Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Näinpä juuri. Suomalainen kun halvan rähinäviinan kanssa alkaa läträämään jossain paikallisten baarissa rosvojen ja horatsujen seassa niin ei vaikea arvata mikä keskimäärin lopputulos. Tälle tietysti kuuluisi ihan oma topic, tosin en varmaan omista kokemuksista hirveästi sielläkään avutuisi... Jos pikkasen ymmärtää maan tapoja, älyää olla liikaa läträämättä alkoholijuomien kanssa ja osaa pokkuroida sopivasti viranomaisen edessä niin joo pärjää kyllä. Vielä jos osaa venäjää kohtuudella ja yrittää olla kohtelias paikallisten kanssa niin auttaa melko paljon.
    Tuli nyt yks bussireissu mieleen Helsingistä Pietariin ja takas. Manskulta kyytiin hyppäsi joku kolmen äijän suomipoika-jengi suoraan ruotsinlaivalta ja päissään tottakai. Isot oli jutut ja ei oltu edes Manskulta pois kun matkanjohtaja komensi hiljaisuutta. Paluureissulla suunsoitto oli merkittävästi lievempää. Itäveli oli pölliny diskoteekissä jonkun takin ja sieltä hotellihuoneen avaimen ja kääntäneet näiden kulttuurimatkalaisten sviitin. Muistan yhden joukkion mestarin viileän toteamuksen siinä: "Rahat meni, mutta se on nyt vaan jostain muusta pois." Tosiaan vaan rahat meni joten ei huonosti.
     
    stana tykkää tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt tulee ihan alottelija kysymyksiä. Mitäs diesel maksaa Venäjällä? Mistä löydän step-by-step ohjeet jotta selviän hengissä sinne ja takasin kun käyn tankkaamassa vain 160l dieseliä Chevyyn. Ettei suomen tai venäjän tulli heti rupee vittuilee ja saa parin k euron laskua kouraan.
    Viina,huo***, nikotiini ei kiinnosta.
     
  3. stana

    stana 3rd gear

    Jos oot vesepuukissa, etsi sopivan ylityspaikan ryhmä, tai varmaan täältäkin löytyy kun kerrot mistä meinaat mennä. Laki on sama mutta pikku eroja taitaa soveltamisessa olla. Ja mitä se nyt tirsseli maksas, 60-70 senttiä litra? Mulla kun on vaan bensaa.. Ja mitä alkuperäiseen tankkiin pistät siihen ei puututa, omatekoiset tankit pistää yskimään. Ja ota joku oppaaksi parille reissulle, kyl se siitä.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    oisko diesel 2-3ruplaa kalliimpaa.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko tää dieselin litrahinnan kysely joku uusi vitsi? :D just sitä kysyttiin...
     
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tuli mieleen kun 90-luvun lopuilla tuli kerran istuttua Sortavalassa Harley-Davidson baarissa. Tykkäsin aina kiertää paikallisten baarit ja tuollakin reissulla olin yksin pitämässä hauskaa.
    Siinä baarissa pyöri silloin armenialaisia, ne lyöttäänty seuraan ja kun vodkulia tarjosivat niin mikä jottei, tietyssä kohtaa humaltumista mietin ettei hätää kun ei oo mitään ryöstettävää ja jatkoin tarjoilusta nauttimista...
    Aamulla heräsin hotellilta ja ihmettelin miten lompakossa enemmän rahaa kun lähtiessä baariin?
    Myöhemmin selvisi että he antoivat mulle rahaa ja ois pitänyt Suomesta tuoda jotain fillarin tms osia, mutta enhän minä sitä enää aamulla tietenkään muistanut, hiton pöljät kun juottivat!

    Niin että ei tuolla aina joudu ryöstetyks vaan päinvastoin, mulle jäi nuo rahatkin!
     
    Muokattu: 1.10.2018
    fudge85 ja stana tykkäävät tästä.
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Muutamissa venäläisissä häissä olleena ja muutenkin kun ryssyköitten kanssa mentiin johonkin paariin heidän kutsumanaan niin jos he isäntänä sattuivat poistumaan vaikka ensin niin ne kantoi rahakasan meidän turistien eteen lähtiessään. On kuulemma tapana näin. Joskus siis oli rahaa aamulla enemmän kuin paariin lähtiessä. Ellei sitten oltu yritetty ostaa miehissä koko paaria.
     
  8. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Nuijamaa SYP kurssi 75,5 01.10.2018

    Rättijärvi

    95e = 0,74e
    Diesel = 0,70e

    [​IMG]

    Pensis Viipurin lähistöllä

    95e = 0,60e
    Diesel = 0,59e

    [​IMG]
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Onko kukaan nähny Viipurissa myynnissä binar/planar lämppäreitä?
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei oo kapriisifarkkuun tuulilasin vaihto ja ikkunatummenukset Kostamuksessa kalliit.200e.
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kysy asta worldista, siellä varmaan on?
     
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Just katoin mielenkiinnosta ton planar 44D-12-GP-S hinnan Astan sivulta, vajaa 29000ruplaa eli noin 390€
    Sit jossain suomalaisessa verkkokaupassa 450€.
     
  13. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Jos jollain Venäjän kävijällä olis myydä/ välittää mulle 1 tai 2 kpl. sellaista aitoa Venäläistä uppopumppua pieni tai keskikokoinen malli, niin voitais tehä kaupat. Yv saa laittaa, niin luen sieltä aina joskus kerran viikossa.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tulin justa tankilta ja mua ennen oli isä ja poika kahdella autolla ja molemmat oli isän nimissä ja pojalla se oli valtakirjalla,eivät päästäneet samaan aikaan rajan yli vaan käännytti ukon suomen puolelle ja kun poika tankkas ja palas suomeen sai faija käydä tankilla:D
     
  15. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Vieläkö siellä pitää täytellä hauskaa tullideklaraatiolappua jossa puhutaan Neuvostoliitosta?
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    se pieni lappu,olikos se migraatio kortti ja sen lisäksi tulliselvitys.
     
  17. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Tulliselvitys, sitä tarkoitin. Joskus 2000-luvun alussa vielä sillä selviteltiin itseään maahan jota ei ole olemassa = USSR. Yks komiikan aihe rajamuodollisuuksissa...
    Taas lipsuu mutta kerran Vartiuksessa puomilla seisova varusmies koetti myydä hienoa vyötään tähtisoljella. Mulla sattu olemaan vastaava laivaston malli päällä (musta vyö), vilautin sille solkea että "Pasmatrii, ni naada, eta luche!"
     
    palontie tykkää tästä.
  18. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Minä en ostaisi venäjältä ku vodkaa ja joisin ne vasta koto-Suomessa!
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo ei kannnata,venäläisetkin käy Suomessa tankkaamassa miljoonan euron ferrarinsa ja mersunsa
     
    mikkis83 ja keke1478 tykkäävät tästä.
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja nyt kuulostat jsp:tä:D
     
    mikkis83 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!