Blacklist

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 25.5.2014.

  1. Hegemon

    Hegemon 2nd gear

    2.6 on Malmi
     
  2. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Mut! Jos on vielä waldemaria pullossao_O!
     
  3. superbird

    superbird Gearhead

    Saapilla
     
    maverick tykkää tästä.
  4. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Kumman! omalla vai faijan saapilla?:eek:
     
    maverick tykkää tästä.
  5. maverick

    maverick Gearhead

    viel auki..
     
  6. superbird

    superbird Gearhead

    Ihan sama, kummatkin yhtä hitaita
     
  7. [QUOTE="
    Paukkurin Sini?, Sinisalo?, Wihinen?, Forsman?, Kitunen? Jukka63? Husso? Lequ? Asseri Foxi, 1600hp GTR, Kolin Kari Camaro, Wemmu Tukiaisen Monza, TT Mopar pick-up, Uho Juho Maverick...[/QUOTE]

    Hai-altaan ehdokkaita ja huutelijoita.., katsotaan kuinka monella on yhdet puheet 26.5. Vesivehmaalla. :D
     
  8. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Mut!faijan saappi on uudempi!:p
     
    maverick tykkää tästä.
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    2.6 Malmille vois tulla koittaa
     
    Bee-One-Power-Gear tykkää tästä.
  10. Blacklistalla oli tarkoitus järjestää ajolenkkejä ennen itse kisaa, mutta se on jäänyt viimeisillä kausilla tekemättä, koska se vaatii sen verran järjestelyitä ja säätämistä, että ajot jäisivät lopulta pariin vetoon päivän aikana ja se taas vituttaisi niin kuskeja kuin katsojiakin.

    Eli täydellisessä maailmassa lenkit ajettaisiin alkuun ja sitten vasta vedettäisiin kahinoita. Tämä tosin tarkoittaisi pitkälti sitä, että pitäisi järjestää ihan omat Blacklist-kisat jossa ei olisi mitään muita kuskeja eikä katsastettavia autoja etc. sekoittamassa pakkaa tai toisin päin.

    Eikä tämän hetken listalla olevilla autoilla ole mitään ongelmaa ajaa esim. 20km lenkkiä, joten kauden aikana pyritään järjestetään iltama tai päivä jolloin listalla olevat autot joutuvat heittää kadulla valvotusti lenkin, mikä ei kuitenkaan ole sitten pois itse kahinoista...
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ampiais-yksi-voima-vaihde kopypastetti samat tuolta nortti listalta. Näin katsojana tuo paluureitti stripiltä takas varikolle riittää ihan hyvin ajelulenkkinä...
     
  12. Shirley

    Shirley 2nd gear

    Mitä säätämistä ja järjestelyä lenkin heitto vaatii? Jos ajot alkaa klo 10 niin BL autot jonoon klo 9 sovittuun paikkaan ja lenkille. Kai kaikki nyt kellon osaa? ;)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Tai tekee niiku Poni-69 eilen Chargerilla Pudasjärvellä että tulee ajoissa paikalle ja käy lämmittämässä auton kylillä ajelemalla. Ei jääny kenellekään epäselväks että onko kyseessä katuauto.
     
    Mikkis, Vermilion, rallikuski ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Joo sinne tuhansien katsojien reitille.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  15. Neiti sai juuri pestin! :D

    Pari juttuu tossa tulee heti mieleen, esim. Malmille kesti jonottaa heti aamusta noin puoli tuntia sisään alueella, sitten saman verran paikan etsimiseen ja kamojen purkuun ja sitten saman verran katsastusjonoon ja sit pitäis olla jo kuljettajakokouksessa joka kestää 20min ja sit Blacklist-kokous jossa selviteään haasteparit ja hai-altaan osallistujat, tässä kohtaa ekat ajavat jo ja sitten jos lähtis heittämään lenkkiä joutuu päästä katsojien autojonojen läpi lenkille ja sit kun heitetään kaupungissa 2okm lenkkiä niin siinä menee noin 20-40min ja kunnes tullaan takas alueelle, jossa jonotetaan tai ohitetaan katsomaan tulijoita ja sit yritetään päästä lipunmyyjien ohitse letkassa, paitsi jos jollain on ollut jotain ongelmia niin sitä pitää odottaa et saadaan sisään ja sit takas alueelle valmistautumaan ja jonottamaan omaa vuoroa...

    Eli on todellakin tehtävissä, eikä paljon vaadi säätämistä ehkä. Tosin tällä kaavalla, listan paino muuttuu tuohon siirtymäajoon eikä itse haastakahinoihin. Tästä syystä ollaan jätetty tämä rituaali nyt ainakin viime vuosina väliin ja keskitytty itse kahinoiden puhtaasti rullaamiseen,,,
     
    superbird tykkää tästä.
  16. Tässä muistin virkistämiseksi listan tilanne, mistä lähdetään nyt lauantaina Vesivehmaalla:

    Bee-One Power Gear Blacklist:

    #1 Uskali, Blacklist Buick
    #2 Rantakari, Plymouth Duster
    #3 Käyhkö, Panox Dart
    #4 Wasström, Cuda
    #5 Laukkanen, GT Dart
    #6 Sikanen, Blacklist BMW
    #7 Hovi, Nova
    #8 Kataja, Pontiac
    #9 Vaittinen, BMW M5
    #10 sinä ?


    p.s. Huhujen mukaan tämäkin lista tulee vielä muuttumaan ennen lauantaita.
     
  17. Hegemon

    Hegemon 2nd gear

    Voimassa olevat haasteet.
    Käyhkö haastanut Rantakarin sijasta 2.
    Hovi haastanut Sikasen sijasta 6.
    Ja allekirjoittanut haastanut Katajan sijasta 8.

    Listalle pyrkimässä tällä hetkellä Asseri Ecoboost Mustangilla, Juho Yijälä-Räty ilmeisesti Maverickilla (koska suappi ois liian ylivoimainen :D ) ja toivon mukaan nähdään myös Kitunen Torinolla. Huhhuh aika Ford voittoista pyrkijää. Muutama auto saattaa vielä liittyä seuraan mutta sen näkee vasta lauantaina.

    Ja homma jatkuu lauantaina samalla kaavalla kuin ennenkin eli listalaiset ja listalle pyrkijät kokoontuu klo 10:30 ja paikka on siinä jossain listan autojen välissä. Lähdetään siitä liikkeelle ettei listalle pyrkijät alustavasti pääse vetämään harjoitusvetoa vaan aletaan heti ajamaan pudotuksia. Mutta teen kuitenkin päätöksen vasta sitten kun ekat kortit on vedetty ja parit valittu ja nähdään ylipäätänsä kuinka paljon tuolla on väkeä ajamassa. Tosin ei varmaan vedetä yhtään vetoa jos Rainmaker hoitaa hommansa :D
     
    Bomber#1 ja superbird tykkäävät tästä.
  18. maverick

    maverick Gearhead

    En oo ajamassa lauantaina..
    vehkeet levällä sorry.
    Asseri tosiaan yrittää listalle kyllä.
     
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Voihan sen ajelut tehdä parissa niinkin että ajaa sen lenkin kunniakierroksena ajojen jälkeen. Ja varmaan riittäisi että osallistuu kauden aikana yhteen kunniakierrokseen.

    Tosin, henkilökohtaisena mielipiteenä tuollainen ajolenkki ei todista mitään. Ei se erottele kilpureita katuautoista. Minulle katuautot on sellaisia millä käydään muutenkin ajelemassa, ei pelkästään kisoissa. Mutta miten sellaisen todistat tai olet todistamatta. Siksi sitä on turha yrittää edes, saadaan vain säätämistä.
    On vain hyväksyttävä luonnollinen kehitys joka tapahtuu aina vääjäämättä ja on aina tapahtunut. Suosittu katuautoluokka muuttuu aina suosionsa mukana kilpa-autoluokaksi josta vähitellen hiipuu katuautot pois. BL ei onneksi ole vielä niin pitkällä vaikka muutos onkin jo tapahtumassa.
     
  20. GS

    GS Gearhead

    ..tai sitten heti aamulla ennalta määrätylle ”esikatsastuspisteelle” jossa leima papruun ja sieltä ajo ennalta määritetyssä maksimiajassa kisapaikalle jossa toinen leima papruun.
    Kahdella leimalla olet oikeutettu haasteeseen?
    Tämän ei siis tarvitse olla yhtään sen monimutkaisempaa kuin se oikeasti on, mikäli ”True Street” halutaan pitää ”True Streettinä” ja samalla tappaa kehitys Race Streetistä?

    Muutos/kehitys tapahtuu 100% varmuudella, mikäli säännöt sen mahdollistavat, Piste.
    Eli tämä on ”luonnonlaki”, jota vastaan on ihan turha tapella mielipidetasolla, kun kyse on puhtaasti teknisestä sääntöasiasta.
    Mikäli meillä on aina vain ”Street” kategorioitu luokka, on jo kysymyksen asettelu täysin väärä, koska sellaista luokkaa ei ole olemassakaan. Se ”Street” on pelkkä romanttinen mielikuva ja jokaiselle erilainen.
    Aina voi toki esittää sen oman käsityksensä siitä mitä kukin tykönään pitää ”streettinä” ja mitä sen aina kulloinkin pitäisi olla, mutta tämähän ei koskaan johda yhtään mihinkään muuhun kuin ikuiseen turhaan kissanhännän vetoon.

    ”Street” on kuitenkin aina juuri se miksi kilpailun järjestäjä sen kulloinkin määrittelee ja minkälaisen auton se kilpailuunsa hyväksyy...”Streettinä”.

    Se että nykyisin ollaan kummallisessa ”välitilassa” Race ja True Streetin välimaastossa, jossa kukaan ei oikein tunne oloaan mukavaksi(ei radalla eikä katsomossa), johtuu siitä että tätä ”Street” genreä halutaan puristaa yhteen ja samaan keinotekoiseen muottiin.
    Suomessa tämän ymmärtäminen vain tuntuu olevan välillä niin paljon korkeampaa matematiikkaa, kun kuitenkin muualla maailmassa ” Street” jako on selvä ja laji sen myötä kokonaisuutena kovassa kasvussa.
     

Kerro tästä muillekin!