Bikers for veterans

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja daavid-son, 30.10.2005.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Noinhan se menee niinkun Mopeman sanoo. Naapurin Jooseppi oli jenkkien mielestä hyvä jätkä aina vuoteen -45 asti, kunnes ne hokas ettei ne mahdukkaan samalle hiekkalaatikolle... Häviäjät on aina pahiksia, kuinkas muuten. En mä rupee kiistämään Hitlerin tekojen pahuutta, ja on varmaan ihan hyvä ettei sota loppunu Kolmannen valtakunnan voittoon. Saksalaiset jelppas meitä kuitenkin sen verran että ilman heidän panostaan ei varmaan tarttis noita veteraanipaitoja myydä...
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Aiheestahan tuli telkkarista vähän aikaa sitten aika hyvä ja kattava dokumentti. Ja tosiasiahan oli että Saksasta saatu apu, etenkin aseistus, oli sekin merkittävää Suomen selviämiselle kaikkein pahimpien rytinöiden aikana. Tosin se selkärankahan löytyi suomalaisilta eli nää nykyiset veteraanit hoiti homman kotiin mut ihan oleellista ja välttämätöntä apua Saksasta silloin saatiin.
    Noita aikoja on vaikea arvioida eikä niitä missään nimessä kannata arvostella tietämättä kaikkia sen hetkisiä faktoja mut kovasti tuo vaikuttaa sille että rohkeita ja Suomen kannalta lopulta ihan oikeita päätöksiä teki silloin ainakin herrat Ryti ja Mannerheim ja näin jälkeenpäin ei voi muuta kuin kiittää niistäkin.
    Ja näistä paidoista saatavilla keräystuloillahan harrastajat haluavat siis nimenomaan muistaa ja auttaa aika pahasti unohdettuja veteraaneja, edes niitä jotka ovat yhä elossa. Kannattaa muuten vilkaista tuolta http://www.bikersforveterans.fi/ -sivuilta fotoja rahojen luovutustilaisuuksista. Ite näin noita pappoja viime keväänä Kouvolan Swap&Meetissä kun luovutustilaisuus pidettiin sen yhteydessäja noita todellisia veteraaneja oli tietty sit kutsuttu paikalle. Kovasti oli papat liikuttuneen ja kiitollisen oloisia ja näyttivät mielenkiinnolla tutkivan alueella olleita autoja ja pyöriä :D
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Totta ja siitähän tossa ei ollut kysymys kuten varmasti ymmärsitkin. Itse pitäisin mielummin hieman rauhallisempaa paitaa tuon kuvioinnin suhteen. Itse asiahan on yhtä arvokas fontista riippumatta.
     
  4. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Jaa ei kyllä ihan heti tullut mieleen että tuota tarkotit. Puhuit sanomasta ja sitten "pahisten" kypärästä.
     
  5. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    Mun mielestä toi on hieno paita ja tosi hyvään tarkoitukseen menee rahat!

    Itse ostin 3 paitaa ja olen saanut yllättävän paljon kommentteja paidasta kävellessäni ulkona se päällä. Viimeksi eilen kaupan "täti" sanoi, että onpas sulla hieno paita.

    Pelkkää positiivista kommenttia olen saanut.
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No voi olla että hieman sekavasti artikuloitu :oops:
     
  7. tampio

    tampio 1st gear

    tosta pahis-kypärä jutusta vielä,suomalaisethan käytti sodassa ja sodan jälkeenkin saksalaisia kypäriä,ei tietenkään saksalaisilla merkeillä,mut saksassa tehtyjä.viellä -60 luvullakin oli käytössä sarvikypärää intissä
     
  8. 340

    340 Gearhead

    Uutislehti 100:
    "Veteraanikeräyksen paitoja piraatteina Virossa.
    Suomalaisten moottoripyöräkerhojen veteraanikeräyksen Kiitos-paitojen piraattikopioita myydään Tallinnan kojuissa aitoihin verrattuna tuplahintaan.STT"
     
  9. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    KIITOS

    Eiköhän tämä keskustelu kenenkin hyvyydestä ja pahuudesta riitä .Montakohan meistä ihan oikeesti haluais saada Mossensa käyntiin jossain venäjän saloilla, tai kukahan meistä haluis ihan oikeesti olla saksalainen joilla on ikuisuuden ne hitlerin kammotukset kontollaan(saati sitten omistaa esim.voortin).Suomalaisuus on niin perkeleen hieno juttu että kaikki ei sitä ymmärrä.Oon sen ikänen että oma ukki kerto sotajuttuja, omille lapsilleen se ei kertonu.Jos joku tekee näitä paitoja ei sillä mitään moraalia ole.Rahaa tehdään mitä ihmeellisimmilä keinoilla.
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Re: KIITOS

    Niin riittäisi . Mulle ihan sama kuinka paljon tahansa olisivat olleet aseveljiä ja mikä oli lopullinen vaikutus. Pääasia että säilyttiin itsenäisinä. Ja se porukka kantaa ikuisesti niskassaan hirveimpien sotarikosten taakkaa. Ei ollut tarkoitus aloittaa taas sitä samaa jauhantaa "stalin se vasta rikollinen olikin..vs hitler". Ei kellään puhtaita papeita sen ajan touhuista ole.Yksikään porukka ei kuitenkaan maailmanhistoriassa tehnyt julmuuksista teollisuutta samalla kaavalla. Se tosiasia ei muutu vaikka kuinka auttoivat meitä materiaalin ja ratkaisevien taisteluiden kanssa.

    Itse en pidä tyylikkäänä paitaa jossa uhohenkeä enemmän kuin itse asiaa. Rintaan painettu iso sotilaan profiili muistuttaa omasta mielestäni enemmän natsipropagandan ihanne sotilasta kuin kuvaa suomalaisesta rintamamiestä

    Koska itse keräys on ylevä ja tärkeä, huilaa se paita kaapissa. Mutta jos tätä "bikers for veterans" porukka lukee vihjeenä voisitte painaa hieman rauhallisemman "seniori version" vaikka nykyisen rinnalle. Rintaan esim suomen sotalippu ja alle kiitos teksti. Kyllä se asia sillä tulee selväksi.
     
  11. bdr529

    bdr529 1st gear

    Minulle kävisi joku tuntematon-henkinen rokkapaitakin ("asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin ellun kanat")... Ilman niitä lippuja ja vaakunoita siis - turhan virallista vaikka kunnianosoituksesta olisikin kyse.
     
  12. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Re: KIITOS

    Joo, niinkun täällä on jo mainittu niin suomessa suurimmaksi osaksi käytettiin saksalaisia kypäriä, mielestäni paidassa oleva kuva näyttää muutenkin iha suomalaiselta sotilaalta, mitäs vikaa "natsipropagandan" sotilaassa sitten on, nehän on ryhdikkäitä siinä missä suomalaisetkin? Pitäiskö suomalaisen sotilaan olla sellanen kasaan lysähtänyt hobitti lippis päässä, niin ei olisi uhoavan näköinen?
    Mitäs väliä sillä kaavalla(oletetulla) nyt sitten on, maailmanhistoriassa kyllä on kansanmurhia aivan perkeleesti, oletko tosiaan tutustunut niihin kaikkiin niin hyvin että voit sanoa saksalaisten kantavan hirveimpiä rikoksia taakkanaan, vai perustuuko tämä siihen mitä tietoa on suurelle yleisölle medioissa näytetty? Ja ehkä kannattaisi löysätä henkeseleitä muutenkin, on aistittavissa että kuten monet muut, pidät saksalaisia jonain hirviöinä, vaikka ihmisiä ne on ja oli siinä missä muutkin, ehkä kannattaisi alkaa käsitellä natsisaksaa palasena historiaa eikä minään peikkona. Lähinnä nyt pisti agret päälle toi ettei suomalainen saisi näyttää saksalaiselta, kuin niillä nyt olis paljon eroa, eihän ulkonäkö tee myöskään kenestäkään pahaa, saksalaiset sotavermeet ja etenkin kypärät on muutenkin älyttömän hienoja, miks ne pitäis olla pannassa? Noita kypäriä on sitten ollut monen muunkin maan sotilailla, itse uskon ettei läheskään kaikille pistä toi kypärä silmään "natsikypäränä".

    Ja hei, järjestö on bikers for veterans.
    Miksi paidassa joka edustaa Bikereita, ei saisi olla pikkasen uhoa, uhohan on biker-juttu, FTW. Noita tapoja kiittää veteraaneja matalammalla profiililla on musta jo nykyiselläänkin, jokaiselle jotain?

    Nyt on pakko lopettaa, muuten menee aamuun asti..
    Toivottavasti et ota herneitä, tää on vaan rakentavaa kritiikkiä :wink:
     
  13. Harppa

    Harppa 1st gear

    No voi hellanlettas! Mitä v...n väliä mitä työpaikalla ollaan mieltä!! :mad:
    kokeileppa Keskustan neliapila paitaa niin johan töissäskin tykätään!!
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ottakaas nyt äijät iisisti, kyllähän se on näin että makuasia sano musti kun muniaan nuoli...
     
  15. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Tähän on pakko kommentoida - ettei joku sekoita "Bikers for Veterans" toimintaa mihinkään hämäräjoukkoon - että myös bikerit lahjoittivat osan edellisen paitamyynnin tuloista "suomipojille", eli juuri näille virolaisille taistelijaveteraaneille. Ja niinkuin kaikki tietänevät, "Bikers for Veterans" kampanjan "juoksevat kulut" rajoittuvat paitojen painatuskustannuksiin ja niiden postikuluihin. Loput menevät lyhentämättömänä veteraanien hyväksi. Eikä kukaan paitoja myyvä taho, oli sitten kauppias tai mc-kerho, saa penniäkään voittoa - ainoastaan hyvän mielen.
     
  16. bdr529

    bdr529 1st gear

    Ei niillä työkavereiden mielipiteillä useimmiten väliä olekaan. Joskus joutuu kuitenkin olemaan asiakkaidenkin kanssa tekemisissä ja siellä puolella saattaa olla poliittisilta, uskonnollisilta ja moraalisilta näkemyksiltään aika vaihtelevaa porukkaa. Eikä niitä viitsi suututtaa kun menevät pian kilpailevaan putiikkiin. Suututtamiseen saattaa tapauskohtaisesti käydä yhtä hyvin neliapila, ruiskukka kuin punaruusukin.
     
  17. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :D Se on hieno paita ja tuotto menee hyvään tarkotukseen!!!!!
     
  18. barfly

    barfly Gearhead

    Olen pitänyt työpaikalla paitaa.
    Ainoastaan ihailevia kommentteja tullut ja olen sillä vitun IT alalla töissä.
    itseasiassa tänäänkin oli toi paita duunissa ja on nytkin päällä.
     
  19. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Oletsä harppa ihan lukutaitoinen vai mitä kohtaa et tosta tajunnut? Mua ei tosiaan kiinnosta mitä muut jostain tykkää.Itse en siitä pidä että paita on kuin joulukuusi. Ei sitä "kiitoksen"arvoa mitata fontin koolla.
    Se on ihan eri juttu jos ja kun se on tehty "biker henkeen" kuten mastodontti totes. Aika selvää kun itse ovat projektin vetäneet läpi.

    Nyt Herppa kieli keskelle suuta ja tavaamaan: MUA EI VAAN SE TYYLI PUHUTTELE! Siksi ehdotinkin vaikka toista versiota rinnalle.

    Sulle varmaan sopii mainiosti ja suosittelen vielä citycamo maastohousut lahkeet tungettuna buutsin varsiin .Ei saa myöskään unohtaa kaulasta norttiaskin kokoista suomenleijonaa kettingistä roikkumassa. Varmasti isänmaa uskottavuus nousee tappiin.
     
  20. Kapinallinen

    Kapinallinen Gearhead

    Meikäläinen on kohdannut positiivista palautetta ikään ja sukupuoleen katsomatta paidan osalta.
    Moni on tullut kyseleen että onks noita myynnissä ja mistä saa? jopa sellaisetkin ihmiset joista ei olisi ikinä uskonut edes ko asia kiinostavan.

    Sitäpaitsi paidat/hupparit on siistit ja sellaiset joita mielellään pitää.

    Kuteet on syytä hankkia alkuperäisenä koska muutenhan siitä menee koko asian ydin, feikki vehkeistähän ei mene latin latia itse tarkoitukseen.

    Se että ottaako joku herneet nenään moisista texteistä/kuvista olkoon hänen oma häpeensä, kehoittaisin tutustumaan suomen historiaan ja miettimään että miksi me täällä suomessa eletään kuitenkin suht vapaasti ja rauhassa.
    UGH! :) :D :p
     

Kerro tästä muillekin!