelmaa... :wink:
    Tiedetään toki että -63 ei ollut virallisesti mitään 427 isolohkoa tarjolla W-lohkoisena tai Mark IV pohjaltakaan mutta tehtaan erikoismalleista en tiedä.. Näin vaan kirjassa kuvan ja siitä lähti mielikuva laukkaan.. ;)
     
  11. jart$u

    jart$u Gearhead

    (RPO)Z11 427 available only in 1963.
     
  12. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    :eek: Z11:

    Z-11 Facts and part numbers:
    Produced only in 1963
    The R.P.O. Z-11 option was an additional $1240.00
    Shipping weight-3245 lbs.
    Curb weight-3405 lbs.
    57 Z-11 Impala's were produced
    Modified 409 engine rated at 430hp@6000 RPM's. (Actual
    horsepower was 480-525)
    Block casting #3830814. Code "QM"
    Block part number #3838253
    Cylinder Heads #3837731 2.19 intake/1.72 exhaust
    Valve Covers #3837739 (left), #3837740 (right)
    Oil pan (deep sump) #3816322
    2 piece Intake manifold #3830623 (top)-#3837733 (bottom)
    Waterpump #3837691 (aluminum)
    Cam #3837736 .556 intake/.556 exhaust lift with 325 duration
    Crankshaft #3837472
    Distributor #1111023
    Coil #1115107
    Generator #1100628
    Starter #1107274
    3.65" piston stroke
    4.3125" bore (same as 409)
    13.5:1 compression ratio
    Special cowl induction air cleaner #6418986, #3839764 (duct)
    Tach (redlined at 6200 rpm's)
    Borg Warner T-10 4 speed transmission (close ratio)
    Special posi rear with 4.11:1 rear gear ratio
    Sintered metallic brake shoes
    Screened rear brake backing plates with air scoops
    15 X 5.5 wheels with 6.70 X 15 bias ply tires
    Front coil springs #3824693
    Rear coil springs #3824694
    Deleted front sway bar
    Optional sound proofing and insulation delete on most
    Optional heater delete on most
    Hood #3837710 (aluminum)
    Hood catch #3837718 (aluminum)
    Grill filler panel #3837750 (aluminum)
    Left fender #3837765 (aluminum)
    Right fender #3837766 (aluminum)
    Front bumper center #3837751 (aluminum)
    Front bumper LH #3837755 (aluminum)
    Front bumper RH #3837756 (aluminum)
    Rear bumper center #3837752 (aluminum)
    Rear bumper LH #3837753 (aluminum)
    Rear bumper RH #3837754 (aluminum)
    Front bumper bracket LH #3837763 (aluminum)
    Front bumper bracket RH #3837764 (aluminum)
    Rear bumper bracket LH #3837757 (aluminum)
    Rear bumper bracket RH #3837758 (aluminum)
    Rear frame to bumper brace LH #3837759 (aluminum)
    Rear frame to bumper brace RH #3837760 (aluminum)
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Piti etsiä käsiini vanha kirja (quicksilver supercars series: Chevrolet the performance years) josta mainitsin ja sieltä löytyi maininta:
    Seuraavalla sivulla samassa kirjassa on lyhyt esittely Larry Hallman nimisen hepun 409 Biscaynesta joka aikoinaan laittoi omat sukat pyörimään tyhjää jalassa. Nykyään on keksintö nimeltä Google josta löytyi täydennystä aiheeseen:
    http://books.google.com/books?id=YVgs12 ... ne&f=false
     
  14. HV

    HV Gearhead

  15. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Kyllä aito Z11 Impala olisi unelmien täyttymys. Tai edes kopio, viimeistä alumiiniosaa myöten. Sinänsä sääli, ettei sitä juuri erota normi-Impalasta kuin asiaan vihkiytyneet.

    A.McBill, mistä toi lista on peräisin? Jos Z11 Impala painaa ajokunnossa 3405 lbs, sen täytyy olla kuitenkin aika paljon kevyempi kuin vastaava 409 versio, joiden omapainoista on kirjallisuuden perusteella aika paljon variaatioita?
     
  16. A.McBill

    A.McBill Gearhead


    Tuoltahan minä sen kopion:
    http://www.348-409.com/z11.html

    Enpä tienny tommosen koneen olemassaolosta.
     
  17. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    Ei taida ihan heti tulla vastaan:

    Only 57 Z-11 optioned Impala's were produced and only 7 are thought to be in existance today, making them an extremely rare and valuable piece of Chevrolet history.
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Muuten, kun kävin Goodwoodin Festival of Speediä katsomassa ensimmäistä kertaa vuonna 2000 oli siellä mm. tämä:
    Junior Johnsonin Mystery Cheverolet
    Itse Junior J. ajoi eikä autoa oltu hipistely mintiksi, oli aika vaikuttava laite.
     
  19. jnieminen

    jnieminen 1st gear

    ohhoh tuo on legenda impala! itellä impalat lähellä sydäntä vaikka mopar harrastaja olen. ei vaan perse ole kestänyt hankkia impalaa vielä http://www.youtube.com/watch?v=7-0xbg_irEA
     
  20. jnieminen

    jnieminen 1st gear

    heikkisj mikäs on stokiksen impala tilanne? näkyykö antilooppeja liikenteessä siellä?
     

Kerro tästä muillekin!