Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Se Nesteen bensa, mitä olen Venäjältä saanut, ei ole samaa kuin täällä. Haiseekin ryssälle :rotfl: , mutta hyvin on moottorit toimineet. Tuntunut jopa, että kulutuskin on vähentynyt...
    Harmi, kun ei asu lähellä rajaa :(
     
  2. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Kyllä sieltä sitä kuraakin saa, kaakkon kulmalla useita moottori rikkoja bensan laadusta johtuen... Siellä on moottorin ecut eri säädöissä uusissa autoissa... Ja vaikka ulkoapäin sama auto, niin mootorit voi olla esim 8 venasia kun suomessa samat malli 16v.
    Appiukko ajaa rekkaa työkseen ja ennen osti aina 20l jerryn täyteen kun rajantakana kävi, mondeota sitten tankkaili pääosin tällä bensalla... Nykimistä kun alkoi ilmaantua niin tutkittiin missä vika, tankin sisäpuoli täynnä ihme liisteriä joka tukki myös suuttimet... Luonnollisesti mitä heinommat ruiskusysteemit, niin sitä parempaa pitää gason myös olla, jossan vanhoissa kasikoneissa tuskin mitään ongelmia itäbensankanssa!
    Noissa moottoririkko autoissa on mennyt katti, happitunnistimet ja venttiileitä, ja venttiilivauriot sitten rikkoneet mootoreita isomminkin...
     
  3. ramman

    ramman Double Gearhead

    Joku viksu sano että toi ryssänpensan ja suomipensan hajuero johtuu jostain lisäaineista jota pensan seassa käytetään, tiiä sitten onko noin :-?
     
  4. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Siis niiden puutteesta. Suomi-bensassa on lisättynä hapettavia aineksia, jotta se palaisi puhtaammin.. Saman tavaran takia säilyvyys on nykybensassa surkea..
     
  5. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Aikoinaan 90-luvun alussa, kun Neste perusti ensimmäisen asemansa Viipuriin, bensa tuotiin sinne Suomesta. Taisi olla jo 90-luvun lopussa / 2000-luvun alussa, kun alkoivat käyttää vanjajalostamoja.. Nesteelläkin.
     
  6. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Eikös siellä vanjalassa ollut viimeaikoina joku sikäläinen skandaali, kun paljastui, että jotkut asemat olivat kokkailleet tolueenilla paskabensasta pikaisem parempaa myytäväksi 95 E:nä?.. vai olenko kuullut satuja ABC:n baarissa?
     
  7. ajw

    ajw Gearhead

    hehheh - jo-o - kyllä venakot ossoo!
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Heh, heh mäkin olen ostanut tuollaista. Bensa haisi pelkästään tolueenille. Mutta se olikin ostettu muualta kuin oikealta huoltoasemalta.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos ostaa bensan oikealta huoltoasemalta, niin mitään ongelmia ei ole. Ainoat ongelmat on mulla olleet vanhassa kasikoneessa, se ei lähtenyt itäbensalla käyntiin kovassa pakkasessa. Uudempi ruiskukone ei nikotellut edes 36 asteen pakkasessa. Mulla on 10 vuoden aikana yhden kerran auto nykinyt ja se oli ainoa kerta kun menin ostamaan bensaa "hieman epämääräisestä paikasta".
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

    13 vuotta ilman ongelmia. Olen ostanut aina huoltoasemilta, enkä mistään "epämääräisestä" paikasta.

    5 viimeistä vuotta pelkästään Nesteeltä kun tuli 2003 hankittua Tahoe, missä katti. Nyt kevättalven ajanut "paikallisella" laadulla ja tankillisellä pääsee noin 15% pidemmälle. Muutaman tankin ajanut ja vaikuttaa tosiaan siltä että Viipurin Nesteen bensa on huonompaa siinä mielessä mitä Rättijärven tai Öljymäen laadut. Wiipurin Nesteeltä en enää tankkaa, siinä häviää rahaa :D .
     
  11. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    vissiin sitä saa raahata omaan käyttöön rajattomasti?
    eukko käyny pari kertaa passatilla tankkaamassa, tankkiin menee melkeen 80litraa ja sit kannuun se 15 ni pärjää pariviikkoa ja koko lysti kustansi sen alle 70 euroa.
    viisumi vuodeksi 90e
    vakuutus 6kk 90e
    ja muut paperit onkin ni äkkiä tienaa hinnan takas..
     
  12. Z11

    Z11 Gearhead

    Eli ennempää kannattaa varoa kinuskirautaa kun rysypöksyn menovettä
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Eli on ihan yhtä paskaa kuin tää kotimainenkin tavara. :rotfl:
     
  14. BDF

    BDF 1st gear

    kannussa ei saa tuoda kun 10 litraa :soosoo:
     
  15. kj

    kj 2nd gear

    Hinta oli ainakin ihan kohdillaan viikonloppuna 8)
    Litra 95:a oli paikasta riippuen noin 24ruplaa ja yksi euro on 37ruplaa :odroll: ...
     
  16. dumb

    dumb Gearhead

    Kiinnostava vaihtoehto olisi myös sellainen, että joku hurjapää kävisi hakemassa veneellä/paatilla dieseliä Venäjältä. Isossa veneessä voi olla kuitenkin vaikka 1500 litran tankki... Eikä tartteis jonotella rajalla! Joskin se kanavassa ajelu voi olla aika tylsää, mutta sillä voisi tehdä monta autoilijaa iloiseksi :p
     
  17. Käsittääkseni siellä kanavassa ei niin vain ajella , onhan siellä sulkujakin välillä ja viipurin päässä täytyy olla luotsi yms pikkuvaivaa , tiedän kyllä että esim vanhoilla hinaajilla on käyty turistireissuilla , eikä sit loppuvuonna tarttenukkaan tankata :rotfl:
     
  18. ajw

    ajw Gearhead

    mistähän voisi kattella isompaa tankki noihin käyttiksiin? aattelin josko saisi reilumman tankin esim tuohon wolkkarin pikkudösään...nyt on onneton 80 litrainen!

    ja ei kellään olisi aavikkotankkeja kevivanissa joka haluaisi rahdata meikällä lämmitysöljyä pari tuhatta litraa ensi talveksi... :D aatelkaas kun voisi kettuilla naapureillekin, että mitäs - meillä poltetaan diisseliä lämmöksi! ei kait kukaan itseään kunnioittava suomalainen nyt mitään halvan veron lämmitysöljyä käytä...hohoho. vähän kyllä jänskättää tuo ensi talvi jotta minkä verran sinne tankkiin sitä kultasulaa oikein tilataan kun ei siitä hinnastakaan tiedä...
     
  19. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Sillä erotuksella että nesteen 98E on tosiaan 98E:tä. Haiseekin aivan samalle kuin suomesta tankattu.. :odroll: Johtuen siitä että se on samaa tavaraa..
     
  20. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Olen joskus ylittänyt tuontikiintiön ja maksanut veron ja silti on ylimääräinen jäänyt alle Suomen hinnan litralleen.
    Huoltamoketjujen voitto ei kerry pelkästään veroista,mutta tietenkin suurostajalla on tukkuale hinnoissa.
    Kuitenkin jos litrahinta jää huomattavasti alle Suomen hinnoista niin suuremmisa määrissä säästö on isompi.
     

Kerro tästä muillekin!