Bensaa alipaineletkuissa ym käyntihäiriötä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kimmo-89, 11.5.2022 klo 16:03.

  1. Kimmo-89

    Kimmo-89 2nd gear

    Datsun L28 kuutoskone kaasarilla.

    Tyhjäkäynti aavistuksen epätasainen ja putkesta kuuluu röhkimistä sekä mustaa savua/nokea.
    Tulpat nokiset.
    HC ppm oli katsastuksessa 700.

    Virranjakajan alipainekalvo oli lähes täynnä bensaa.
    Kaasarin vieressä oleva kaasutankoon liittyvä alipaineventtiilin letku oli sisältä myös kostean näköinen.

    Lisähuomiona mainittakoon että ilmastointikompura kytkeytyy päälle bi-level asennossa, eli asetus joka puhaltaa sekä kojetaulun edestä että jalkatilaan.
    Säätörullassa on erikseen AC kohta, mutta kompura kytkeytyy jo bi-level kohdalta.

    Letkut ym ainakin konetilan puolella vaikuttaa ehjiltä ja sormitestillä myös kalvot toimii, ei palaudu kun reijän tukkii.

    Venttiilit säädetty ja puristukset mitattu, muuten tasaiset 12.5bar paitsi kolmosella 13.5bar.

    Uudet kärjet, konkka, tulpat ja johdot piti itse rakentaa. Nyt häiritsee televisiota ja iskee näpeille jos johdon irrottaa.

    Niin, ja kaasarissa uudet tiivisteet ja neulaventtiili. Ultraäänipesurilla kaikki osat pesty.

    Mistä voisi kiikastaa?
    Kunhan saan käsiini imu/pakosarjan tiivisteen, vaihdan vielä sen.
    Kannen ja venttiilien vikaan en toistaiseksi usko. Vähän kilometrejä ja edellisen omistajan mukaan käynyt hyvin, jonka jälkeen seissyt aika pitkään.

    Epäilen itse imuvuotoa esim manifold tiivisteessä, mutta tuleeko mieleen muuta?
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo lämmityslaitteen Bi-Level asento kuulostaa vähän siltä että sen A/C kuuluu ollakin päällä silloin.
    Lämmityslaite pyrkii pitämään asetetun lämmön päällä jäähdyttämällä/lämmittämällä ilmaa haluttuun...samalla se poistaa kosteutta ilmasta ja ikkunat pysyy paremmin auki.

    Joku eBay:sta napattu Datsunin lämppärin säätimen kuva.
    [​IMG]

    Kuulostaa siltä että kaasarissa on kyllä jotain mätää kun menee noin rikkaalla ja putkesta tulee palamatonta mustana...bensapinta, alipaineletkujen kytkentä jne.
    Sytytyksen ajoitus varmasti oikein ja ennakon säätö toimii jakajassa ?
     
  3. Kimmo-89

    Kimmo-89 2nd gear

    Bi-level on myös niissä jossa ei ole ilmastointia. Pitää tutkia tuon toimintaa, mutta mielestäni ei kuulu kompura lähteä päälle silloin.
    Tässä vielä kuva.
    [​IMG]

    Bensapinta Ok ja letkut näyttää olevan ok.
    Virranjakajasta oli mekaanisen säätimen toisesta painosta jousi poissa, jonka väliaikaisesti korvasin itsetehdyllä, joka ei ihan vastaa sitä toista. Ei ollut vaikutusta käyntiin.
     
  4. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Suostuuko se käymään laihemmalla? toimiiko / onko imusarjan esilämmitys käytössä?
     

Kerro tästä muillekin!