Bensa pumppu kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C '70, 2.8.2018.

  1. C '70

    C '70 3rd gear

    Autona vuoden 70 Chrysler New yorker 400:lla koneella.
    Eilen olin lähössä leimalle ja auto hyyty 50m päähän pihatiestä eikä millään käyntiin. Rupesin pähkäilemään ja ei tuu bensaa ollenkaan kaasarille. Mulla on sähkönen bensapumppu ja letkut oli tyhjät vaikka naputus kuulu eli pumppu toimi kyllä. Otin sitte alempaa suodattimelta letkun auki ja bensaa valu maahan sen jälkee kiinni ja taas pumppas hienosti. Lähin testilenkille ja sama homma taas. Alhaalta putket auki ja alko pumppaa hienosti, kolme kertaa kävi sama juttu. Ei oo kertaakaan tämmöstä käyny pumppu ollu kiinni pari vuotta. Mekaaninen pumppu löytyy myös meinasin että voiko putkissa olla paskaa seisomisen jälkee, vai voiko sähkönen olla vaan paskana. Ajattelin jos laittais mekaaniseen pumppuun letkut kiinni ja jättäis sähkösen vielä väliin. idea tässä olis jos auto seisoo pitkään sais sähkösellä nostettua bensat tankista, sitte ottaa pois päältä ku linjat täynnä ja mekaaninen olis toiminnassa muuten. Onko aivan pöllö idea vai toimisko tommonen. Voiko se hajottaa sähkösen pumpun jos mekaanisella työntää sähkösen pumpun läpi bensat koneen käydessä.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Joku bensaletku huono ennen pumppua? Ei välttämättä kuse maahan asti mut jostain häröö ilmaa välistä.
    Joskus ihmettelin ite vähän vastaavaa.
     
    Poke tykkää tästä.
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    taitaa pumpun takaiskuventtiilit falskata.
    joko röhnää välissä tai nykybensa pilannu venttiilit.
    ite joskus laitoin sähkösen "esipumpuksi" ja toimi kyllä muuten mut oli joku kingkongi pumppu joka ahdisti ettei sitten ettei se mekaaninen jaksanu vetää tarpeeksi tavaraa sen läpi kun kulutus oli kovempaa,esim moottoritiellä.
    en koittanu että jos kytkis sen siihen mekaanisen rinnalle,saattais toimia maalaisjärjellä aateltuna,olettaen siis että ne takaiskut on kunnossa
     
  4. C '70

    C '70 3rd gear

    Ja meinasin että olis laittanu mekaanisen pumpun jälkeen tän sähkösen rinnalle. Voishan tota piruttain kokeilla ei se luulis mitään hajottavan .
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Kannattaako kytkeä rinnalle? Vai sarjaan?
    Jos kytkee sarjaan, eli peräkkäin, ennen mekaanista, niin pitäisihän toimia.
    Voiko tulviminen tulla ongelmaksi, jos paine kasvaa liian isoksi.
     
    Poke tykkää tästä.
  6. C '70

    C '70 3rd gear

    Peräkkäin tarkotin. Laittais sähkösen mekaanisen jälkeen ja kytkimestä pois päältä kun lähtee liikenteeseen eli sillon pumppaa mekaanisella sähkösen läpi. Onko sitte parempi ennen vai jälkee tiedä häntä.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mitä ihmeen laitosta oot tekemässä?
    Mikä tässä on ideana vai onko tää joku trolli?
    " sähkösen mekaanisen jälkeen ja kytkimestä pois päältä kun lähtee liikenteeseen elisillon pumppaa mekaanisellasähkösen läpi."
    Vai onko ultimate tarkoitus saada lisää kytkimiä koelautaan?
     
  8. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Mulla myös laitettu haraste vehkeeseen sähköinen pumppu,en tiedä kauanko on ollut,mut reilu viikko sitten meni ettei toiminu kuin kopistelemalla kylkeen. Uusi samanlainen naputtaa taas koko ajan,mitä se vanha ei tehny,piti taukoa välillä. Minäkin miettiny miten onnistuis laittaa peräkkäin,samalla systeemillä kuin "C´70". Kuumana V-koneesta haihtuu kaasari tyhjäksi aika pian.
    Pumppu mulla tälläinen : https://www.motonet.fi/fi/tuote/281202/Sahko-pa-pumppu-12V
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ihan mututuntumalla, miksi pitää täräyttää pitkään seissyt kone laakista tulille? Sen 10 sek, minkä kaasari kestää täyttyä, tulee öljynpaineet jne.
     
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Mulla olis tarkoituksena luotettavuus,en luota tohon sähköiseen.Pidän mekaanista pidempi ikäisenä.
     
    Poke tykkää tästä.
  11. C '70

    C '70 3rd gear

    Eli aivan perseestä koko idea tän voi hylätä. Ajattelin vaan että onko sen väliä vaikka sähkönen siellä välissä heiluukin. Otan helvettii sen välistä ja mekaanisella sitte eteenpäin mennää.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla oli toistakymmentä vuotta Moparin isolohkoauto, käyttiksenä kesäisin, mekaanisella pumpulla, joka oli koneessa, kun sen ostin, enkä siihen koskaan koskenut, ainoastaan keväällä hiukan pidempi startti.
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Lopettakaa nyt, sen sähköisen kun sammuttaa niin sen jälkeen ei isolohkolla ajeta ko pintakaasulla.
    Jos kerran vuodessa joutuu 4 sekunttia starttaamaan niin kannattaako sen takia laittaa konehuoneeseen releitä ja kytkimiä?
    Ei ne kaasarit muutamassa päivässä mihinkään kuivu.
    Tän kaiken kruuna se että kysyjällä on max 150hv moottoriin tarkoitettu kiinalainen bensapumppu. Mulla oli tuollanen vähän aikaa 150hv prätkässä ja lämä pohjassa sekin rupes loppumaan kesken.

    Jos haluaa autolla huolettomia kilometrejä niin alkuperäinen mekaaninen pumppu on taatusti paras ja luotettavin. Se on eri asia jos lähdetään virittelemään.
     
    rane58, Filth, Sounderi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. C '70

    C '70 3rd gear

    Heitän sen sähkösen hyllyy odottaa parempia päiviä.
     
    hantta tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tollanen pumppu täyttä syöpää. Pari niitä hajos mulla. Tosi epäkiitollinen malli. Kaasarin knmanssa toimii konehuoneessa myös sellanen pieni mikä ohjeitten mukaan tulis lähelle tankkia.

    Niin kauan kun lohkossa on mekaaniselle paikka ja sen tuotto riittää niin ei sähköpumppuja
     
    rane58 ja hantta tykkäävät tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja kaasarin kiehumiselle on omat konstinsa ;)
     
  17. grantorino

    grantorino Gearhead

    Talviseisonnan jälkeen kaadat pienen kahvikupillisen bensiiniä kaasariin ja kone käynnistyy ilman sahaamista ja bensapumppukin alkaa hetimiten toimittamaan bensaa tankista.
     
    peltsi tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikä se mekaaninen pumppu virityksessäkään ihan heti lopu / saa race versioita.
     
    peltsi tykkää tästä.
  19. Poke

    Poke Gearhead

    Itse kärsin vastaavasta vaivasta kunnes vaihdoin letkut. Letku ei vuotanut bensiiniä ulos vaan ilmaa sisään. Meinasi järki lähteä. Sitä ei uskoisi ellei omin silmin kokisi. Hyvältä vaikuttanut letku oli täysin haperoa. Se oli metallivaippainen letku viimeistä kertaa laitteissani. Kerkesin jo välillä vaihtaa (taas) uuden mekaanisen bensapunpun. Nyt on Gatesin letkua ja kupariputki eturunkopalkin sisällä, missä alkuperäinenkin on sijainnut. Kupari on myös helmassa. Hienosti virtaa menovesi.
     
    peltsi ja xarper tykkäävät tästä.
  20. C '70

    C '70 3rd gear

    Onneks hyyty pihatielle eikä leimakonttorilla jarruteloille. Sit vitutus käyrä kasvanu hieman enemmän. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!